verjaardagen wel of niet samen vieren.

Discussie in 'De lounge' gestart door jessi, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Als er toch echt 3 weken tussen zit, zou ik ze echt wel elk hun eigen dag geven. Zeker als ze zo klein zijn.

    Als ze 16 zijn, dan willen ze 't misschien wel graag samen vieren.


    Hier vieren mijn schoonbroer - broer man - en zijn zoontje het samen (zit 3 weken tussen), maar toch echt wel rond de verjaardag van zoonlief. Het is dan "zijn dag", maar zijn papa krijgt ook cadeautjes.

    Mijn moeder en zus schelen 6 dagen, maar die geven meestal toch elk apart een feestje / etentje. Of één van de twee viert het niet (bij volwassenen doen wij niet persé elke keer een feestje / etentje).
     
  2. cc93

    cc93 Bekend lid

    10 okt 2010
    996
    2
    18
    Mijn kinderen zijn jarig op 4 en 9 mrt. En vanwege bovenstaande ga ik het ook samen vieren voor familie en vrienden.
    Op de dag zelf vieren we het met het gezin heb ik bedacht. Dan komt er een taart en slingers etc.
    En mocht er iemand willen komen die dag prima maar dan moeten ze van mij ook op de verjaardag van de andere komen. Het is of 4 en 9 maart komen (evt ook op de gezamenlijke verjaardag maar dat hoeft dan natuurlijk niet) of alleen op de gezamenlijke verjaardag.
    Aankomend jaar wordt de eerste keer dus ben benieuwd of het ook allemaal zo gaat als ik heb bedacht:D
     
  3. Niboma

    Niboma Fanatiek lid

    20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Wij vieren alleen de verjaardagen vd kinderen. Onze familie woont allemaal op afstand. N is 3 weken na E jarig, dus zij vieren het samen. En C, B en M zijn alle 3 in dezelfde week jarig, en zij vieren het ook samen. Geen van allen heeft er ooit een probleem van gemaakt. Ze krijgen allemaal hun eigen taart, eigen cadeautjes, en eigen aandacht. Kinderfeestjes houden ze wel apart (toevallig heeft mijn dochter nu haar slaapfeestje beneden met haar vriendinnen ;)). Op de verjaardagen zelf gaan we ook altijd een dagje uit met ze (speeltuin/pretpark/dierentuin).
     
  4. penseel

    penseel Niet meer actief

    Als je een tweeling hebt ligt echt heel anders dan als ze geen tweeling zijn. Dan is het zo als het is.

    Ik snap wel als twee kinderen echt kort op elkaar jarig zijn dat het makkelijker is om het samen te vieren. Zou dan alleen de dagen zelf nog wat extra doen of zo klein cadeautje extra of een extra taart. Slingers laten we lekker hangen.
     
  5. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.177
    386
    83
    Tussen m'n neefjes zitten 19 dagen en dat ook nog eens in vakantie tijd. Ze vieren het altijd samen en het is al voorgekomen dat het door de vakantie pas in september gevierd werd. Eronder geleden hebben ze niet naar mijn idee.
     
  6. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Persoonlijk zou ik het niet samen vieren, ik vind er teveel tijd tussen zitten. De verdeling zoals je hiervoor schrijft lijkt mij een mooie oplossing inderdaad. Tegen de tijd dst ze groter worden 15/16 bijvoorbeeld kan je ze altijd nog laten kiezen voor 1 feest samen, maar juist nu is een dag speciaal voor hun zo leuk, ipv te moeten delen met een zusje dat nog niet jarig is.

    Hier een tweeling, die vieren het dus inderdaad samen en dat vinden ze prima, maar dat is ook niet anders. Hoe ze het later als ze op zichzelf wonen gaan doen moeten hun maar zien. Haha. Ken ook 2 meiden die met 2 jaar leeftijdsverschil op dezelfde dag jarig zijn, ook daar is het niet anders en die moeder heeft al gezegd de een moet het maar ervoor vieren en de ander erna.
     
  7. Emmeken36

    Emmeken36 Bekend lid

    Hier vieren we de verjaardagen als ze jarig zijn, ook al zit er maar 11 dagen tussen. Voor de tweeling is het niet anders, die weten niet beter en vinden het wel best, maar ik vind het niet eerlijk tegenover dochterlief om ook haar verjaardag nog met haar broertjes te moeten delen, zij heeft er tenslotte niet om gevraagd dat die zo kort voor haar verjaardag geboren zijn.

    De familie uit 'verweggistan' komt wel maar 1x, of op 1 van de verjaardagen of het weekend ertussen, doen ze bij m'n man en mij ook, wij zijn 2 weken na elkaar jarig (in het laatste geval komt het er dan meestal wel op neer dat we 1 verjaardag wat uitgebreider vieren)
     
  8. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    #28 fairy2011, 5 okt 2014
    Laatst bewerkt: 5 okt 2014
    Hier ook binnen 4 weken met z'n drieën jarig. Die van mij skip ik,
    Dochter wordt 3 en zoon 1. Hij heeft verder echt geen idee dus vooral onze dochter zal in het zonnetje staan. Wij vieren het dit jaar in ieder geval samen. Allebei een eigen mooie taart en op hun echte verjaardag doen we iets leuks met ze.

    Familie en vrienden van ons hebben Tweelingen en vieren hun verjaardag ook op 1 dag. Kids weten niet beter en vinden het prachtig...
     
