Is dit gemeen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn neefje word volgende week dinsdag vier. Nu is het zo dat de verjaardag dan meestal in het weekend word gevierd. Maar ik heb nog niks van mijn zus gehoord wanneer ze het viert. Ik heb het al meerdere keren gevraagd en ik krijg of geen antwoord of ze weet het niet. Tja de dinsdag zelf ben ik vrij en zou ik langs kunnen komen,maar ik weet niet eens of zij wel thuis is of aan het werk.

Ik heb nu besloten de komende 2 weekenden dan ook maar niet meer vrij te houden. We moeten nog op 2 kraamvisites en we zouden eters krijgen als we tenminste konden, die bel ik ook maar op dat het kan doorgaan dit weekend. Daarnaast moet zoon voetballen en de weekboodschappen moeten in huis komen. Zelfde geldt voor het weekend daarna en dan is het ook nog eens bijna Sinterklaas.
    Is dit gemeen van mij dat ik toch maar dingen in het weekend plan terwijl het kan zijn dat mijn neefje 1 van de 2 weekenden zijn verjaardag viert?
    Want ik weet hoe ze kan zijn en ben bang dat ik hierdoor met haar woorden kan krijgen.

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    als het om de verjaardag van je zus zou gaan dan zou ik je gelijk geven maar omdat het om de verjaardag van je neefje gaat en ik weet hoe spannend en speciaal ik het zelf altijd vond als ik jarig was zou ik het niet zo doen want hij is de dupe als jullie niet komen.

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wat vervelend zeg!

Ik zou nog 1 keer bellen en vragen wanneer ze het vieren, weet ze het dan nog niet kun je dan zeggen dat je dan je weekenden gewoon vol plant met andere afspraken.

Drukte te snel op versturen.

Waarschijnlijk komt ze dan heel snel met een dag/datum.

Het is heel sneu voor je neefje als je niet komt denk ik ;)

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Aan de ene kant snap ik het, je vraagt het al meerdere keren aan je zus en die geeft geen antwoord, dus eigen schuld dikke bult

Aan de andere kant vind ik het dan zielig voor je neefje, want hij is 4 en kan er niks aan doen en mist zijn tante dan op zijn verjaardag doordat zijn moeder en tante niet goed hebben gecommuniceerd

5. tulip

tulip Niet meer actief

ja, ik vind het heel dubbel. Het is idd je neefje die je er mee hebt en das best zielig natuurlijk. Ligt ook aan jullie band, maar mijn dochter zou heel verdrietig zijn als haar tante niet kon komen. Ik zou haar nog eens bellen en vragen wanneer het is, daarbij mag je haar daarna best even vertellen hoe jij je daar bij voelt.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Aan de ene kant heb je gelijk om niet beide weekenden vrij te houden, maar aan de andere kant is het wel heel sneu voor je neefje als je niet kan komen. De dingen die je hebt staan om te plannen, daar zal toch wel 'n uurtje nog afkunnen om naar z'n verjaardag te gaan?

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja het zou zielig zijn. Maar ik ga echt nu niet twee weekenden vrij houden omdat ik geen datum heb helaas veel te doen aangezien doordeweeks nergens tijd voor is. Wil dan gerust een andere datum komen geen enkel probleem.

Edit: onze band is trouwens niet zo goed hoor. Zie mijn neefje ook amper alleen op verjaardagen. Dus het is dus niet zo dat ik zijn favo tante ben!

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ken je andere mensen die ze ook uitnodigt, bv je ouders ofzo. Misschien hebben die al wel een datum gekregen? Het lijkt mij dat je je verjaardag van je kind toch wel verder van te voren plant dan 3.

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dan kun je toch doen wat ik schreef?

10. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Absoluut niet. Je hebt het meerdere malen gevraagd.
    Jouw leven staat niet stil. Dadelijk viert ze het nog een weekend later ivm sinterklaas en zit jij 2 weekenden thuis, omdat je zus duidelijk niets laat horen.
    Nee hoor, dan komt het cadeau maar wat later. Jammer voor het neefje, moet mama maar duidelijk zijn. En als je een andere dag gaat, heeft hij nog een dag een feestje, dus zo erg zou hij het niet vinden denk ik.

