Verjaardagen/familiebezoek nu en binnenkort

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door cowgirl80, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.817
    4.599
    113
    Ehhhhhhhh dat is 1000% zeker genoemd, want man en ik hebben dat ook gehoord en hebben zelfs tegen elkaar gezegd op dat moment dat het fijn is dat we weer eens met mijn zus samen bij mijn ouders kunnen zijn. Weet het echt heeeeeel zeker!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat ze niet alles in 1 keer kunnen opengooien, betekent niet dat ze dan maar alles dicht moeten laten en failliet moeten laten gaan.
    Het is echt niet zwart-wit. En het is ook niet alles-of-niets. We komen hier alleen stap voor stap uit. De overheid probeert, ondanks de vele dingen die gewoon nog onbekend zijn, stap voor stap en veilig uit deze crisis te komen. Gezondheid en veiligheid staat voorop. Maar alleen het voorkomen van corona is niet voldoende om mensen gezond en veilig te houden. Daarvoor moeten mensen ook weer aan het werk. Natuurlijk gaat geld niet voor gezondheid. Maar het is echt naïef om te doen alsof de economie er niet toe doet. Het gaat niet om grote bedrijven en rijke directeuren. Het gaat om banen en inkomens van gezinnen. Die geld nodig hebben om in hun levensbehoeften te voorzien. En óók om zelf weer geld uit te geven om een ander aan een inkomen te helpen.

Nogmaals: maak je keuze. Je wordt niet beboet of in de gevangenis gegooid als je 4 mensen op bezoek hebt in je achtertuin. Zelfs niet als het er elke dag 4 andere zijn.

Maar besef dat ieder contact dat we nu hebben, het risico oplevert voor een toename van het aantal besmettingen. En dan gaan versoepelingen niet door. Of worden zelfs weer regels strenger.

En ik ga dit nog heel vaak zeggen. Niet omdat ik belerend of flauw wil zijn. Maar ik lees en hoor steeds "als dit kan, kan dat ook wel weer". Nee, juist niet! Het één kan nu, omdat we het ander nog niet doen. Dat is niet leuk, maar voor de komende weken / maanden wel de realiteit.

En als we allemaal gedisciplineerd en geduldig blijven, kan hopelijk steeds meer. Gaan we met zijn allen de regels oprekken, zal zich dat vanzelf afstraffen met een toename van het aantal besmettingen en strengere regels. En een overheid die daarna een stuk voorzichtiger zal zijn met versoepelingen!
    Daar hebben we allemaal last van, degenen die de regels totaal negeren, degenen die het een klein beetje oprekken en degenen die zich er braaf aan houden. We dragen samen de gevolgen. Dus laten we ook samen ons best doen om dit virus zoveel mogelijk dwars te zitten!

Lovely83, mvl, tasje en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.702
    4.313
    113
    noord holland
    Ja wij dus ook!! Ik dacht ook direct, wat fijn voor evt verjaardagsvisite-opties-op-afstand bij gezinnen van 4.
    Maar als je t nu terug wil zoeken kom je alleen maar artikelen tegen van kranten/bladen die t of overdag Of de dag vóór de persconferentie hebben geschreven (de uitgelekte stukken zeg maar). Óf kranten/bladen die dat daarna van hen over genomen hebben.
    Op de site van de rijksoverheid wordt het niet meer benoemd. En ook heeft Rutte bij die vraag van die journalist (10 mag dus weer? Of zoiets) t weer een beetje teruggenomen dus.
    Als je dus nu de officiële richtlijnen opzoekt staat er dus niets omschreven over 10 personen.
    (Mocht iemand het wel kunnen vinden dan graag laten weten, ik kan t dus helaas niet meer vinden).

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.702
    4.313
    113
    noord holland
  5. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.817
    4.599
    113
    Ik hou me netjes aan de regels hoor... Al al die weken ben ik alleen op pad geweest. Nooit iemand meegenomen met boodschappen doen. Vanmorgen de boodschappen bij Jumbo alleen gedaan en daarna ff met mijn gehandicapte zoon naar het dorp geweest om naar de bakker en slager te gaan. Ik heb hem al die weken thuis gehouden, omdat het moest, omdat het werd geadviseerd. Elke week werd ik kwader en kwader, want iedereen nam zijn of haar kids mee en ik liet mijn zoon, die ervoor leeft om boodschappen mee te mogen doen, thuis. Dus hij is met me meegeweest naar 3 winkels vanmorgen. Nou je hebt nog nooit zo'n blij jochie gezien. Netjes bij mama aan de hand, supernetjes en superbeleefd, overal ver uit de buurt blijven, prima.

Vanmorgen was de eerste keer dat ik iets buiten mijn eigen boekje ben gegaan. De rest van alle weken heb ik me er keurig aan gehouden en vind ook dat we dat verplicht zijn aan onze ouderen, kwetsbaren en alle medewerkers die voor ons klaarstaan.

Dus ben het helemaal met je eens. Alleen ik mag toch wel hier mijn frustratie uiten? Dat ik het ermee eens ben, wil niet zeggen dat ik het altijd maar leuk moet vinden... ;)

soovi, cowgirl80, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.486
    6.100
    113
    Vrouw
    Je zei net heel mooi.. dus dan gaan de centen boven de mens? Dan denk ik met een glimlach: Ja, dat is nooit anders geweest.

