Lang getwijfeld maar ik doe het toch maar

Discussie in 'De lounge' gestart door Opening, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opening

Opening Niet meer actief

Goedemiddag dames,

Ik heb lang getwijfeld of ik dit topic neer zou zetten maar ik doe het toch maar omdat ik er eigenlijk elke dag wel aan denk en het me niet lekker zit.

Wat doe je als je weet dat sommige reacties in een forum op jouw slaan terwijl je naam er niet bij staat? Je hebt dus zeg maar geen 'bewijs' dat het op jouw slaat. Het gaat dan ook niet om hele aardige berichtjes maar best wel negatieve reacties.

Ik kan me dit persoonlijk heel erg aantrekken en weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Euhm. gewoon vragen of diegene het over jou heeft of anders gewoon laten.. kan me echt niet ballen.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Inderdaad, gewoon even vragen of het persoonlijk bedoeld was. Ik zou er ook totaal niet mee zitten.

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou diegene er in een pb op aan spreken

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Niks. Wat als het ja is dan ga je er over opwinden en als het nee is blijf je het idee toch houden.

Vaak lijkt het dat het over jou gaat maar is dat helemaal niet het geval. We zijn allemaal uniek maar vaak ook zo hetzelfde. Heb zelf vaak ook het idee maar als ik dan terug lees bedoelen ze heel iets/iemand anders.

En ja mocht het zo zijn dat jij aangevallen wordt en je naam niet genoemd worden dan is dat ook zwakte van diegene die het doet. Het zou sterker zijn om je ff een PM te sturen zodat je zelf kan reageren.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Een andere optie:
    Negeerknop gebruiken.
    Dan hoef je iig niet te lezen als iemand waarschijnlijk over jou schrijft.
    (als het iig telkens de zelfde mensen zijn ;))

7. Jel

Jel Niet meer actief

Ik vind het niet netjes als dit gebeurd. Ik las een keer iets in een topic dat ging over mij. Er stonden allemaal leugens bij en het verhaal werd helemaal verdraaid. Ik was woest toen ik het las. Ik wilde me eigenlijk in dat topic ermee bemoeien en het verhaal neerzetten zoals die hoorde te zijn, maar heb me tóch bedacht. Ik weet niet of dit (in elke situatie) de beste manier is...

8. Alita

Alita Niet meer actief

Maar zijn het dan mensen die je persoonlijk kent?

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou er zeker wat van zeggen!

10. Opening

Opening Niet meer actief

ok heel erg bedankt dames.
    Ik zit zo in elkaar dat ik het me zelf aantrek omdat ik er niet persoonlijk op aangesproken wordt vandaar dat ik ermee zit.

Idd zijn we allemaal verschillend alleen is dit al eerder gebeurd en heb diegene er toen persoonlijk op aangesproken en er werd toen ook toegegeven dat het over mij ging.

Vandaar even mijn vraag.

En hoe zit dat dan met die negeerknop?

11. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik zou het denk ik vragen of het op mij slaat

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ts heb eventjes gezocht voor je.
    Ga na gebruikersinstellingen en klik dan op negeerlijst.
    Daar kun je dan de naam van de persoon invoeren die je wilt negeren.
    Je kunt dan geen enkele reactie van die persoon lezen.
    Via FAQ kun je ook zoeken daar staat het ook allemaal in uitgelgd.
    Sterkte ermee.

13. Opening

Opening Niet meer actief

@ agnes dank je wel. Wist niet dat dat kon. Ik ga even kijken.

14. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Blegh, wat kinderachtig van diegene, helemaal als het structureel blijft voorkomen! Ik zou er boven blijven staan en niet reageren. De negeerknop is dus een hele goede optie:).

15. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Geen dank.
    Wist het eerst ook niet,heb het een paar keer gelezen dat sommige dit gebruiken haha.

16. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    als het steeds dezelfde persoon is zou ik de negeerknop gebruiken of het melden. ik denk niet dat het de bedoeling is dat men persoonlijk en expres aangevallen wordt of dat er in het geval van jel verhalen over iemand rond gaan.

in een discussie met willekeurige personen zou je kunnen vragen of een reactie voor jou bedoeld is als je twijfeld. maar daarbij denk ik dat de factor expres wat minder aanwezig is.

ik snap je wel hoor,ik trek me dingen ook altijd heel erg persoonlijk aan.

17. Opening

Opening Niet meer actief

mamazeyad aan de ene kant wil ik er wat van zeggen maar mijn naam staat er niet bij dus kan zeg maar niet 'bewijzen' dat het over mij gaat.

xandra1972 kinderachtig is het zeker. Ik kom vaak op dezelfde topics omdat onze kindjes maar een half jaar schelen vandaar dat ik het zie.

agnes heb het ook wel eens gelezen maar voor de rest eigenlijk nooit bij stil gestaan haha

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hmmm geen idee. nog nooit meegemaakt eigenlijk

19. Opening

Opening Niet meer actief

het is zeg maar nooit in een discussie dan kan ik het nog begrijpen als iemand het niet met me eens is. Dit is gewoon zeg maar zo uit het niets als je het al zo kan noemen.

Ben altijd zo geweest dat ik me dingen persoonlijk aantrek en probeer dit ook wat minder te doen maar als er dan negatieve verhalen staan die absoluut niet waar zijn of de persoon in kwestie niet alles weet van de situatie vind ik het behoorlijk beledigend. En dan druk ik me nog zachtjes uit.

20. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hmz ja lastig... Maar als je het echt zeker weet zou ik er wat van zeggen, neem aan dat je die persoon persoonlijk kent?
    Zo weet ik dat er iemand is die dingen over mij rond loopt te vertellen en zelfs op internet zet... die persoon wil ik voorlopig dan ook maar even niet tegenkomen :D
    Maar ja, ergens denk ik ook wel dat die mensen zichzelf toch wel tegen zullen komen. Opeens geloof ik dan in een soort van karma :)

Dus inderdaad, negeer-knop en verder er boven staan lijkt mij?

Deel Deze Pagina