Verjaardagen samen vieren?

Discussie in 'De lounge' gestart door woef78, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    met twee kids dicht bij elkaar zul je dat toch wel eens houden.
    Elin is van juli. Levi van sept. Gebeurd hier bijna ieder jaar wel dat sommige niet op Elin haar verjaardag komen ( door werk of andere verjaardag ) en nemen dan op levi zijn verjaardag een cadeautje voor haar mee.
    Voor dit weekend heb ik ook al 4 afmeldingen voor haar verjaardag ivm verjaardagen, werken, vakantie. Vind het voor haar wel jammer.Gelukkig is ze nu nog klein en snapt ze het nog niet

2. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Als de grootouders in de buurt wonen, dan kan je de verjaardagen apart vieren, anders niet.

Mijn ouders wonen op 2 uur rijden en schoonouders op 1 uur rijden. Mijn dochter is 1 dag eerder jarig dan ik. We vieren ze dus samen, en in het weekend. Ik vind het belangrijk dat de grootouders erbij zijn, en verwacht niet dat ze doordeweeks 2 avonden naar hier en terug rijden.
    .

3. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Mijn zus doet het dit jaar wel en ik vind het beter want wij moeten 2 uurtjes rijden om daar te komen en straks hebben we een baby scheelt weer een keer. Ze hebben 3 kinderen en dan hun eigen verjaardag wordt echt super veel allemaal.

4. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hier vieren we het apart. Mijn ene dochter is 29 augustus jarig en de andere 17 september.
    Dit ook omdat ik een hoop vriendinnen heb opgedaan via mijn jongste dochter en die kennen mijn oudste niet of niet goed en ik heb het idee dat ik ze dan verplicht om voor beide meiden wat te kopen. Ook zit er 9 jaar tussen dus de verjaardagen worden ook op andere wijze gevierd.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn dochter is 4juni geboren en zoonlief is 8juli jarig. toen zij net geboren was hebben we op 1juli een 3-in-1 feest gehad. kraamfeest voor de jongste, 3e verjaardag voor de oudste en hubby zn verjaardag er ook bij. 3lagen taart en ieder had zn eigen kleur en deco op de taart. feest was geslaagd!! iedereen heeft zn eigen soort van feestje gehad en toch nog samen

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet doen, als kind zijnde is een verjaardag vaak een heel groot feest en een eigen moment.
    Als je de verjaardagen samen viert dan is de aandacht ook verdeeld, voor een van beiden altijd minder leuk. Ik gok voor jullie oudste omdat een 4jarige zich zeker bewust is van zijn verjaardag.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij vieren onze verjaardag niet echt, doen in ieder geval in de familie niet meer aan cadeautjes, wel koop ik altijd iets voor mijn man en hij voor mij. Maar ik ben 30 november jarig, dan hebben we Sinterklaas, dan kerst en dan is Eva jarig (30 december), ik vind het wel prima om het niet te vieren. Mijn man is 12 januari jarig, dus vlak erna. Iedereen is altijd welkom op onze verjaardagen. Maar vaak komt het toch niet uit of hebben we elkaar (de familie dus) net gezien. En aangezien iedereen op minstens een uur rijden woont...

Wat betreft de aandacht, we hebben inmiddels 2 kinderen waar we de verjaardagen wel uitgebreid van vieren, dat is druk zat en aandacht genoeg :)

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hier worden de verjaardagen van de kinderen wel samen gevierd er zit namelijk maar 1 dag tussen. Dan ga ik echt niet van iedereen verlangen dat ze beide dagen komen, daarvoor zitten ze echt te kort op elkaar. Van ons krijgen ze op hun eigen dag pas het "grote" kado en de ander krijgt die dag een klein kadootje. Zo hebben ze toch ieder nog een eigen momentje. Kinderfeestjes zullen ook zeker niet gezamelijk gevierd worden als ze dat niet willen. Ik gun ze hun eigen momentje, maar ga niet om de dag een verjaardag groots vieren, dat gaat mij weer te ver.

9. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ligt aan de tijd die ertussen zit en op welke afstand het bezoek woont vind ik. Tot een week zou ik misschien samen doen, hoewel voor kids de individuele aandacht natuurlijk wel belangrijk is.

Hier is het nog maar afwachten, ben 3 sept. uitgerekend en VL is 4 sept. jarig. Zal misschien ook wel samen vieren worden, maar goed, dan komt de verjaardag vnl. in het kader van de kleine te staan. Scheelt dat wij verder toch niets om verjaardagen geven. ;)

10. woef78

woef78 Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.170
    0
    0
    Jeetje wat een reacties,bedankt! Toch meer die zeggen apart vieren die verjaardagen,hopen dat dit boefje snel geboren word zit er tenminste nog twee en halve week tussen :D

11. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Mijn dochters zijn jarig: 14 juni en 28 juni.
    We hebben de verjaardagen altijd apart gevierd, omdat dat gewoon veel leuker is voor kinderen.
    Familie die verder weg wonen kwamen dan vaak 1 keer, op de ene of de andere verjaardag.

