Verjaardagen/familiebezoek nu en binnenkort

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door cowgirl80, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.867
    3.503
    113
    In de link die ik hierboven gepost heb staat:

Alleen huishoudens en kinderen onder twaalf jaar zijn uitgezonderd van het samenscholingsverbod. Berichten in andere media dat er pas wordt beboet bij groepen vanaf tien personen die onderling geen afstand houden, kloppen niet. Ook een wedstrijd voetballen met vrienden zit er dus voorlopig nog niet in.

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Ik zeg alleen maar hoe het nu is. En dat die 10 mensen wel gezegd is maar blijkbaar later weer ingetrokken.
    Op het terras en in het restaurant moet er zelfs 1,5 meter tussen ELKE persoon gehouden worden. Zelfs tussen mensen uit 1 gezin. Dus of dat nu zo leuk is. Is men wel nog ver bezig vanuit de horeca met de overheid om hier naar te kijken.

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik vond persconferentie ook meer vragen dan duidelijkheid geven.

Ik zou mijn dochters verjaardag in het park willen vieren in 2 groepjes op 1 juni. Ieder eigen kleedje en stoeltje mee. Wegwerp bestek/servies. ‘ s Morgens 4 vriendinnen (geen aanhang, kinderen etc). Dan zijn we met 5 volwassenen en 1 peuter. En s middags 2-4 familieleden (geen aan aanhang, kinderen etc.) en dus ook totaal met 3-5 volwassenen en 1 peuter. Mag dat nou wel of niet :confused:o_O:rolleyes:

4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Nee maar daar zijn ze dus ook weer op terug gekomen wat ik begreep.. in ieder geval met kids onder de 12.. en dat vind ik prima, zitten mijn vriend en ik netjes 1,5m uit elkaar tegenover elkaar in een restaurant, met een tafel er tussen zit je daar al snel aan.

Ik heb in ieder geval voor 1 juni gereserveerd in ons favoriete restaurant. :thumup:

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Waar staat dat van het restaurant? Wij willen reserveren bij vrienden van ons maar die geven aan dat het nog steeds zo is dat het 1,5 meter tussen alle personen is. Ook van gezinleden. Ook bij de info die ik online kan vinden staat dat. Zou graag een link hebben van die nieuwe informatie.

6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Onder andere hier:

https://www.destentor.nl/zwolle/krijgen-ik-en-mijn-kinderen-straks-problemen-als-we-als-gezin-op-het-terras-zitten-of-gaan-shoppen~a027484f/?referrer=https://www.google.nl/

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
  8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Nee hoor.

Volgens woordvoerder Dion Huidekooper van het Ministerie van Economische Zaken lopen er nu gesprekken over hoe de afstanden op terrassen precies vormgegeven gaan worden. ,,Premier Rutte heeft gisteren in het Kamerdebat gezegd dat kinderen onder de 12 jaar zich niet hoeven te houden aan de 1,5 meter-regel op terrassen. Voor nadere uitwerking gaan we nog met de horeca in gesprek.”

Maar dit is alles wat ik er nog over zeg, ik ga lekker in de tuin bbq’en! :)

Bellybell en Syane vinden dit leuk.
  9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Ik vind het ook lastig. Ik word 1 juni 40.
    Mijn man werd in de 1e week van de lockdown 40. Zijn feest viel dus in het water en hij vond dat heel erg.
    Ik zou het zelf helemaal niet erg vinden om mijn verjaardag niet te vieren, maar ik voel veel druk om het wel te doen. Mijn eigen familie vindt die hele lockdown onzin en houdt zich ook totaal niet aan de regels. Wij vinden het ook onzin, maar houden ons er wel zo goed mogelijk aan. En mijn schoonouders zijn helemaal panisch.

Mijn man vind dat op 1 juni alles weer mag en wil dus onze verjaardagen samen vieren. Volgens mij geldt voorlopig die 3 mensen en 1,5m nog en met onze huis en tuin wordt het dan een inimini klein feestje haha.

Ik hou het nog een beetje af, met de gedachte dat we nog maar even moeten kijken wat er nou straks wel en niet mag. Onze buren zijn ook nogal streng in de leer en ik heb geeen zin in gezeur met hun dat we teveel bezoek ontvangen. En meerdere dagen kleine feestjes zit ik al helemaal niet op te wachten.

evsi, cowgirl80 en Syane vinden dit leuk.
  10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mwa, ik vind helemaal niet dat de prioriteiten verkeerd liggen.

Op macro niveau bezien hebben we als land veel meer belang bij dat de mogelijke bewegingsruimte genomen wordt daar waar het positief werkt voor de economie.
    Dus beter 10 mensen tegelijk in een winkel, dan 10 mensen tegelijk in een tuin.

Het alternatief is namelijk voor niemand positief. De economie kan de sluiting simpelweg niet meer verdragen.

Vanaf juni is het al toegestaan om zelfs met overheidssteun mensen te ontslaan. En dat gaat helaas op grote schaal gebeuren.
    Ieder bedrijf dat gered kan worden door aangepast weer te laten draaien is er één.

Dat we daarvoor privé nog geduld moeten bewaren om niet NOG meer beweging te veroorzaken, is helaas dan maar zo.
    Beter dan nog veel ergere recessie dan al op ons af gaat komen.

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik denk echt dat de overheid dit op een simpelete manier moet proberen duidelijk te maken aan de massa.

Mijn ervaring is inmiddels dat heel veel mensem simpelweg niet begrijpen wat voor model achter "bewegingsruimte" zit. Geen onwil, maar gewoon onwetendheid.

En dan krijg je inderdaad veel onbegrip, "als dit dan dat ook" redenaties, en eigen verruiming van de regels.

In het onderzoeksopzet van TU Delft van vorige week zat een heel duidelijk uitleg met een filmpje dat aantoont hoe gefaseerd versoepelen werkt incl alle afhankelijke variabelen, en het impact van combinatie van versoepelingen (beweging in het kwadraat zeg maar).
    Misschien moeten ze dit maar op tv en internet zetten.

Neuzeke en Mar76 vinden dit leuk.
  12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik word binnenkort ook 40, maar lig echt niet wakker van wel/geen viering nu. Ben hopelijk van plan om nog 12 maanden 40 te mogen zijn, dus tijd zat om het te vieren.

Of juist een alternatieve manier te vinden om stil te staan bij een nieuwe leeftijd. Een groep mensen bij elkaar aan een staantafel met een pilsje in de hand is ook niet het enige bestaande manier om een nieuw levensjaar in te wijden. Dus "vieren" kan altijd, gewoon creatief zijn :)

Neuzeke en Syane vinden dit leuk.
  13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.556
    8.518
    113
    Ik zou toch echt voet bij stuk houden.
    Dat wil je nu toch niet?

En daarbij:
    Als je pech hebt bellen de buren de politie als je een feestje en houdt en hier in de buurt is het echt gebeurd dat de mensen een boete kregen bij een tuinfeestje ...

Syane vindt dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.508
    17.443
    113
    Ik word begin juni 30 en hoop eigenlijk dat de regels dan nog hetzelfde zijn. Dan kan ik zonder gezeur onder een feestje uit maar wel mijn ouders laten komen eten.

Voor de kinderen wel blij dat de eerste van hun pas eind aug is. Maar dan ben ik ook uitgerekend dus ze moeten zich sowieso niet verheugen op een flink feest ;) ben ik nog in staat (of weer) komt er wel visite, anders ook alleen mijn ouders

15. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.921
    388
    83
    Mijn nichtje wordt over 1,5 week 2 en mijn zus heeft ons uitgenodigd.

Sochtends onze familie (incl opa en oma, ons gezin en hun gezin), smiddags zijn familie (3 broers zussen incl aanhang en de opa en oma en allerlei kids). Wij hebben dus gezegd dat we dat op die manier niet komen vieren ivm overschreiden van de 3 mensen op bezoek. Naast dat ik het te druk vind.

(Natuurlijk feliciteren we ons nichtje wel die dag hoor! Alleen niet allemaal tegelijk).

bosi333 en Syane vinden dit leuk.
  16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.030
    6.778
    113
    zuid-holland zuid
    Ik denk dat dit in een mathematische modellen-wereld klopt... maar in de realtiteit speelt ook een heel stuk emotie mee. Het is niet OF 10 mensen in een winkel OF 10 mensen in een tuin. Als die 10 mensen langdurig hun familie en vrienden niet mogen zien, voelen ze zich ook niet prettig, hebben ze ook een gevoel van een naderende crisis waar ze voor moeten oppotten. Daalt hun consumentenvertrouwen, zullen ze geen zin hebben om nou eens lekker te gaan funshoppen of naar een pretpark te gaan. Ik niet in ieder geval.