Niet je weekenden laten 'verpesten' hierom hoor.
    Ik ben hier mss wat hard in, maar heb een bloedhekel aan onduidelijkheid.

11. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Weet je? Mijn broer was niet eens op de eerste verjaardag van zijn neefje en ik had een maand vtv aangegeven dat hij dan zijn verjaardag zou vieren. Ik had het niet eens zo heel erg gevonden, als hij dan maar op een andere dag was langsgeweest, wat dus niet is gebeurd. Dat is pas gemeen.

Conclusie:
    Ik vind het wel netjes als je je neus laat zien, maar als je andere plannen hebt gemaakt omdat je zus niet duidelijk is wanneer het gevierd wordt, dan kan je toch ook op een andere dag langs gaan? Je gaat voor je neefje, niet voor je zus toch? :)

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb mijn moeder ook gevraagd vandaag en die wist ook niet hoe en wat. Die heeft zelf aankomend weekend ook iets dus kan ook niet.

Ik plan de verjaardagen ruim een maand van tevoren zodat mensen er rekening mee kunnen houden.

Ik heb haar net een ping gestuurd of ze al weet hoe en wat.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @essenhout: Ik hou ook niet van onzekerheid. Word daar enorm onrustig van. Omdat we de weekenden gewoon strak moeten inplannen. Mijn man is vaak ook nog aan het werk op zaterdag en zondag tot 12uur. Dus je kunt begrijpen dat de tijd die we hebben erg schaars is.

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hoe moeilijk kan het zijn he, om een datum door te geven?
    Ik zou gewoon verder gaan met plannen, je leven staat idd niet stil. Succes :)

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik zou me niet zo druk maken ....

gewoon gaan als het kan.... bedoel, kraam visite is vaak maar een half uurtje, boodschappen doe je ook niet de hele dag en eters heb je savonds!!

kan je toch wel even op verjaardagsvisite? lijkt mij? :) zou er niet teveel over na denken..

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat apart dat je ouders ook nog niks weten. Dan plant ze het dus heel kort dag blijibaar. Heel erg irritant zeg dat ze niet duidelijk is. Als ik jeeerste bericht lees is het dan ook zo dat ook al zou ze een dag van te voren opeens bellen dat het de volgende dag gevierd word en je al wat hebt omdat je niks hoorde ze boos op je word omdat je al wat anders gepland hebt? Of bedoelde je het anders dat je woorden zou krijgen? Als je niks hoort op de ping zou ik ook de weekenden gaan plannen. Stel je voor dat ze het op een andere dag viert dan zit jij thuis terwijl je ook andere plannen had. Je hebt ook geen goede band lees ik, dus kan het vast wel dat je een andere dag komt toch?

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Was het maar zo makkelijk. Op de zaterdagochtend heeft mijn zoon altijd voetbal waar ik met hem heen ga omdat mijn man werkt tot 12uur hij is dan tussen 12:30 en 13:00 thuis. Dan gaan we snel samen lunchen en doen we de boodschappen. We halen groente en vlees van de markt dus zijn daar zo 3uur totaal aan kwijt incl. supermarkt. Tja als je dan nog op kraamvisite moet of eters krijgt;). Als we een half uurtje langs kunnen komen prima. Maar ik wil mij gewoon niet haasten omdat een ander niet op tijd iets doorgeeft.
    Als het op een zondag is, zou het al heel wat makkelijker zijn.

18. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zou vragen of ik die dinsdag op zijn verjaardag kan komen en dan afwachten wat het antwoord is. Als ze dan zegt: "Nee ik wil het in het weekend vieren" dan kun je zeggen dat je dan niet kan.

19. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Ik snap je en had ook echt mn tijd daar niet voor stil gezet.
    Ga lekker van je weekend genieten met je man en kindjes. Je zus laat vanzelf wel iets weten denk ik :)

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Krijg net bericht terug ze weet het nog steeds niet:(

Heb aangeboden dan maar dinsdagmiddag met de kids langs te komen. Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina