Ik heb het lang wel gedaan maar daarmee de situatie in stand gehouden. Ik heb lang tussen mijn ouders in gestaan. Vanaf het moment dat ik zei ik regel het niet meer is het over en carpoolen ze zelfs.... De druk die het regelen op me legde was niet fijn. Zag tegen verjaardagen op en vierde lange tijd alleen de kinderverjaardagen. Sindsdien ben ik er mee gestopt heerlijk!
Hell no! Mijn vader en schoonouders kunnen totaal niet met elkaar door 1 deur. Vorig jaar toen ik mijn verjaardag vierde (2,5 week na de geboorte) wilden mijn schoonouders een andere dag komen "want dat zou minder belastend voor mij zijn". Ze wilden mijn familie natuurlijk niet onder ogen komen. Heb gezegd dat ze mooi op de dag zelf mochten komen of anders helemaal niet. Jammer genoeg was dat de ergste verjaardag ever, met zeikende en chagerijnende mensen... Aankomend jaar vier ik het samen met dochter. Als er ook maar 1 persoon zijn egoïsme uit de kast trekt en met geruziezoek de verjaardag van mijn kleine meid verpest, hoeft ook nóóit meer binnen te komen. Of dat nu mijn eigen vader is of mijn schoonouders, daar maak ik geen onderscheid in...
Ja hier wordt er wel rekening mee gehouden. Dat zijn afspraken die gemaakt zijn en zo'n geregel is het niet, we vieren toch de hele dag.
Nee, ze zijn volwassen en gedragen zich maar! Zoniet dan wijs ik ze de deur of komen ze maar niet. Wij hebben zelf enige tijd geen contact met schoonmoeder en parnter gehad en zeiden elkaar gedag en lachte een paar keer naar elkaar op een verjaardag en verder keken we elkaar niet aan. Dat werkte goed en niemand had er last van.
Hier net zo, mijn moeder wil niks met mijn vader te maken hebben, die zet ik niet samen in mijn woonkamer neer!
Nee ik vier het 1x en dan kun je komen of niet, even goede vrienden. Nou scheelt het dat niemand in mijn (schoon)familie echt iets tegen elkaar heeft. Ik hoop dat mijn stiefzoons zich later ook niet gedwongen zullen voelen om ons en hun moeder apart uit te nodigen, de verhouding tussen ons en mijn mans ex is echt inslecht maar persoonlijk zouden wij graag de schone schijn ophouden om het voor de jongens leuker en makkelijker te maken. Maar hun moeder is tot op heden niet van plan ook maar een minuut in ons gezelschap te verkeren dus hopelijk verandert dit nog als de jongens straks volwassen zijn.