het is elke avond hetzelfde liedje, amy heeft altijd een huiluurtje rond de schemering. ( of reken maar 4 uurtjes) ze word dan wakker en kan niet meer in slaap komen. nu dacht ik dat dat misschien komt omdat het donker word en ze dan wakker word ineens in een donkere kamer. hebben meer babys dit en zou het helpen om van te voren een lampje aan te doen (op de kamer of in de gang) of zou dit haar alleen nog maar meer wakker houden/.
Ik heb hier vanaf het begin de lamp op de gang aan gelaten (spaarlamp) zodat die in Kylian's kamer schijnt (via het raampje boven de deur). Het schijnt niet direct in zijn bedje en als wij naar bed gaan gaat de lamp uit. Groetjes Anita
Wij doen het ook zo(of eigenlijk de lamp op haar eigen kamertje is aan) en na de laatste voeding gaat die uit en dan lekker slapen. Dit Zoë niet wakker,maar ja ik weet natuurlijk niet wathet met jouw kleintje doet. Kun je maar op 1 manier achter komen...
ik maak de kamer van Xavièr altijd erg donker.. als ik dat niet doe blijft hij wakker en blijft ie kletsen tegen zijn knuffeltje... nix mis mee hoor, maar ik vind in een bedje hoort hij te slapen. Je zou dus zelf even moeten kijken hoe je dochter erop reageert! Liefs Kiss
Ik ben persoonlijk ook niet zo voor nachtlampjes. Daar wennen ze aan en ook ik vind dat ze moeten slapen in bed. De box is om in t spelen...bed om in te slapen. Is het niet gewoon een fase? Ga even heen, troosten, terugleggen....lekker verder slapen. Elmo
hier hebben we het ook.. ze slipe haast nooit maar dat kwam omdat ze haar speen niet kon vinden zelf.. nu hebben we een klein lampje gekocht komt haast geen licht vanaf en doen we in het stopcontact en de lamp op de gang aan opo een kiertje en als wij zelf naar bed gaan, ligt ze vaak in een diepe slaap en zetten we de gang lamp uit... en dan slaapt ze lieff vaak de hele nacht door
ik heb na 17.00 altijf een lampje aa op hara kamertje...pas na de fles van 22.30 gaat deze uit..zo weet ze ook wanneer het dag en nacht is,..
Ik heb zo'n klein nachtlampje waar weinig licht vanaf komt. Vind het zelf ook wel makkelijk als ik bij haar ga kijken, anders zie ik geen hand voor ogen. Maar ze heeft er geen problemen mee, weet waarschijnlijk wel het verschil tussen dag en nacht, want ze tukt de hele nacht lekker door.
tja moeilijk zit in allebei wel wat in, maar ja wat je niet aanleert hoef je ook niet weer af te leren. ik zal het nog wel ff aankijken
Nee Kylian gaat bijna altijd meteen slapen, soms horen we hem nog even kletsen maar binnen een kwartier is meneertje echt knockout. Overdag doen we voor dat hij het bed in gaat het rolluik samen dicht, maar ik laat het dan wel op gaatjes stand staan zodat het niet helemaal donker is in zijn kamer. 's avonds doen we ook altijd samen het rolluik dicht en zeggen we weltrusten tegen de auto's. Toen hij kleiner was gaf ik hem dan zijn laatste fles en dan nog even lekker bij mij zitten (heb een stoel in zijn kamer staan), de dag doornemen en als er de volgende dag wat te gebeuren staat vertellen. Nu is het laatste flesje vervangen door een verhaaltje lezen. Ik had al snel het idee dat hij hier door duidelijkheid kreeg wat er van hem verwacht werd en we hebben dan ook niet veel problemen met het gaan slapen. Groetjes Anita
Zoë gaat hier meestal nog slapen tussen 170ou en 1900u. Soms wordt ze wakker en gaat ze huilen, soms ook niet, dan gaat ze kletsen. Dacht eerst ook dat het kwam omdat het donker was als ze wakker werd, maar volgens mij is dat niet echt zo. Je kunt het proberen met een nachtlampje, denk niet dat je hem wakker houdt daarmee, want als ze moe zijn gaan ze echt wel slapen, haha. succes twinny
hier vanaf het begin een nachtlampje (alleen 's avonds), en deur op kier, met ganglicht aan, totdat we gaan slapen.