  9. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit. Ik zou dan je eigen verjaardag 'schrappen' of niet uitgebreid thuis vieren in elk geval. Gewoon lekker uit eten gaan met je man en wat dierbaren! :)
     
  10. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Ik wilde het ook altijd apart vieren maar vorig jaar toch samen gevierd. Ivm vakantie en ze zijn 2 weken na elkaar jarig.
    Eerst overlegd met ze (vooral Emma) en ze vond het prima, leuk zelfs. Is helemaal goed gegaan :) geen idee wat we volgend jaar doen, maar voor dit jaar werkte het.
     
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn man en zoon zijn 4 dagen na elkaar jarig dat hebben we samen gevierd maar eigenlijk was het meer de verjaardag van mijn zoon.
    kinderverjaardagen zou ik niet samen doen, vind dat ieder een eigen verjaardag moet hebben.
    Ik zou het apart vieren en jou verjaardag laten vervallen.
     
  12. Charlie84

    Charlie84 Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    24 dagen ee tussen vind ik niet kort.. Tussen de verjaardagen van mijn dochters zitten 7 dagen, en in die week valt ook nog kerst..

    Wij doen nu op de verjaardag van de jongste de familie en vrienden, en op de verjaardag van de oudste (3e kerstdag zeg maar) het kinderfeestje.
     
  13. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.816
    394
    83
    hier zijn er 4 in 2 maanden jarig en vier het altijd in 1x voor vrienden en familie. anders moeten ze 4x opdraven en sorry maar dat vind ik zelf ook niet zo geweldig als ik dat overal moet doen ( dan ben ik elke weekend bezet met verjaardagen) op de verjaardag zelf oen we wel voor ieder taart en komen opa en oma en gewoon hun kadoos. ze weten niet beter en ik hoor nooit klachten
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113

    Met een tweeling wel...die vinden het vaak fijn om het samen te doen..mijn man is tweeling en die heeft dat ook nooit een probleem gevonden..vaak toch een speciale band. Maar een vriendin van ons is op dezelfde dag als haar broertje jarig ( alleen schelen ze 3 jaar) en dat werd ook apart gevierd en dat zou ik ook doen.

    En ik zou het ook heel vervelend vinden als familie die verderweg woont die moeite niet neemt, als de verjaardagen een half jaar uit elkaar lagen moesten ze ook 2 keer komen.
     
  15. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.816
    394
    83
    Geen idee of mijn familie die ver weg woont die moeite neemt of niet. ik bespaar ze zelf al de moeite. wij hebben gewoon zoveel kennissen en vrienden met verjaardagen dat ik ook heel eerlijk gezegd weleens denk... pfff weer een weekend vol verjaardagen. maar ik ga wel natuurlijk;) maar omdat ik zelf al weleens een rustig weekend heerlijk vind kan ik me gewoon voorstellen dat een ander dat ook vind
     
  16. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat jammer zeg dat familie niet de moeite zou willen nemen naar aparte verjaardagen te komen. Wij hadden vroeger van nichtjes en ooms en tantes de hele maand augustus en september verjaardagen doordeweeks en in de weekenden. Uit een gezin allevijf binnen 3 weken jarig maar allemaal hun eigen verjaardag. We zagen elkaar dan ook heel vaak die twee maanden, maar toch nooit iemand gehad die meerdere cadeaus meenam om uit te delen op één verjaardag. Zo is onze familie gelukkig niet. We hechten niet aan veel elkaar zien, maar die verjaardagen zijn voor kinderen tot een bepaalde leeftijd gewoon best belangrijk voor ze, de dag waar ze lang naar uit kijken, naar toe aftellen etc. Nee, daar hoort jou verjaardag delen (tenzij je een tweeling bent) in onze ogen niet bij. Maar gelukkig staat iedereen er vrij in dat wel of niet te doen anders wordt het zo voorspelbaar allemaal ;)
     
  17. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Je kan het feest voor hun wel samen op 1 dag vieren.
    Ik zou dan wel op de echte verjaardag iets heel leuks gaan doen. Dus als je oudste dochter jarig is samen iets doen wat ze heel leuk vind en met de jongste ook. Hoewel de jongste nog niet zo veel kan :)
    Jullie cadeau's gewoon geven op de echte verjaardagen en misschien op die dagen de oma's en de op's laten komen en op het feest iedereen die je wil uitnodigen
     
  18. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    hier zijn ze ook kort op elkaar jarig en ik heb het altijd samen gevierd. Vinden ze totaal niet erg en heb ze er no nooit over gehoord. Zeker nu ze ook nog allebei een eigen kinderfeestje hebben vind ik het helemaal prima zo.
    Wel altijd op hu echte verjaardag een klein taartje en kadootje voor de jarige, ofiets leuks gaan doen (mits ze niet naar school moeten)
     
  19. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Wij vieren dit jaar onze verjaardagen nog in 1x. Zijn allemaal binnen 6 weken jarig, zoon eerst en dochter als laatste. Volgend jaar vieren we onze eigen verjaardagen dus een half jaar later om de boel een beetje te spreiden.
     
  20. adi

    adi Niet meer actief

    Onze drietal krijgen ieder hun eigen kinderfeestje, met eigen vriendjes en eigen thema.
    Dit jaar kozen ze echter zelf voor om de drie feestjes samen te vieren en al die vriendjes tegelijk uit te nodigen, en 1 groot feest te geven. Veel gezelliger, want zo was de halve klas hier :)

    Voor de familie en vrienden wordt het samen gevierd, dat vinden de kinderen geen probleem. Ze krijgen ieder een eigen taart naar keuze, eigen kadotjes enz.
     

Deel Deze Pagina