Ben je vroeger gepest? Of was je misschien 1 van de pesters?

Discussie in 'De lounge' gestart door DarkAngel25, 21 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hey,

Bij mij begon t al op de basisschool, Ik had een bril, en daarom werd ik gepest.

Op t merlet college, had ik geen bril meer, maar ik was best stevig en had een blokjes beugel. Ik ben op t merlet echt heel erg gepest.

Op mijn vervolg opleiding leek t over te zijn, ik dacht ook t is een sociale opleiding spw, dus eindelijk het is over. Maar helaas ook dit ging hier door, Ik heb altijd gedacht dat het aan mij lag.

Ik ben hierdoor heel onzeker geworden, en dacht dat ik nooit zou trouwen omdat ik een te stom persoon was.
    Maar nu ben ik al een paar jaar gelukkig getrouwd en hebben we een dochter.. en jawel... een van mijn pesters van het merlet is nu mijn schoonzusje...;)

Ik weet zeker, dat al dat pesten mij tot de persoon heeft gemaakt die ik nu ben, onzeker, angstig, alles betrekken op mezelf. Doe ik het wel goed? Snel verdrietig, en kan me druk maken om de kleinste dingen zoals ergens komen waar ik nooit geweest ben.

Is er iemand hier vroeger ook gepest? en heb je er nu nog last van?

Ben je misschien een van de pesters? en kun je me dan uitleggen waarom je het deed?

liefs DA

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#2 Cygnet2, 21 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 sep 2013
    Ik heb nooit gepest en ben nooit gepest. Ik heb al heel vroeg geleerd dat het verwerpelijk gedrag is en altijd voldoende zelfvertrouwen gehad. Ik ben er van overtuigd dat kinderen pesten vanuit een gebrek aan eigenwaarde en dat dit soort kinderen altijd een doel zullen vinden: bril, dik, dun, slim, rooduit. haar etc maakt niet uit.

Ik vind dit ook een van de belangrijkste lessen die ik mijn kinderen kan leren.

3. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    Goh het lijkt net of het over mezelf gaat.
    Ik ben ook heel erg gepest, heb rood haar en had een hele dikke moeder. Ben vroeger ook in elkaar geslagen met een fietspomp, fiets vernield en werd altijd opgewacht. Op school deden ze er niks aan. Ik ben ook een heel erg onzeker persoon, betrek alles op mezelf.
    Ik heb gesmeekt dat mijn kindjes geen rood haar zouden hebben, in de hoop dat ze niet mee hoeven te maken wat ik heb mee gemaakt.
    Helaas beide zijn rood, ik hoop met heel mijn hart dat ze niet gepest zullen worden.
    Pesten maakt mensen kapot, ik zie 1 van mijn pesters nog wel eens en word dan wit heet wil diegene vertellen wat ie heeft gedaan, maar durf het niet.
    Dus ja ik herken je verhaal heel erg

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ja,ik ben ook gepest.Vanaf kleuterschool tot halverwege middelbare school.Ik was het enigste donkere kindje en heel verlegen.
    En idd,heel onzeker geworden en kreeg angst voor mensen.
    Eigenlijk heb ik er pas een paar jaar geleden mee afgerekend.Ik was er klaar mee,er ging zogezegd een knop in mn hoofd om.
    Moet ook zeggen dat ik gelovig ben en ook dat heeft me enorm geholpen want daardoor ging ik anders naar mezelf kijken(dat ik wel mooi,waardevol,geliefd enz ben)en daar ging ik me ook naar gedragen.Het heeft me echt verbaasd hoe anders mensen me gingen behandelen nu ik wel zelfvertrouwen uitstraal.
    Ik heb t overwonnen Darkangel dus jij kan het ook :)

5. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Ook ik ben vroeger veel gepest. Het begon op de basisschool met name groep 7/8. Daarna op de middelbare school, daar werd het erger. Veel uitgescholden en waarom? Geen idee. Ik ben ook erg onzeker geworden en heb daar zeker last van. Het gaat wel steeds beter. Ik heb nu een geweldige vriend en een mooi huisje en veel van mijn pesters zie ik nog wel eens maar die negeer ik.

6. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Wij hebben binnenkort basisschool reunie.. Een meisje heeft afgezegd omdat zij de volledige 8 jaar is gepest. Ik heb zelf contact met haar gehad en zij geeft aan er nu, 15 jaar later, nog steeds last van te hebben. Ik heb haar gevraagd wie haar toentertijd hebben gepest. Ik zit daar gelukkig niet tussen.

Ik zelf ben "maar" 1 jaar gepest, in groep 5 en weet het nog allemaal precies. Ik merk aan mijzelf dat ik een stuk minder makkelijk nieuwe contacten maak en me makkelijk op de achtergrond hou.

7. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Op de basisschool ben ik heel erg gepest maar waarom ik het pispaaltje was weet ik nog steeds niet.
    Gelukkig op de middelbare school geen last meer gehad omdat de pestkoppen naar een andere school gingen.

