1ste ronde regelen wij...de rest doen ze zelf. Wij hebben het motto :Als je met dorst en honger naar huis gaat, doe je zelf iets niet goed...Dit motto is ondertussen aangenomen door de familie en vrienden alvast een hele fijne verjaardag!!!
hier een kleine groep altijd dus ik serveer. maar zoals mn moeder ofzo loopt ook een keer of pakt zelf. en mn zwager en vent zitten samen meestal met een fles cola tussen hun in leeg te drinken
Ik heb het een aantal keer geprobeerd. Een theepot op tafel (boven een waxinelichtje), een thermoskan koffie, sap, fris, limonade, taart, hapjes. Maar mensen pakken hier niets! Vorige week weer een verjaardag gehad. Wij doen het altijd vanaf 15u, maar dan staan ze om die tijd ook echt met z'n allen tegelijk op de stoep. Zou wel makkelijk zijn als mensen zelf dan even pakken wat ze willen hebben, maar, hoe vaak ik het ook zeg, mensen gaan zitten en wachten tot ík ze bedien. Gaan dan vooral om schoonfamilie (die is het niet gewend op deze manier), mijn familie komt vaak wat later en pakt alles gewoon zelf.
Daarom heb ik dit jaar besloten mn verjaardag gewoon lekker níet te vieren. Althans, niet visite thuis..ik ga morgen gezellig met de meiden een avondje uit, heb ik veel meer aan
De 1e verjaardag die eraan zit te komen, is een kinderverjaardag. Hier komen de mensen overdag alleen. Op mijn eigen verjaardag is het overdag en 's avonds. Ik bedoelde trouwens ook de eettafel, de salontafel is daar iets te klein voor haha. Maar idd, denk dat ik voor zelfbediening ga. En dan thermoskannen ook op tafel. Ben er niet bang voor dat er weinig gedronken gaat worden haha. Bedankt!
Ik doe altijd het eerste rondje en vriend de 2e (of andersom). Naaste familie/goede vrienden, pakken het daarna zelf gewoon uit de koelkast. Voor de anderen blijven wij gewoon serveren.
Eerste ronde schenk ik in, daarna is het zelfbediening. Zeker met 30+ mensen, dan blijf je alleen aan het bedienen en kom je er niet aan toe een gesprek(je) met iemand te voeren. Nog nóóit gemerkt dat het een rommeltje zou worden, maar ik heb ook heel nette familie en vrienden
ik deed altijd serveren maar ik vind het ook niet meer leuk. Ik zat nu toe denken om een prive ober in te huren voor mijn zoontjes verjaardag. Maar ja, kost wel 15 euro per uur en dat vind ik wel prijzig voor een beetje drankjes inschenken... Mijn man wil nu langs de horecaschool gaan om te kijken of ie iemand goedkoper kan krijgen... zelfbediening is niet echt mijn ding. En onze keuken is apart van de woonkamer dus dan moet iedereen daar steeds heen lopen...
Wij schenken altijd wel in, beetje om en om. Maar zelf bediening alleen met een "feest" (Bijv oud en nieuw oid) Als ik dus zelf geen zin heb om te verzorgen haha.
ik doe vaak de eerste ronde, inschenken + gebak, maar daarna mogen ze het zelf doen, ze weten de weg in huis
hoe later het bij ons wordt, hoe rommeliger. Omdat ze het bij ons gewend zijn pakken de mensen het dus gelukkig wel zelf (wij willen dat dus ook). Maar hapjes etc die pakken ze niet uit zichzelf uit de kast hoor, dus ik ben voor het eten en ze zorgen zelf voor het drinken, en er wordt echt genoeg gedronken bij ons.
Koffie en frisdrank schenken wij wel in. Maar als men bier wil dan weten ze waar de krat staat Voordat ons zoontje geboren was hielden we "feest" en als ik dan elke keer bier moest halen dan bleef ik aan het lopen
Ik schenk de gasten zelf altijd in. Ik denk dat het nadeel is bij zelf in laten schenken dat mensen óf veel meer pakken dan je normaal in zou schenken, of juist bescheidener zijn en niet zo snel durven te pakken. Ik denk ook dat het een zooitje word als iedereen voor zichzelf pakt. Dit is mijn persoonlijke mening. Gewoon doen wat jou het fijnste lijkt.
Wij serveren ook altijd.. (+/- 40 mensen) Soms wel eens dat een groepje mensen hetzelfde drinkt, iets van dubbelfriss ofzo, dat ze dan zeggen laat het pak hier maar staan, dan schenken we wel bij.. Ook de stokbroodjes etc smeer ik zelf in de keuken en laat dan de schaal rond gaan, dan gaat het iig op en wanneer ik het op tafel zet niet en kun je het savonds allemaal weggooien.. Nu smeer ik en kan het direct weer in de koelkast voor eventueel later gebruik..
Het eerste drankje, meestal koffie of thee, met gebak wordt geserveerd en de rest (hapjes en drankjes) is zelfbediening. Het is altijd behoorlijk druk hier met verjaardagen en ik vind het dan een beetje jammer als ik niemand kan spreken omdat ik alleen maar heel de tijd heen en weer aan 't lopen ben. Ik loop overigens wel regelmatig even rond om te kijken of iedereen genoeg heeft en de oudjes (opa's en oma's van mijn vriend) worden wel geserveerd.
Ik serveer altijd anders weet ik wel hoe het gaat! Vooral een paar personen die dan blijven zuipen (bier) en dat vind ik niet nodig, dat doen ze thuis maar!
Hier serveren we altijd.. Alleen met hapjes gaan we eerst rond en zetten het daarna op tafel.. Morgen is mijn dochter jarig en de mensen komen rond half 1.. tot half 5.. Bij onze eigen verjaardagen is het vanaf uurtje of half 8.. (maar wij vieren niet elk jaar onze eigen verjaardagen alleen bijv. met 18,25,30 etc..)
warme dranken schenk ik zelf. daarna gaan we over op frisdrank en evt alc. drank. die zet ik op een aparte tafel en daar kunnen mensen zelf gaan schenken. dan wordt het geen rommel, niemand zit op een droogje en ikzelf heb het dan ook leuk
Ik doe altijd zelf serveren maar ik ben lichtelijk gestoord en krijg ook geen 30-40 man ofzo over de vloer. Als ik meer zou krijgen maak ik een tafel waar alles staat (drinken, glazen e.d.) en dan kunnen ze wel zelf doen...