verjaardagen wel of niet samen vieren.

Discussie in 'De lounge' gestart door jessi, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Mijn "probleem" is het volgende.

    Mijn meisjes zijn kort na elkaar jarig 24 dagen maar nu twijfel ik of ik het nu wel of niet samen moet vieren. Lisa word 1 december 3 en krijgt het "jarig zijn" echt door. Zoë word 1 eerste kerstdag dus die der verjaardag vieren we op die dag dan sowieso niet. Waarschijnlijk een weekje eerder zodat we iedereen kunnen uitnodigen. Lisa heeft het Thema K3 en Zoë is nog te klein daarvoor. Maar wat zouden jullie doen 3x achter elkaar een verjaardag vieren (ik word ook nog eens 30 21 november) Of de verjaardagen van de meisjes samen vieren. Ik denk er ook over om mijn verjaardag te schrappen.
     
  2. Brightness2013

    Brightness2013 Niet meer actief

    Ik zou het niet samen doen voor je dochters, zo hebben ze allebei hun eigen verjaardag waarbij het alleen om hun gaat (voornamelijk voor je oudste dan).
    Aan de andere kant 3 verjaardagen is wel veel..
     
  3. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Normaal zou ik zeggen apart, maar omdat het ook nog een week eerder zou moeten....ik weet niet. 3 en 1 kan best nog samen.

    hier 2 kinderen waar 5 dagen verschil inzit. Dat doe ik wel samen.
     
  4. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij vieren alleen de verjaardag van onze dochter. Mijn man is 1 dag voor haar jarig en ik 12 dagen voor hem. Ik vind in zo'n geval haar verjaardag belangrijker dan de mijne.

    Je zou de meiden verjaardag nog samen kunnen doen maar dit ook af kunnen laten hangen wat de mensen die meestal komen prettiger vinden?
     
  5. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ik vier ze altijd samen. De familie moet 'van ver' komen en dat wil ik ze niet twee keer in twee maanden vragen. We vieren twee keer per jaar verjaardagen hier, in het voorjaar die van de meiden en in het najaar die van mij, mijn zusje en mijn moeder. Handig hoor :) . Maar goed, 'verjaardag vieren' is hier ook niet veel meer dan koffie drinken, stukje taart eten en klaar. Op de dag zelf mogen ze natuurlijk ook nog trakteren, krijgen ze ons kado en zorg ik voor wat lekkers. Zo hebben ze toch nog hun eigen verjaardag.
     
  6. MommyB

    MommyB Bekend lid

    21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Wij hebben hier het zelfde. Zijn alle 4 jarig binnen 5 weken na elkaar. Partner is als eerste jarig. Ik 14 dagen later. Dochter week later en zoontje 14 dagen later. Onze eigen verjaardag vieren we niet meer. De kinderen hebben ieder hun eigen dag. Omdat ik vind dat een verjaardag van een kind de dag moet zijn dat zij speciaal is en alles om het betreffende kindje mag gaan.
     
  7. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.503
    872
    113
    Ik zou samen doen en ze op hun echte verjaardag echt hun dag geven. Dus taart/slinger die ze zelf mooi vinden etc.
     
  8. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nee ik vier nooit mijn dochter en mijn verjaardag samen
    en zei is 10 nov en ik de 17e
    mijn moeder was 9 nov jarig en heeft het ook nooit samen op mijne gevierd
     
  9. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee zou ik zelf nooit voor kiezen. Ieder kind zijn eigen echte verjaardag. Mijn man is de dag voor de jongste jarig, maar wij vieren zelf onze verjaardagen nooit echt (wel taartje voor echt naaste familie, maar verder niet) dus dat is nu wel een kinderverjaardag een dag erna waarbij iedereen ook hem nog kan feliciteren :p
     
  10. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    Mijn vriend is 11 juni jarig en zoon 19 juni, wij vieren het tot nu toe steeds samen:)
     
  11. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    de oudste jarig, dan ik en dan de jongste. ik vier het samen met de jongste. de "hoofd"jarige is dan de jongste en alles is ook voor haar versierd incl thema. ik "hang" er dus als jarige wat bij:D
    het gaat die dag alsnog allemaal om haar.
    zo heeft elk kind hun eigen verjaardag en thema.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.733
    113
    Nee een kind zou ik absoluut een eigen dag geven. Er is maar 1 dag in het jaar die helemaal voor jezelf is en dat is je verjaardag. Al waren ze 1 dag na elkaar dan zou ik het nog apart vieren.
     
  13. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Ik vier het wel samen met mn dochter tot nu toe. We schelen 3 weken en ze is in de zomervakantie jarig. Om te voorkomen dat er niemand komt, vieren we het iets later, rondom mijn verjaardag. En om te voorkomen dat we een week later weer met de hele bups bij elkaar komen, doen we het samen, maar wel groots. En tsja, ZIJ staat echt in het middelpunt van de belangstelling. Zij krijgt een mooie taart en cadeautjes en hoewel ik ook cadeaus krijg, is het wel helemaal haar dag. Met slingers, ballonnen, zingen voor haar en veel kinderen. Ze heeft nu toch nog niet echt benul van dat het niet de dag zelf is... Op de dag zelf komen trouwens alleen de opa's en oma's en cadeautjes van broer en ons, zodat we het ook weer niet helemaal voorbij laten gaan.
     
  14. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Onze middelste en mijn man zijn precies 1 week na elkaar jarig. Dat hebben we altijd samen gevierd in het weekend ertussenin, of het weekend dat het dichtst bij de verjaardag van het kind lag.
    Inmiddels wordt hij 6, dus hij krijgt nu nog wel een eigen kinderfeestje, maar voor de familie doen we het dus maar 1x.
     
  15. Brunette

    Brunette Bekend lid

    22 aug 2008
    666
    256
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Hier vieren ze het al 5 jaar samen (tweeling ;)) en dat vinden ze prima!

    Ook als ze een paar dagen zouden schelen zou ik er één feest van maken. Mijn kinderen komen daardoor echt niks tekort hoor. Ik denk dat als ik twee feestjes zou geven binnen twee weken, dat mijn familie niet naar beide feestjes komt. De meesten wonen niet in de buurt en we hebben een grote familie, dus vaak feestjes. Ze zouden dan waarschijnlijk maar naar één verjaardag komen met een kadootje voor beiden. Dan geef ik liever één feest waarop iedereen er is.
     
  16. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Dank je voor alle tips!!

    Ik ga de verjaardagen van de meisjes apart vieren. Lisa vieren we 3o november en die van Zoë vieren we de 21 december. En mijn verjaardag slaan we over dat vind ik sowieso niet zo boeiend. Maar mijn man en moeder vonden dat het wel gevierd moest worden aangezien ik 30 word. Prima regelen jullie het maar! Nou dat doen ze dus niet dan vier ik het dus ook niet.
     
  17. Brunette

    Brunette Bekend lid

    22 aug 2008
    666
    256
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    En als ze nou op dezelfde dag jarig zijn? :D
     
  18. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik en mijn broertje vierden altijd apart. Hij de 7e en ik de 9e. Allebei onze eigen speciale dag.
     
  19. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Ik zie het probleem niet hoor! Bij ons zit er 5 dagen tussen de verjaardagen van mijn mannen en dat vieren we altijd samen. Ze weten niet beter en vinden het prima. Waarom zou dat "minder goed" zijn?
    Als ze ouder worden en ze vragen erom vieren we het wel apart. Maar voorlopig niet.
     
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.040
    4.230
    113
    Hier vieren we het gewoon op 1 dag en daar hebben ze geen problemen mee (ik heb het vroeger ook nooit vervelend gevonden om het samen met mijn zus te vieren - schelen 2 dagen).

    Ons verjaardag cadeau krijgen ze altijd op hun eigen verjaardag en de kinderfeestjes vieren we ook apart .
     

Deel Deze Pagina