Maar waar ik van baal is als ik die pestkoppen tegen kom in stad ze mij altijd vriendelijk begroeten, nu heb ik zoiets van ja dahaag ik ken jou niet!

8. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik ben heel erg gepest op de basisschool en soms nog op de middelbare school. Ik heb er niets aan overgehouden. Ik kan dan ook niet goed tegen het televisieprogramma Gepest. Dan zijn ze vaak hun hele jeugd geteisterd en houden ze dat vast als ze volwassen zijn.

Sorry, wil hier niemand mee voor het hoofd stoten maar dat is gewoon hoe ik het zie.

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Pesten begon rond groep vier en stopte toen ik van school ging. Destijds probeerde ik door te bijten, nu ik erop terugkijk ging ik iedere dag bang naar school, ze hebben het verziekt voor me. Negeren hielp niet, terugschelden hielp niet, leraren/"vriendinnen" hielpen niet (ondanks het anti-pest beleid overigens)

Ik herken van jou heel erg het bang en onzeker zijn. En als ik een van mijn vroegere pesters op straat tegenkom, slaat m'n hart een paar keer over.

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik was een pester... Ik deed het omdat ik erbij wilde horen... Ik praat nu wel over de tijd dat ik in groep 6/7 zat... Heb er spijt van en met 1 van de jongens praat ik nu af en toe en geef hem adviezen hoe hij zijn leven een beetje op het goede spoor kan krijgen..( hij is helaas heel erg afgedwaald door alles wat hij heeft meegemaakt)

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik zie de mensen die mij gepest hebben eigenlijk bijna nooit meer, Ja alleen mijn schoonzusje, ik heb haar ooit aangesproken erop, of ze uberhaupt nog wel weet dat ze me gepest heeft, maar dat wist ze niet meer.

Zij en een vriendin van haar hebben me ooit (in het dorp hier, dus waar super veel mensen rondliepen) nagewezen, en kei hard lachen en dikzak roepen.. kijk die kont enz.. nou iedereen keek naar me..dit wist mijn schoonzusje niet meer. Dat vond ik wel jammer.

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Dit is het ook vaak.. ''het erbij willen horen'' en ik snap ook echt wel dat je op dat moment niet weet hoe je iemands leven kan beïnvloeden ermee.

13. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook gepest, vooral de 1e 3 jaar van de middelbare.. Op de basisschool niet echt gepest, maar wel altijd als laatste gekozen met gym en dat soort dingen. Op een gegeven moment werd ik zelf een pester, maar dat was alleen naar mensen die mij wat aan hadden gedaan. Ik heb dus op sommige momenten iets te goed van me af leren bijten ;)
    Achteraf heb ik weinig last van het pesten, heb er juist wat voordelen van. Ik laat niet over me heen lopen en kan flink van me af bijten als dat nodig is..
    Vriendin van me is nooit gepest, die was meer altijd een beetje de grijze muis in de massa en juist zij is nu ontzettend onzeker.. Ze heeft nooi van zich af hoeven bijten en zou dit nu juist eens vaker moeten doen. Laat zo vaak over zich heen lopen!

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Klopt.. Als je 8/9 jaar bent dan denk je daar nog niet aan..

15. TempusFugit

@DarkAngel: Ja, dat is volgens mij altijd het probleem. Zij vergeten het, maar voor jou is het een opmerking bovenop de shitload opmerkingen die je al hebt gehad.

Gelukkig spreek ik ze nooit (kijk de andere kant op als ik ze zie) maar vind dat pesten achteraf vaak wordt goedgepraat, dus ik heb geen behoefte aan een gesprek. Nou ja.. jij had dan weinig keus omdat het je schoonzusje is maar goed :)

16. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hoe ga je ermee om dat een van je pesters je schoonzusje is?

17. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ja en ik was ook nieuwschgierig naar haar verhaal zeg maar. Vond het echt jammer dat ze t niet meer wist. Ik kon me in t begin ook geen normale houding geven tegen haar. Nu spreken we regelmatig af en gaat het super goed.

18. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als schoonzus aangeeft het niet meer te weten, wat je ook vaak in Gepest zag, dan zou ik niet weten waarom je het haar nog kwalijk moet nemen. Je hebt het erover gehad, zand erover denk ik dan. Je kan haar niet iets kwalijk blijven nemen wat al zoveel jaar geleden is gebeurd op toen vaak jonge leeftijd.

19. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ja in t begin kwam ik liever niet bij mijn (toen vriendje) thuis. Omdat zij daar ook was. Dit heb ik toen uitgesproken tegen mijn vriend. en uiteindelijk haar dus ook. We hebben t erover gehad, maar nooit een excuses gekregen, wat ik eigenlijk wel jammer vind. Nu kunnen we heel goed met elkaar opschieten, en doen regelmatig samen leuke dingen.

20. TempusFugit

Des te beter, wel jammer dat ze nu pas inziet dat je dan toch wel een tof persoon bent.

Deel Deze Pagina