Verjaardagen/familiebezoek nu en binnenkort

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door cowgirl80, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Nou dan liever gewoon 1 huishouden met een Max van 8 of zo. Mensen uit meerdere huishoudens tegelijk dat lijkt mij weer een minder strak plan.

nijn37 vindt dit leuk.
  2. Yvuna

Yvuna Actief lid

12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Het klopt precies wat je zegt, dit is de maatregel. Deze maatregel is bedoeld om de sociale kring zo klein mogelijk te houden. Als jullie echter hebben besloten om je broer te zien en bij hem op visite te gaan, kun je toch net zo goed ook daar op visite? Dit draagt niks bij aan het indammen van de verspreiding, mits jullie nooit als gezin van vier buiten komen.

Ik ben het er mee eens dat die regel beter anders opgesteld zou kunnen zijn, bijv 1 huishoudens. Daarnaast denk ik dat het vooral belangrijk is dat dit vaste mensen zijn. Als ik naar mijn zus ga, daarna naar mijn ouders ga en mijn zus hetzelfde weekend ook bij mijn ouders komt, kunnen we feitelijk net zo goed met z’n allen bij elkaar komen (op afstand uiteraard). Dit past echter niet binnen de regels (en doen we dan ook niet). Ik ken daarnaast wel mensen die spreken de ene dag met drie vriendinnen af in de tuin en de andere dag gaan ze borrelen met een ander gezien, de volgende dag bij hun ouders op bezoek, enz. Dit is wel volgens de regels, maar heeft mijn inziens een veel groter verspreidingsrisico. Dit vind ik inderdaad ook krom.

3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

In die zin klopt dat wel, maar die regel is ook opgesteld vanuit het principe dat er dan in de meeste huizen zeker voldoende afstand bewaard kan worden. Aangezien afstand tussen kinderen en naar kleine kinderen niet nodig is, klopt die regel ook niet helemaal meer. En die is daarna niet aangepast. En sinds dat bekend in, zijn mensen toch wat makkelijker gaan denken, en dat doe ik nu sinds deze week toch ook wel.

4. Elizah

Elizah Niet meer actief

Ik weet niet precies hoe t genoemd is, maar er is gesproken over 10 personen, dat getal was ook terug te vinden in de screenshot. Maar daarna is t weer weggehaald en nu is t nergens meer terug te vinden.
    Bij mijn pubers ging t er om of ze buiten weer af konden spreken met meer als 3 personen, op gepaste afstand.
    Niet thuis.

5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.292
    1.444
    113
    Na de persconf ging men vragen stellen ik heb dat helemaal gekeken (je moest dan zappen naar een andere zender). Toen vroeg een journalist letterlijk: oh mogen er dan ook 10 mensen op bezoek komen . Rutte zei toen van niet. Ik moet er wel bij zeggen dar hij een opmerking maakte van dat je dan in de meeste woonkamer geen afstand kon houden. Hij zei zoiets van ik weet niet hoe jij woont maar bij mij kan dat niet.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe de lockdown helemaal niet erg vind. Ik hou me er keurig aan en ben al 9 weken nauwelijks ergens geweest. Laat mijn boodschappen bezorgen en kom dus al 9 weken in geen enkele winkel. Ik vind het wel lekker dat ik de hele dag rhuis bem en geen verplichtingen heb.

GossipGirlxoxo en amdaa vinden dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.182
    8.907
    113
    Zou die regel van drie misschien niet ook juist zijn bedoeld dat heel veel gezinnen niet volledig ergens anders op visite kunnen gaan? En is het dus heel bewust een ‘onhandig aantal’, juist om bezoek ed nog meer in te perken?

Riverdale87, GossipGirlxoxo, amdaa en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.556
    8.518
    113
    Tussen kinderen niet mee, maar afstand tussen volwassenen en kinderen nog steeds hoor!

