Verjaardagen/familiebezoek nu en binnenkort

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door cowgirl80, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Nee niet echt. Zijn familie en beeldbellen is geen goede combi. Ze wonen in hetzelfde dorp dus mijn vriend zoekt ze toch soms wel op. In het begin moest hij weleens wat ophalen.

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.556
    8.518
    113
    Daar haak ik even op in, want dat gaat mij dan natuurlijk ook aan ;)

We schrijven hier in het topic 'Verjaardagen/familiebezoek nu en binnenkort' en jij preekt uit de KDV/BSO protocollen van je werk, dat kan ik toch niet ruiken?
    En dat protocol staat echt los van privé situaties.

Je verwijt ons dat we het beter weten dan het RIVM, de tekst die ik plaatste komt van rijksoverheid.nl die, je raadt het al ... Geadviseerd worden door het RIVM.

Louise11110 en Syane vinden dit leuk.
  3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Mijn vraag ging nu weer over de afstand kinderen onderling op school ;)

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Meen je dit nou echt?
    Je snapt niet waarom in een werkomgeving qua afstandhouden anders gewerkt moet worden met kleine kinderen en jonge kleuters (zorgtaak) dan met schoolgaande kinderen (onderwijstaak)?

En dat dit niks te maken heeft met meer/minder besmettelijkheid?
    (Sterker nog, in de groep 0-12 zijn 4x zoveel jonge kinderen (0-4) positief getest op corona dan bs-kinderen. Ook gewoon rivm info)

Louise11110 vindt dit leuk.
  5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nee, daar ging de vraag helemaal niet om. Deze hele topic gaat over bezoeken in privé situaties, en wat daarin geldt voor kinderen.

Jij geeft daar heel stellig aan dat afstand volwassen-kind niet geldt voor jonge kinderen onder 4 jaar "want dat staat in je protocol".
    Dat is echter werksituatie in een vitale sector en heeft niks te maken met maatregelen buiten werksituaties. Die nooit verschillend waren voor groepen kinderen onder de 13.

Zorgmedewerkers roepen ook niet random dat mensen geen afstand hoeven te houden, omdat zij het niet hoeven tot hun patiënten tijdens het werk?

6. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dat zeg ik toch helemaal niet?
    Maar ik ga er over ophouden, ik ben continue aan het duidelijk maken wat ik bedoel, aangezien er verkeerd gelezen wordt.
    Laten we het hier weer hebben over de verjaardagsbezoekjes thuis ipv school en opvang.

7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Klopt toen had hij het er ook over dat als je in een kasteel woont je bijv. Meer mogelijkheden hebt om afstand te houden dan in de gemiddelde Nederlandse woonkamer.

8. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ons zoontje wordt over 3 weken 2 jaar. En ja wij gaan dit in het klein Vieren. Alleen ouders en broers en zussen. Ik vraag aan iedereen of ze duidelijk aan willen geven Hoelaat ze komen, ik laat de mensen achterom binnen en niet door de woonkamer. Zodra de gasten weg zijn maak ik het 1 en ander schoon en komt de volgende.

Ik vind het gewoon vreselijk krom dat mensen bijvoorbeeld wel naar de Efteling gaan en dan een aangepaste verjaardag vieren onverantwoordelijk vinden.
    Ik vind het onverantwoordelijk om nu voor je plezier naar de Efteling te gaan of te gaan zwemmen.

Verder heb ik niet alles teruggelezen, dus misschien zeg ik wel dingen dubbel :rolleyes:

Youtan, Kleintjuh85 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik raad iedereen aan om nu naar Op1 te kijken..

cowgirl80 vindt dit leuk.
  10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik kom ook al weken vrijwel nergens, ben 2 keer bij mijn moeder geweest, een paar keer in de supermarkt en op mijn werk.
    Nu de maatregelen zijn versoepeld ga ik volgende week bij een vriendin op kraamvisite in haar tuin, op afstand.
    Eind van de maand is mijn zoon jarig, dit vieren we heel kleinschalig in de tuin met alleen ouders, schoonouders en broers/zussen.
    Mensen zijn zo verschillend ook, ik heb een vriendin die wel weer aan de bak gaat als thuiskapster, maar absoluut 0 visite wil op de verjaardag van haar kind volgende maand. En een vriendin die vandaag een groot feest gaf ivm een verjaardag.

11. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Dit heeft volgens mij voor een stuk te maken met het feit dat er op openbaar terrein, in de Efteling,... veel meer (sociale) controle mogelijk is dan in iemands tuin/huis. Ik denk, hypothetisch, dat als
    vijf gezinnen elkaar zouden treffen in de Efteling de kans dat er deftig afstand gehouden wordt een stuk groter is dan wanneer vijf gezinnen elkaar zouden treffen in een besloten privé-tuin.

Verder vermoed ik (nadruk op ‘vermoed’, want ik ben als Belgische niet erg vertrouwd met de Nederlandse maatregelen) dat het waarschijnlijk ook niet echt aangemoedigd zal worden om met meerdere gezinnen tegelijkertijd af te spreken op openbaar terrein... Ook al kan daar niets van gezegd worden zolang deze gezinnen zich netjes aan de 1,5 meter houden.

Syane vindt dit leuk.
  12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.030
    6.778
    113
    zuid-holland zuid
    Ja, Van Gaal heeft gelijk... het moet eenduidiger uitgelegd en meer handhaving.
    Mensen hebben meer hulp nodig om die discipline vast te houden.... Maar tegelijk willen we niet in een politiestaat wonen. Toch die 1,5 metercoach dan maar? Mensen nemen beslissingen zelden rationeel, ze moeten daarbij nu geholpen worden door de overheid.

Ik blijf erbij, als je de Efteling opent, geef je daarmee een signaal dat alles weer kan: dat iedere vorm van vermaak weer is toegestaan en je overal heen kan rijden.

Louise11110, NiekeKris en amdaa vinden dit leuk.
  13. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Dit hebben wij zaterdag gedaan met mijn achternichtje! Prima te doen!
    Wij via de voordeur naar binnen en de anderen via de poort naar buiten. Elk uur iemand op afspraak. Mijn nichtje vond het superfijn. Aandacht voor iedereen! En mijn man houdt normaal niet van op verjaardagsvisite gaan en vond dit echt top! Alleen met je gezin en weten dat het maar een uurtje duurt.
    Mijn zoon zijn beste vriendje en zijn zusje doen het zaterdag ook zo!

Syane vindt dit leuk.
  14. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ons zoontje wordt halverwege juni 6 en we zouden hem een groot feest geven, maar dit gaat nu dus niet door.

Oma komt op een aparte dag, 2 vrienden met hun 2 kinderen een andere dag en misschien een ander lid van de familie ook een andere dag. Voor het bevriende stel met kinderen hopen we op mooi weer en dan zetten we een springkussen buiten.

Verder vindt ons zoontje het inmiddels ook wel prima zo. Hij houdt aan de ene kant niet van drukte, alleen van de cadeautjes en de hapjes :roflmao:

amdaa vindt dit leuk.
  15. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik zou het ook gewoon kleinschalig vieren. Voorzichtigheid blijft geboden maar zelf vind ik dat we meer risico lopen met de wekelijkse boodschappen, werk van man etc dan dat die paar familieleden die we zien iets meebrengen. In ons geval weet ik wat mijn naaste familie doet en die zitten ook al weken zoveel mogelijk binnen, doen 1x per week alleen boodschappen en gaan alleen naar de hoognodige plaatsen.
    Nou dan gaan wij gewoon op bezoek hoor, hebben we afgelopen zaterdag ook gedaan voor moederdag.

Deel Deze Pagina