verjaardagen steeds vergeten

Discussie in 'De lounge' gestart door Stephanie20, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Gogh ben ik de enige die dit heeft? Ik baal er echt wel van. Vandaag ontdekt dat ik WEERAL de verjaardag van mijn dochter haar meter vergeten ben....sjonge sjonge. En dom dat ik ben. Ze is zwanger op dit moment, het zag er naar uit dat de baby te vroeg zou geboren worden. Ik stuur de zaterdag (dag van haar verjaardag) nog leuk een berichtje van jaaaa 36 weken joepie!!! Maar vergeet wel even haar verjaardag.

Ben ik de enige met dit probleem? Want ik loop er wel steeds tegen aan. Alle hulpmiddeltjes en dergelijke helpen bij mij geen zier. Enige jaren geleden verjaardag van mijn zus vergeten. Zitten we samen op de fiets vraag ik doodleuk aan haar ' De hoeveelste zijn wij vandaag?' Zegt ze 16 oktober....Tjah haar verjaardag dus.... DOM DOM

Dus met andere woorden, ben ik de enige die steeds weer de verjaardagen van anderen vergeet?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb er zelf geen last van gelukkig, maar mijn vriend wel. Gelukkig onthou ik het allemaal voor hem ;). Kan je niet de belangrijkste verjaardagen in je telefoon zetten met een alarm?

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik heb er geen last van. Zet anders de verjaardagen in de kalender van je mobiel, krijg je vanzelf een mededeling dat er iemand jarig is en kun jij, heel attent, meteen een smsje sturen :)

4. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Marloes80: dat is inderdaad een slim idee alleen heb ik vorig jaar een nieuwe gsm gekregen met internet wel te verstaan en alles gaat via internet, alleen ik heb geen internet, waardoor ik dus niet mijn agenda kan openen....dom hé?

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Heb je draadloos internet thuis? Volgens mij kun je op je mobiel ook gebruik maken van je netwerk thuis

6. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn vriend doet dat ook, die heeft ook niks met data's. ik vind het zo bizar. heb daar echt heel erg aan moeten wennen, vond vind het echt zo kwetsend en ongeintereseerd overkomen. hij bedoeld het zo niet maar zo voelt het wel.

7. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Bij mij is het dus ook zo. Het probleem is dat ik het wel kwetsend over vind komen voor die persoon. Ik moet me dus regelmatig verontschuldigen om het feit dat ik het dus vergeten ben. Zelf maak ik er dus ook geen probleem van als mensen mijn verjaardag vergeten...Voor de rest heb ik geen geheugenproblemen hoor alleen die verjaardagen.

Marloes, ja ik heb draadloos internet. Het probleem is dat ik geen Google account kan aanmaken met mijn gsm of dat hij die doodgewoonweg niet wil aanvaarden. Ik heb werkelijk al alles geprobeerd. Ik denk erover om in de nabije toekomt een simpel modelletje te gaan kopen...

8. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Je zult vast niet de enige zijn, maar persoonlijk vergeet ik juist nooit verjaardagen. Ik vind het een stukje attentie naar vrienden en familie toe. Ik vind het ook niet leuk als iemand (die dicht bij me staat) mijn verjaardag vergeet. Van mijn dierbaren ken ik alle verjaardagen uit mijn hoofd. Van mensen die wat verder van me af staan, zet ik de verjaardagen in mijn agenda om zo niet te vergeten om ze een kaartje te sturen. (Kleine moeite, groot plezier. :D )

Als je het van jezelf vervelend vindt dat je verjaardagen vergeet, zijn er vast wel hulpmiddelen te bedenken waar je wel wat aan hebt: in jouw gsm inderdaad of gewoon een 'ouderwetse' verjaardagskalender (iets wat ik zelf gruwelijk vind, hihi).

Of je zou bijv. steeds aan het einde van een maand alvast de kaartjes kunnen schrijven voor de maand daarop. De kaartjes leg je dan op een opvallende plek neer waar je vaak komt (bijv. vlakbij de voordeur) en dan hoef je op de dag voor de verjaardag alleen nog maar het kaartje naar de brievenbus te brengen.

Of je kunt digitaal bijv. per maand (of zelfs per jaar) kaartjes klaarzetten bij Greetz of een andere website. Dan hoef je er maar 1x voor te gaan zitten en ben je het hele jaar attent naar familie en vrienden. ;)

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik vergeet ze niet.... heb alleen meestal geen zin om er heen te gaan hahaha

10. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Sinds ik dingen vergeet (lees zwangerschapsdementie :p), heb ik een agenda gekocht die bij mij in de keuken, naast de koelkast ligt. Het is er zo een met een ringband en hij ligt dus altijd open. Aan het begin van het jaar schrijf ik alle verjaardagen er in.
    Je moet meerdere keren per dag in de koelkast zijn, dus ik kijk er altijd wel even in.

Deel Deze Pagina