Verjaardagen en cadeautjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Smurfin90, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Zou persoonlijk niet zeggen dat je geen geld hebt. Zou een leuk pakketje met vanalles en nog wat maken. In dat doorzichtige folie met een strik en het ziet er hardstikke leuk uit.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

En als je erg cheapass bent (zoals ik één keertje :cool:) koop je het cadeautje bij de Kruidvat, want daar hebben ze dat plastic folie en lint gratis aan de inpaktafel om te gebruiken.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Dit zou ik ook doen.
    Zelf vind ik goedbedoelde lieve prul kadootjes echt zonde van het geld. Als er hier iemand aankomt met douchespul of badzout beland dat uiteindelijk in de prullenbak.
    Ik zou dan eerder kiezen voor een doosje chocolade of een leuke geurkaars ofzo.
    Maar een tegoed bon voor idd high tea oid vind ik nog veel leuker!

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dit.

En wie weet heeft ze wel een goede reden om geld te vragen?

5. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik zou gewoon een nieuwe afspraak maken. Sorry lieverd ben gesloopt zo druk ivm de bruiloft. Zullen we ... Afspreken dan gaan we met zijn twee lekker lunchen om je verjaardag te vieren.

6. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.023
    286
    83
    Vrouw
    En kijk anders eens in je voorraadkast qua een flesje wijn of iets anders om een leuk pakketje mee te maken. De meeste mensen hebben wel een flesje wijn/ douchegel etc op voorraad staan.

Daarnaast vind ik het ook een leuk idee van die theeglazen met een theezakje om haar uit te nodigen voor een high tea (evt thuis ivm kosten).

Succes!

7. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik geef uit principe geen geld (tenzij ik weet wat de bestemming van het geld is), dus als iemand geld vraagt verzin ik zelf maar wat anders. Een bon (bijv hema, prenatal, rituals) ofzo geef ik wel, omdat ik dan weet wat ongeveer de bestemming zal zijn. Maar in jouw geval zou ik zelf iets samenstellen. Dat kan vaak ook met spullen die je zelf als als voorraad of ongebrukte spullen in huis hebt. Of een paar goedkope maar nuttige kado's.
    Als je bijv nog een mooie mand of vaas hebt, kan je die vullen dingen zoals thee, bonbons, koekjes, een fotolijstje, kaarsen, flesje wijn of sap etc etc. Evt kan je er dan nog een klein DIY-dingetje met geld bij doen als je wilt.

8. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zou het niet snel doen, maar kom je onder de verjaardag uit, hoeft er niet heen te rijden. En je spreekt elkaar 1 op 1 om bij te kletsen. Win-win.:D

9. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Bij de Voordeelshop hebben ze mandjes met doucheproducten, of gewoon de andere tips met chocolade.

10. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik heb liever een douchespul dan een stink kaars. zo is iedereen weer anders. Ik kijk echt naar de persoon en koop dan gericht wat. en maakt toch niet uit of het 3 euro of 15 euro gekost heeft? gaat om het idee :)

11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113

Ik zou ook een andere keer afspreken...
    Of je je bruiloft al helemaal geregeld en kant en klaar?

Vraag ook aan je boekhouder of de belasting niet eerder kan terugkrijgen. Een jaar wachten op teruggave wel erg lang..

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Apart dat je een jaar moet wachten op een teruggave.

Betreft cadeaus je zou ook iets lekkers kunnen maken.ik heb laatst zachte nougat gemaakt en dat was een groot succes bij 2 feesten (en thuis) veel complimenten gehad.(24 kitchen)
    Snijden in repen folie er omheen met strik of in een pot. Misschien nog een lekker zak thee van een thee zaak en ben je iets meer dan 5 euro kwijt.

Of als je dat niet zo ligt een pot met koekjes mix (Hema 4 euro) met thee erbij en / of theekopjes dienblad (action) en voor Max 10 ben je klaar.

13. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik denk dat je qua cadeau jezelf in de nesten hebt gewerkt door te vragen wat ze wil hebben. Ongeacht wat ze had gezegd had het mij logisch geleken dat je jouw bedachte budget van €10 aan dat cadeau had uitgegeven en niet dat je in die categorie op zoek was gegaan naar een prulletje. Ik vraag me wel af waarom je per se je budget moet verdubbelen als twee mensen jarig zijn. Het zijn geen kinderen die graag hun eigen envelopje willen. Waarom geef je niet €15 voor hen samen? Dat scheelt je weer €5.

Als je het geld nu niet kan missen zou ik toch ook proberen me onder de verjaardag uit te wurmen met een smoesje. Wel gelijk een nieuwe datum prikken en dan wel een envelopje meenemen.

Bij mijn schoonfamilie is het heel normaal dat je geld geeft. Zij hebben een traditionele rolverdeling en hebben geen geld om zelf uit te geven. Het verjaardagsgeld wordt dan aan bijvoorbeeld een mooi meubel of kledingstuk uitgegeven. Ik zou er ook niet wakker van liggen als ze er de boodschappen mee doen trouwens.

Als ze vragen wat ik wil hebben krijg ik ook vaak geld met de mededeling dat ik het daar dan van kan kopen... Dat vind ik dan wel weer raar. Aangezien wij wel ons eigen vrij te besteden geld hebben thuis belandt verjaardagsgeld helaas ook vaak in de portemonnee van de hulp of de patatbezorger en denk ik niet meer aan dat cadeau idee of koop ik het zonder aan het geld van mijn verjaardag te denken. Ik had dan liever gewoon gekregen waar ik om gevraagd had (met hetzelfde budget hoor!).

14. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Sommige mensen vinden het raar dat er geld wordt gevraagd maar hier vragen we ook altijd geld.
    Dit vragen we aangezien we niet weten wat we willen hebben. Op dat moment heb ik dan niets nodig of hetgeen ik wil hebben is iets duurs waar ik voor spaar dus vraag ik een envelopje zodat ik dit bij het spaarpotje kan leggen.

Echter zeg ik wel altijd: ik weet niets te bedenken, kijk maar voor een kleinigheidje of een envelopje.
    Dan voelt het niet zo verplicht om geld te moeten geven aangezien ik niet perse geld hoef maar een kleinigheidje ook leuk vindt.

15. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83

16. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    #36 kusjes1986, 10 jul 2015
    Laatst bewerkt: 10 jul 2015
    Koop je een leuk spaarpotje wat niet open kan daar klein geld in.
    En anders een leuk mandje maken met de spullen die je misschien zelf hebt staan en niks mee doet. Ik.zou van mijn eigen overbodige spullen zo een mand in elkaar kunnen zetten.

Mandje
    kaarsen
    wijn
    2 glazen
    goed boek
    flesje douche schuim

17. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Wat je niet hebt kun je ook niet weggegeven.
    Ik vind het zo raar dat anderen bepaalde verwachtingen hebben of eisen wat betreft een cadeautje...
    Waarom maak je niet een soort ontspanningspakket? Biertje + mannentijdschrift, Jillz + vrouwentijdschrift. Hop, klaar.

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik denk dat iemand geld vraagt omdat ze zelf ook niet goed weten wat te vragen. Wsl is iemand ook blij met een persoonlijk samengesteld pakket. En ze hoeven een gegeven paard niet in de bek te kijken. Je geeft naar wat je kunt en wilt missen.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als de verjaardag ná jullie bruiloft is, dan hebben jullie straks misschien wel wat envelopjes om te plunderen ;)

Je kunt i.p.v. een 'bon' om uit eten te gaan ook een bon maken voor een keer eten bij jullie thuis, dat je uitgebreid gaat koken. Of voor de bios. Is niet zo duur als uit eten.

20. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dit ;) Je hoeft je nergens voor te schamen, nu hebben jullie het even krap en dat mag. Ik denk dat ze er best goed mee om zal gaan, zeker als je een kleinigheidje koopt.

Deel Deze Pagina