Toen werd Tim geboren: 21 juni.
    Nu hebben we dus 3 weken achter elkaar feest.
    En dat ging niet werken. Dus hebben we 1 heel groot feest gegeven 30 juni...met barbecue, aparte hapjes enz.
    Op de verjaardagen zelf was iedereen gewoon welkom die gewoon wilden komen (oma's en zo).
    Mensen komen gewoon niet meer 3 keer achter elkaar, wat ik ook wel begrijp.

12. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik vier het wel samen met mijn dochter, we schelen 10 dagen. Maar dochter staat wel voorop. Mama ontvangt alleen cadeautjes :D.
    Ik deed vroeger ook de verjaardag samen met mijn vader, ik had gewoon mijn eigen kinderfeestje en opa en oma kwamen wel op mijn verjaardag en ik had dan ook een taart. Maar de familie kwam gewoon altijd in het weekend voor beide verjaardagen. Ik kreeg dan een mooie jurk en mijn moeder versierde de boel dus voelde me echt wel jarig.

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier vieren we dit jaar de verjaardagen van de kinderen samen, en 2 weken daarvoor onze eigen verjaardagen samen. Tussen verjaardagen van zoon en dochter zit precies 6 weken, en in die weken zijn man en ik ook jarig.

Vieren verjaardag van zoontje op de camping (waar mijn ouders ook vast wel langs zouden komen), ook met slingers en taart. Vanaf volgend jaar vieren we de verjaardagen van de kids apart, misschien onze eigen dan in het voorjaar ofzo (om het een beetje te spreiden). Kinderfeestjes zal ik voor beide ook altijd apart doen, vind het belangrijk dat een kinderverjaardag echt om het kind draait.

14. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Ik vierde mijn verjaardag altijd met die van mijn vader samen. Hij is van 3 juli en ik van 4 augustus.
    Bij een van de verjaardagen waren we op vakantie en de andere was voor de verjaardagen. Als we op vakantie waren met mijn verjaardag deden we die dag wel wat ik leuk vond en kreeg ik mijn cadeau van mijn ouders :)
    Zelf had ik daar geen problemen mee.

In het gezin van mijn man zijn zijn zussen van 9 en 19 januari en hij en zijn broertje zijn jarig op 21 februari en 1 maart. De meiden vierde het samen en de jongens ook. Anders had je 4 verjaardagen in een hele korte tijd. Zover ik weet hebben ze er nooit een probleem mee gehad.

15. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik ben het met je eens. Als je voor beide eigen taart en kadootjes hebt maakt het ze echt niet uit hoor en krijgen ze allebei evenveel aandacht ;)

Ik vind verjaardagen op zich echt een verplichting maar gelukkig worden er bij onze familie alleen af en toe kinderverjaardagen gevierd en meer niet ben ik echt blij om :):p ik vier mijn eigen verjaardag al niet meer sinds mijn 19e, ik vind het niet belangrijk.

16. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik zou ook de verjaardagen apart vieren. Voor kindjes is het toch speciaal om een verjaardag te vieren dat moet je zo houden vind ik. Als ze later ouder zijn zou het eventueel wel kunnen...

17. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij hebben nu mijn vriend zijn verjaardag op 10 januari l, onze zoon op 16 januari en ik ben uitgerekend op 26 januari.
    De kinderen vieren we gewoon apart. Mijn vriend zal zijn verjaardag wat minder groots gaan viere zoals het nu lijkt. Ik kan namelijk niet zoveel vrije dagen opnemen in 1 maand.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    ik vind het juist makkelijker voor ze om het nu samen te vieren.

Als ze straks de tienerjaren in gaan wordt het moeilijker omdat er dan ook vrienden uitgenodigd zullen gaan worden en ik kan me voorstellen dat ze op elkaars vrienden niet zitten te wachten :cool:

En die aandacht krijgen ze wel hoor, 2 taarten, 2 verschillende soorten versieringen (door elkaar), allebei hun eigen cadeautjes etc etc.

19. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Mijn zoontjes zijn twee dagen na elkaar jarig. De jongste gister, de oudste morgen. Afgelopen zaterdag hebben deze beide verjaardagen gevierd. Ging prima samen, ze hebben allebei genoten. En het voordeel was ook nog dat ze van een aantal mensen samen een groot cadeau hebben gekregen voor hun samen. En hier genieten ze allebei van, was een groot succes.
    Denk juist als ze ouder worden dat we dan eens goed moeten kijken hoe we dit gaan doen, kinderfeestjes zullen in ieder geval gescheiden gevierd worden.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Mijn zoontje en dochtertje hebben ook maar 2 weken tussen de verjaardagen (haha, zou een maand zijn, maar hij was nogal overtijd). Het is dan ook meestal zomer en minstens 1 verjaardag valt wel in de zomervakantie. We prikken meestal een datum tussenin en dan vieren we het met familie en wat vrienden.
    Verder krijgen ze van ons op hun eigen verjaardag hun cadeautje, zingen we voor ze, versieren het huis, taartje erbij etc. En hun kinderfeestje vieren ze vanaf 5 jaar wel apart.

Deel Deze Pagina