Daarnaast vind ik de 3 personen -regel gewoon heel onhandig gekozen... mijn gezin mag nergens op visite omdat we met 4 zijn. Maar we zijn al 2 maanden met zn vieren thuis en zien amper iemand. Daarentegen is het wel ok als ik een vriendin uit Maastricht die in een supermarkt werkt uitnodig en een neef uit Groningen die bejaardenverzorger is en een tante uit Amsterdam die buschauffeur is. Terwijl het risico daarvan veeeele malen groter is. Ik hou me braaf aan de regel, omdat het niet in me zit om regels te overtreden, maar ik zie er zelf niet het nut van in en ik baal er van.

Malbec vindt dit leuk.
  17. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.783
    2.459
    113
    Tja, hoewel ik snap welk belang er zit achter dat restaurants straks weer (beperkt) open mogen en de Efteling weer open gaat, etc. etc., is dat toch niet hetgene waar ik op zit te wachten. Ik wil gewoon heel graag weer familie kunnen zien. En zoals al gezegd, is die regel van 3 personen gewoon ontzettend onhandig voor velen. Natuurlijk snap ik dat ze een limiet stellen en dat die niet te hoog mag zijn. Maar nu mag mijn broer met zijn gezin wel bij mij op visite komen, want hij heeft maar 1 kind. Maar ik mag niet met mijn gezin bij hem op visite want ik heb 2 kinderen. Dat is gewoon krom natuurlijk. Ik hoop echt dat die regel binnenkort toch iets versoepeld wordt. En dan niet in de zin dat je ineens een feestje met 20 personen kunt gaan vieren, maar iets van maximaal 10 personen en dan uit maximaal 2 huishoudens? Dan voorkom je dat er 3, 4 of 5 verschillende huishoudens bij elkaar komen (want 5 stellen zijn 10 personen), maar geef je grotere gezinnen dan 3 personen wel een kans ook eens als gezin ergens op visite te gaan. Met die eerste stap zou ik al blij zijn. En dan niet om maar veel op visite te gaan, maar zodat het gewoon af en toe wel eens kan. Daar heb ik gewoon behoefte aan en hoop ik heel erg op.

En ik had dinsdag inderdaad in de media ook over die 10 personen gelezen, maar het vervolgens in de persconferentie niet terug gehoord. Ik heb het gedeelte met de vragen van de journalisten niet gekeken, dus die vraag heb ik niet meegekregen. Maar ik ben daarna wel gaan zoeken of ik er iets over kon vinden omdat ik dat dus had verwacht te horen in de persconferentie en het niet hoorde. Kon het nergens vinden.

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Tja, in principe mogen we ( of ja, vanag binnenkort wel beperkt) nergens "op visite".

De richtlijnen waren heel duidelijk: blijf thuis tenzij het noodzakelijk is. Nu zit daar wat meer versoepeling in, maar ik word eerlijk gezegd moe van het constant geredeneer alsof men maar iets bedenkt om even in onze levens te wroeten.
    Er zit een reden achter de maatregelen, en die is het behouden van social distancing. Daarbinnen past niet dat complete gezinnen bij elkaar thuis op visite gaan, en al helemaal niet dat willekeurige mensen vanuit alle uithoeken van het land elkaar opzoeken bij anderen thuis.

Gewoon niet, vanuit het achterliggend doel, niet "omdat dat de regel is"

Syane vindt dit leuk.
  19. Elizah

Elizah Niet meer actief

#59 Elizah, 9 mei 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2020
    Screenshot_20200506-213157_Chrome.jpg
    Ik heb t ook gehoord van die 10 personen.
    t enige wat ik er nu nog van terug kan vinden is dat je groepen met meer als 10 personen moet mijden.

*ik heb de screenshot gelijk na de persconferentie gemaakt. Als ik nu via t screenshot de website bezoek is de regel van de 10 personen nergens meer terug te vinden.

Syane en spruitje80 vinden dit leuk.
  20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hij noemde 10 personen enkel in het verband met sporten/ samenkomst buiten, met behoud van afstand. Dus dat ze hopen dat vanaf 1 juni genoeg bewegingsruimte is dat je met max 10 personen buiten samen yoga kunt doen oid.
    Het is nooit genoemd in verband met samenscholing thuis, wat ook logisch is.

Felice vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina