Helleuuuuuuu ik heb sinds kort een oppas..... normaal paste mijn schoonmoeder altijd op, maar vond het ook wel fijn om iemand te hebben die ik ongegeneerd kan vragen.... en die heb ik dus nu Heeeele lieve meid, ze is 18 vond ik ook wel fijn en Sam vind haar helemaal geweldig.... Alleen zit ik ergens mee. De 2e keer dat ze kwam opassen vroeg ze of ze mijn laptop mocht gebruiken omdat ze die van haar anders moest mee nemen en ze ging na het opassen meteen door naar vrienden... naja na lang wikken en wegen heb ik maar ja gezegd maar vond het niet zon fijn idee... wij hebben een eigen winkel en alles staat hierop omdat ik de administratie doe.... maargoed ze zei dat ze nergens in zou snuffelen dus ik dacht, beetje vertrouwen in haar hebben dan maar... Nou heeft ze vorige week opgepast en had haar laptop bij zich, dus ik zei, oh ik zie dat je je eigen laptop mee hebt? dan doe ik die van mij dicht..... dus we komen thuis, zit ze achter haar eigen laptop..... en smorgens doe ik mijn laptop open en start ik hotmail op, staat haar email erin... (terwijl ik altijd automatisch in mijn eigen kom.... logt automatisch op) maar nu kreeg ik de inlog pagina en haar email adres erin. dus ik kijk in mn geschiedenis en zie ik meer paginas die ze heeft bekeken (haar hyves ed) En ze heeft niks gezegd, en ik snap ook niet zo goed waarom ze dan mijn laptop heeft gepakt. ik moet het eigenlijk gewoon vragen maar mn schoonzus zei, ah joh misschien kon ze niet inloggen op jullie netwerk was ze het wachtwoord vergeten en keek ze even op de jouwe... naja maakt ook allemaal niet uit, maar ik vind wel dat ze het even had kunnen melden, of tenminste vragen.... of ben ik dan een zeikerd?? wat vinden jullie? liefs Muis
dat had ze inderdaad wel even kunnen vragen ik zou het wel even zeggen van joh zeg het even als je op mijn laptop bent geweest tis niet erg netjes natuurlijk.. succes
Dat kan niet hoor! Een keertje is tot daar aan toe. Wachtwoord erop zetten als je het echt niet aandurft met haar te gaan praten. Maar ik zou er voor kiezen het wel bespreekbaar te maken en aan te geven dat ze haar eigen laptop moet gebruiken. En er alsnog een wachtwoord op te zetten, volgende keer is er misschien weer iets dat haar eigen laptop het niet doet, en dan gaat ze weer op de jouwe en wist ze de browsegeschiedenis...
Als ze niet gevraagd heeft of ze je laptop mocht gebruiken (de 2e keer dus) vind ik het op zijn zachtst gezegd niet netjes dat ze 'm zomaar gepakt heeft. Ik zou haar hier zeker even op aanspreken en vragen hoe dat zit. Misschien is er een goede reden voor dat ze jouw laptop heeft gebruikt, maar als je die niet weet dan word je volgens mij toch achterdochtig.
nee vind je geen zeikerd hoor, had ze best even kunnen zeggen. Maargoed misschien durfde ze het niet ofzo? Zou het gewoon vriendelijk doch dringend verzoeken dat ze het de volgende keer even meld.
zoiets zou ik dus echt niet durven zeg, snap ook niet dat ze dat zomaar heeft gedaan. Dan moet het voor wel heel belangrijk zijn geweest om die laptop te gebruiken. Maar als ik jou was zou ik het even bespreekbaar maken, misschien had ze er een goede reden voor. Jij kunt dan ook kwijt wat jij wilt. Als oppas wil je wel dat je haar kunt vertrouwen, dus bespreekbaar maken.
zou haar dus gewoon vragen joh.. kon je niet op ons netwerk komen met je eigen laptop of zo? en dan zeggen joh.. heb toch liever dat je je eigen laptop gebruikt dan zal ik je helpen hoe je op t netwerk kan komen. denk dat je dat zo prima op kan lossen. en idd gewoon een ww op je eigen laptop zetten.
zo heb gemaild hoor!! heb niet zo zin om te bellen, misschien overval ik haar dan...... vind het altijd zo moeilijk om dat soort dingen te vragen stom he? voel me dan zo opgelaten ofzo.. maargoed dit moet wel, ik heb zoiets als ze dat al niet durft te zeggen, straks valt Sam een keer en zegt ze dat ook niet.. ik wil gewoon dat een oppas 200% eerlijk is tegen me, anders is het snel gebeurd met het oppassen.... Vind het gewoon een naar idee dat iemand die ik amper ken gewoon in mn laptop zit. al mn bevallingsfotos staan er op, mijn mail, mijn internetbankieren, naja mijn hele leven dus. Heb een wachtwoord op mijn laptop gezet. wil gewoon ook niet meer dat ze erachter zit, straks krijg ik een virus ofzo... Ze had ook een externe harde schijf bij zich zag mijn vriend.... straks kopieert ze gewoon mn halve laptop daarop. Misschien ben ik wel een beetje een miep hoor, maar ik vind een laptop gewoon zo privé
ben het met je eens hoor muis. ik zou het zelf alleen wel persoonlijk hebben gedaan hoe moeilijk ook. komt toch wat anders over. Maar ben benieuwd naar haar reactie. Zeker als je iemand nauwelijks kent is het erg moeilijk.
Jee ze had een externe harde schijf mee? lijkt me onnodig als je gaat oppassen? Ik hoop maar dat ze niet jou gegevens allemaal heeft opgeslagen, ik zou me hier echt niet lekker bij voelen.
denk dat ze op die harde schijf gewoon films/series en zo heeft staan en die dan kijkt op de laptop. waarom zou iemand die jou niet kent gelijk je laptop leeg plukken? moeten ze eerst al weten dat er iets te vinden is.. maar goed. zou iig niet meer achter je laptop laten.
Hmm, ik heb vroeger heel erg veel opgepast en zou zoiets nooit gedurfd hebben. Ik vind het zelf ook niet prettig als iemand anders achter mijn laptop zit. Die externe harde schijf vind ik ook apart... Maar het kan natuurlijk zijn dat ze daar films etc. op heeft staan die ze wil kijken... Goed dat je het met haar bespreekt (via de email,maar toch)!
wel een beetje vreemd idd. Ik snap ook wel dat je nu een wachtwoord op je laptop hebt. Van die externe schijf dat vind ik op zich niet zo vreemd, er zijn meer mensen die ermee rondsjouwen. Misschien heeft ze een laptop met een klein geheugen en heeft ze voor het minste of geringste te weinig geheugen erop. maar dat stukje over eerlijk zijn daar heb je wel gelijk in vind ik. Ze moet wel het gevoel hebben dat ze alles tegen jullie kan zeggen. Zeker als het om Sam gaat. Ik zou het toch nog bespreekbaar maken als ik jou was.
Waarom had je niet gewoon Nee gezegd. Je hebt toegegeven om haar gebruik te laten maken van jou laptop, en achteraf krabbel je weer terug. Kan gebeuren dat je je heb bedacht, maar om dan ook nog te mailen ipv gewoon eerlijk te vragen snap ik niet echt? Mail kan anders overkomen dan een gesprek tegenover elkaar. Ik zou juist als ik een mailtje krijg vreemd opkijken. Sanp jou wel, begrijp me goed........ Maar wees ook eerlijk tegenover haar, en zeg dat je er eens goed over na heb gedacht, en dat je liever niet je laptop deel omdat er bedrijfsinfo op staat..............
Altijd lastig zoiets. Echter als jij er moeite mee hebt en het eigenlijk niet wil omdat er veel privé dingen op staan dan moet je de laptop wegzetten als ze komt oppassen. Lijkt me heel simpel Ben wel benieuwd naar haar reactie..
muis... je kan een extra account aan maken.. voor bijv oppas of haar naam. dan kan ze alleen op internet en evt wat typen maar niet in jou dokumenten komen.. ik weet niet of je dit zelf kan maar pb me anders even.. misschien komen we er dan uit.. suc6 yippie
ze mailde .... moest even op mijn mail kijken en was te lui om mijn laptop te pakken.... hmzzz beetje vreemd verhaal haar laptop stond gewoon in de kamer... mijn laptop op de kast ..even veel werk lijkt me maargoed....
gewoon niet meer doen dan zou t verder zo laten en je laptop opbergen. en dan verder kijken of je haar wel vertrouwt anders een ander zoeken.