8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.556
    8.518
    113
    Dat heb ik ook al gedacht :D
    Deze regel zorgt er in elk geval wel voor dat er wat bewuster over nagedacht wordt.
    En hierdoor kun je in principe ook maar met 1 ander stel tegelijk afspreken.
    En niet 2 stellen van verschillende huishoudens.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Mammielove

Kleine kinderen niet

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.556
    8.518
    113
    Hieronder staat alleen benoemt dat ze onderling geen 1,5 meter afstand hoeven te houden

Screenshot_20200510-090332_Chrome.jpg

11. Mammielove

Vanaf 4 jaar zoveel mogelijk afstand.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee, echt niet. Tussen kinderen onderling (in de basisschoolleeftijd en jonger) gewoon echt niet. En ik weet dat de meningen erover verdeeld zijn of dat een goed plan is. Maar vanuit de overheid is de regel dat kinderen onderling geen afstand hoeven te houden. Tussen kinderen en volwassenen (uit een ander huishouden) wel. Maar wel met de gedachte dat dit gewoon niet altijd haalbaar is. Als het niet kan, dan maar even niet. Denk aan situatie bij opvang of school en kind dat troost nodig heeft.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.556
    8.518
    113
    Zoals @tupp ook schrijft met voorbeelden, alleen in situaties waar het niet anders kan.

Jij hoort volgens mij alleen wat je wilt horen en waar het kan rek je dat ook nog een beetje op :roflmao:

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.055
    15.076
    113
    familie bezoek hadden wij ook op 0 staan. Door omstandigheden moet ik nu bijspringen als "achtervang mantelzorger" om te voorkomen dat de mantelzorger om gaat vallen en straks de acute hulp en ehbo (gevallen, krijg m niet uit bed getilt en er moet verschoond worden etc). Nog 2 anderen staan er met mij in deze kring. Achter mij staat ook weer een heel vangnet paraat maar nog geen fysiek contact mee gehad.

Zorg wordt straks (als alles goed gaat dit keer) ook opgeschaald met verzorging van buitenaf want wij kunnen veel dingen ook niet. Heb wel thuiszorg gedaan maar geen palliatieve zorg en de medicatieve/psychische ondersteuning daarvan. Dan wordt dat kringetje alweer groter en t risico ook.

Dus wij laten zeg maar 1 gaatje in de kring open, de rest blijft dicht (verjaardagen, plezier bezoeken etc).

15. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    In mijn omgeving, kijkende naar vrienden en schoonfamilie lijkt het tegenwoordig dat ik een van de weinige ben die zich zoveel mogelijk aan de maatregelen houdt. Schoonfamilie incl mijn schoonouders, die de hygieneregels niet echt nauw nemen. (Handen wassen voor het eten), zwager en schoonzusje die elkaar gewoon 3 kusjes geven als ze elkaar zien, vriend en zijn zusjes geven gewoon schoonmoeders kusjes bij het geven van moederdagcadeau. Dan is het voor mij, hoe hard ik ook mijn best doen toch gewoon moeilijk om mij aan de maatregelen te houden.

Daarom voel ik mij soms best wel een aansteller en durf ik er niks van te zeggen want ik kan gewoon niks aan die nuchterheid veranderen.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.182
    8.907
    113
    Heb je het wel al geprobeerd? In ieder geval je eigen partner?

Hier in de familie gelukkig voornamelijk mensen die de regels nog handhaven en de anderen respecteren het gelukkig als anderen het anders doen dan zij (en andersom net zo - alleen is het feit dat anderen de regels minder strak handhaven voor ons natuurlijk wel een extra reden om die anderen niet fysiek te zien).

17. Mammielove

Sorry, maar dat staat gewoon bij ons in het protocol hoor :rolleyes: maar misschien lees jij dan alleen wat je wilt lezen? :thumup:

18. Mammielove

Nee, in ons protocol staat duidelijk dat er vanaf 4! jaar zoveel mogelijk afstand gehouden moet worden, zover dat dus mogelijk is.
    Van 0 tot 4 hoeft dit niet. Gelukkig hebben wij dit ook zo naar de ouders gecommuniceerd, zodat ze zich daar geen zorgen om hoeven te maken!

19. Mammielove

Ik lees je post nu nog een keer, maar jij hebt het over kinderen onderling? Ik heb het over volwassenen-kind onder de 4 jaar.

20. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Staat bij ons ook in ons BSO protocol.

Mammielove vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina