Heeft er iemand ervaring dat hun kindje ook zo reageert op de medicijnen voor spruw? Wij zijn er gister mee begonnen en ik herken heel mijn mannetje niet meer! Hij huilt de hele dag, terwijl hij zonder de medicijnen echt niet zo was. Hij maakt hele korte slaapjes en wordt steeds wakker en begint dan te huilen. Het kan bijna niet anders dan dat hij hier zo heftig op reageert. Ik ben echt in staat om ermee te stoppen zo erg is het
Overleg even met de hap als het zo duidelijk na de nystatine iz begonnen. Misschien kan hij iets anders krijgen bijvoorbeeld daktarin orale gel.
Kan het niet door de spruw komen en niet door de medicatie? Hier ook nyatatine gehad maar die rommel smaakt ook erg vies, en als ik dat erin moest doen huilde ze keihard. Werkte trouwens ook voor geen meter. We hebben daktarin orale gel gekregen ze was toen 8 maanden. En door die daktarin was de spruw zo weg.
Hier heel veel krampjes van die troep. Helaas 8 flesjes nystatine en een kwart tube van die andere rommel (kam even de naam niet bedenken) nodig gehad om van de spruw af te komen Edit; daktarin dus! Dat hielp super!
Hier ook heel veel krampjes van nystatine. Ik kreeg helaas geen daktarin gel mee omdat mijn zoontje nog te jong was toen, dus heb ik overleg met de huisarts de hoeveelheid van de nystatine verminderd en toen ging het wel wat beter
Als je kindje erg jong is krijg je geen daktarin omdat de gel erg dik en kleverig is is het voor kleine kindjes moeilijk door te slikken. Je kunt zeker hiervoor de hap bellen, zeker als jullie manneke er zoveel last van heeft
Daktarin mag pas vanaf 4 maanden ivm verstikkingsgevaar. Wij hebben ook meerdere flessen nystatine gebruikt voor het over was. En echt alles uitkoken en heeeeeel veeeeel wassen... :'( echt narigheid die rot spruw
Zijn net terug van de HAP, ze wilden hem toch graag even zien. Moeten de Nystatine toch blijven gebruiken Edit: Ik ga er toch mee stoppen, ik heb gentiaan violet besteld en zal daar mee beginnen zodra het binnen is.
Wij hebben na weken van hardnekkige spruw uiteindelijk diflucan gekregen. Omdat ze nog geen 3 maanden was mochten we geen dactaryn gebruiken. De apotheek heeft toen samen met de huisarts uitgezocht of er nog andere mogelijkheden waren, dochter dronk namelijk erg slecht. De diflucan hebben ze precies voor haar gewicht en leeftijd meegegeven. In tegenstelling tot de nystatine werkt het in het hele lichaam. Na 1 behandeling was de spruw over.
Wij hebben na de nystatine op aanraden van de lactatiekundige gentiaan violet gebruikt, hij was er meteen vanaf! Het is wel even een paar dagen een gek gezicht.. Succes!
Hier ook eerst 4 flesjes nystatine opgemaakt. Jammergenoeg hielp dit niets. Gelukkig daarna na wat aandringen toch daktarin creme gekregen wat gelijk super goed hielp. Mijn meisje was toen nog geen 4 maanden maar gelukkig kregen we wel daktarin mee. Als je dit gewoon super dun smeert gaat dit echt wel goed.
Mijn dochter heeft ook spruw gehad, ook nystatine gebruikt. Hielp niet. Toen gentiaan violet gebruikt, hielp direct. Daarna niet weer gehad. Lijkt inderdaad een beetje gek, maar dat trok ook snel weer weg.
Ik ben TOCH weer teruggegaan. Had vanmorgen gebeld of ze het toch niet alsnog voor konden schrijven. Kon dus niet en ze wilden hem weeeer zien. Afijn wij daarheen. Kom ik bij de arts, neehoor mevrouw dat is geen spruw. Een witte laag op zijn tong en vlekken achter waar de kiesjes straks komen, maar nee het was geen spruw, maar wat het wel was dat wist mevrouw niet te vertellen. En nee je kan ook geen diarree krijgen van spruw.... Nou serieus ik schoot uit mijn slof. Als dit er serieus al een paar weken zit en het tast op een gegeven moment je darmen en maag aan, kan je hier dus wel diarree van krijgen( had de eerste ook). En daarnaast, wat wij als diarree verifieren, hoeft volgens de arts geen diarree te zijn. Nouuu toen had ik het helemaal niet meer, want als je baby zijn poep niet in zijn luier is te vinden omdat het direct opgezogen wordt door de luier, lijkt mij het diarree!! Maar het is me gelukt, ik ben de kamer uitgelopen met daktarin. We zijn er vanmiddag mee gestart... Ze waren bllij dat ik uiteindelijk weg was geloof ik...