Het is inderdaad niet zo zwart wit, maar snap wel dat er verwarring is. Wel buiten in groepjes sporten met max 10 op afstand, dan zou je denken dat je ook zoveel mensen in de tuin kan uitnodigen op afstand. Althans, zo vullen mensen het wel in..

Mja illusie om te denken dat het welzijn van de mens vooraan staat, spelen grote economische belangen mee. Die uiteindelijk ook weer opwegen tegen het welzijn, dus ga er maar aan staan.. Zorg kwaliteit dendert ook achteruit.. wachtlijsten worden langer, huisartsen zien bijna niemand. Gyn zei het nog in het ziekenhuis.. we zien nu mensen met complicaties die niet nodig waren geweest als we mensen gewoon op controles hadden gezien ipv alleen telefonisch.. Bizarr. Beetje off topic, sorry.

7. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.486
    6.100
    113
    Vrouw
    Ja snap jou helemaal!

8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf de bevriende stellen uitnodigen, buiten en afstand houden van elkaar.

Moet je voor de gein eens naar de stad gaan, dat is pas onverantwoord. Ik ging net snel even iets ophalen na weken niet in de stad te zijn geweest. Mijn mond hing op de grond. Iedereen heerlijk aan het winkelen, strak langs elkaar en absoluut geen 1,5m afstand.

Dus.. geen klachten en buiten, zou ik ze zeker uit nodigen.

Eind juni wordt ons zoontje 4. Wij vieren het met de opa’s en oma’s en eventueel tante en oom. Dus 6 mensen op bezoek, in onze ruime tuin en die mensen zien we nu ook gewoon meerdere malen per week.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Maar dat anderen zich er niet aan houden is toch geen reden om het zelf ook niet te doen. Waarom moeten dan perse al die mensen tegelijk op de verjaardag komen. Dat kan toch ook na elkaar of op verschillende dagen. Wat is er zo erg aan om een verjaardag net wat anders te vieren dan normaal gesproken.

tasje en Neuzeke vinden dit leuk.
  10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.508
    17.444
    113
    In de meeste tuinen kan je niet 5 gezinnen voldoende uitspreiden ;)

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.933
    19.105
    113
    Vrouw
    Moeten in Nederland de mensen die je ziet, niet altijd dezelfde zijn?
    Hier mag vanaf zondag 4 mensen maar dat moeten altijd dezelfde 4 zijn.

12. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.867
    3.503
    113
    Ik snap dat het je frustreert maar zo begint het.

O die en die doet dat wel, dus dan kan ik ook.

En zo maakt iedereen zijn eigen regels en uitzonderingen. En op die manier zitten wein de zomer weer binnen.

Maakt mij verder niet uit want we hebben het prima thuis.

Neuzeke en Syane vinden dit leuk.
  13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Nee. Enkel bij mensen die in een risicogroep zitten (dat is ook al vanaf 70 jaar) mogen 1 of 2 vaste mensen laten komen.

14. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Niet dat ik een verklaring schuldig ben maar wij vieren normaal een verjaardag wel anders. Stuk of 50 man zijn er dan al. Dus dit is een klein gezelschap en dat is ook prima, je hoort mij er niet over klagen. Wij zien de opa’s en oma’s, soms zelfs dagelijks en zij zien elkaar ook nog eens en zij passen ook gewoon op. Dus dit is onze cirkel zeg maar en dan hebben we het nu ook over eind juni, dus dan mag je al met 10 mensen samen zijn

Ik hou me verder netjes aan de regels, ga enkel de hoognodige boodschappen doen. Maar 3 personen mag nu gewoon hè, en dat doen we dan ook gewoon, netjes op afstand en klachtenvrij en in de tuin. ga mezelf echt niet helemaal afzonderen.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Waar staat dat je eind juni met 10 personen in je tuin mag zijn? Ik kan dat nergens vinden.

16. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Dit kwam ter sprake in de persconferentie.

Daarnaast mag zelfs nu al met meer dan 3 personen buiten zijn als je de 1,5m maar naleeft ( dit staat bijvoorbeeld gewoon op de site van de Rijksoverheid )

Vanaf 1 juni is het bijvoorbeeld ook weer toegestaan om met max 10 buiten te sporten.

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Maar dat staat dus nergens meer mbt de thuissituatie. Wel over openbaar terrein. Maar niet voor thuis.

18. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Gaan we toch lekker in het park op openbaar terrein zitten, weet niet wat beter is hoor ;)

Zou van den zotte zijn. Op openbaar terrein mag het wel en in je eigen tuin niet, hou eens op zeg.

We zouden ook prima naar de Efteling kunnen gaan met z’n alle, of op het terras gaan zitten want daar mogen ook max 10 mensen aan een tafel zitten.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.323
    16.715
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja gek toch, ik weet toch zeker dat die het heeft gezegd haha.
    Volgens mij weten ze het zelf ook niet meer.
    Ik vond het sws soms onduidelijk, is het nu juni of juli, ik verstond er soms niks van en dan Hugo de Jonge die alles van zijn spiekbriefje staat op te lezen ;)

20. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik weet het ook 100% zeker. Per 1 juni

Deel Deze Pagina