Mn mond viel wel even open bij je beginpost haha. Begrijp de gevers wel. Zou zelf lekker mn kids ervan laten genieten, is belangrijker (vind ik) dan dat alles bij elkaar past in een tuin..
Hier net zo. Zolang mijn kind(eren) het maar mooi of leuk vinden. En kinderen zijn niet zo kieskeurig
Ik vind het nogal ondankbaar en respectloos om direct te beginnen over de kleur en/of bonnetje als men iets geeft aan je kinderen. Het is nog niet eens aan JOU gegeven. Als je dan al iets wil zeggen, doe het dan op een later moment ipv als het papier er nog niet eens helemaal af is. Van mij kreeg je nooit weer wat.
Pff ik zou toch ook gepikeerd zijn als ik de gever was... Krijg je zo'n mooi groot en waarschijnlijk prijzig cadeau (ik denk dat een tuinsetje nl geen 5 euro kost..), en dat begin jij te emmeren dat het niet mooi in je tuin past?! Kinderen vinden felle kleuren toch bijna wel mooi. Nee ik zou daar echt niks van gezegd hebben...
ik begrijp de gevers eigenlijk niet, je gaat toch niet zonder overleg zoiets groots geven (en met groot bedoel ik dat het wel in het oog valt en dus wel iemands smaak moet zijn) En nee bij mij geldt ook niet: als de kinderen het maar mooi vinden, want dan stond mijn woonkamer vol met miniprinsessenmeubels en liep mijn dochter de hele dag in dora en prinsessentruien. Ik ben ook benieuwd wie jullie zoiets geeft, als het opa en oma waren of oom en tante snap ik niet dat ze het niet even overleggen, dat gebeurd met bijna elk cadeau hier en als het iemand is die verder van je afstaat dan snap ik niet dat ze zo'n risico nemen. Maar ff zonder gekheid, plaats ff een foto, ik ben gek op kleurtjes.
Ik irriteer me er enorm aan als mensen een kado kopen wat meer hun eigen smaak is dan mijn/onze smaak. Zelf probeer ik juist altijd iets te vinden waarvan ik zeker weet dat de ander er blij mee is. Maar ik zeg er niet zo snel iets van. Ik zeg dan vaak gewoon bedankt en leuk, mochten ze er nu zelf mee komen van als je het wil ruilen, dan zou ik het wel gewoon zeggen. Anders belandt het ergens waar er niet meer naar omgekeken wordt. En na een tijd geef ik het dan vaak weg. Ik ben ook weleens zonder bon naar de winkel gegaan en dan mag het vaak gewoon omgeruild worden als je aangeeft dat het een kado was. Als een ander niet blij is met mijn kado zou ik dat niet erg vinden hoor, smaken verschillen en ondanks dat ik altijd mijn best doe kun je er wel eens naast zitten. Daarom geef ik ook zelf altijd aan dat het nog geruild kan worden. In jouw geval zou ik er verder ook niets van zeggen als de kids er blij mee zijn. Het is immers niet voor mijn plezier bedoeld maar dat van hen, dus dan zit ik er verder ook niet mee eigenlijk.
Lekker spontaan...nee dat zou ik dus niks vinden. Ik vind het al leuk dat iemand uberhaupt iets voor je koopt. Als ik perse wat wil hebben kopen we het zelf wel. Vind het juist leuk dat mensen zelf wat kiezen om je te verassen.
Ja we maken de lijstjes samen met de meiden en dat willen xe hebben In t begin kwamen mensen met spullen wat niet mooi is/wat wij kids aan zouden doen en werd t weggelegd.dat vind k ook zonde Nu zegt oudste t zelf als ze t niet mooi vind
Dochter is over 2 maanden en ze heeft lijstje al klaar en zijn geen spullen die ze gelijk.nodig heeft dus ze krijgt t niet van ons nu al
Wat een verschillende meningen! Beetje jammer dat mensen het meteen over verwend prinsessengedrag hebben etc. ik mag iets toch niet mooi vinden, het staat wel in mijn tuin hoor! En dat heb ik heus niet direkt gezegd toen het papier eraf was, grappig dat mensen zelf in gaan vullen hoe het gegaan is. Ze vroegen zelf aan mij wat ik er van vond dus tsja, ik was eerlijk maar heb daar dus achteraf alweer spijt van zoals ik al eerder schreef. Aan de andere kant ben ook een beetje boos dat ze het niet even van te voren met mij overlegd hebben, maarja aan de andere kant is het ook niet mijn cadeau, dat ben ik met jullie eens. En jullie willen een foto zien hè? Haha, ik ga even kijken hoe dat werkt want dat heb ik dus serieus nog nooit gedaan op zp. To be continued dus!
Vind ik ook een gekke gang van zaken. Het is fijn om zo'n lijstje te hebben maar als iemand daar van afwijkt dan zeg je dat. Hoe ondankbaar? Ik vind de hele lol van een cadeau geven dan echt weggaan. Zo wil mijn schoonzus altijd dat broers en zussen een gezamelijk cadeau geven. Komt er dus op neer dat je haast verplicht bent om mee te doen omdat zij voor dit bedrag al iets uitzoekt en er van uit gaat dat iedereen meedoet.
De oude omas zeggen haal maar kado je krijgt x bedrag van ons dus dan van 2 omas een groter kado samen
Hmm... zo heb ik ooit een keer gezegd dat ik ying yang ballen enig vind (kreeg ze van smoeder). Nu, 4 jaar later: welgeteld 24 van die wanstaltige nep-chinese bakjes met die ballen in mn kast :x Want ja, het is natuurlijk erg leuk om te sparen, aldus schoonmama. Of van die dingetjes was je dan een kaars in kan doen.. Ik heb een zolder vol met dat spul, en het past nergens bij. Dus ik ben tegenwoordig gewoon een beetje eerlijk. Krijg ik iets vreselijk zeg ik dank je wel, maar 1 is genoeg (mocht het woord "sparen" of "collectie" voorbij komen). Soms verdwijnt het object in kwestie spontaan.. Ik zou alleen niet vragen of ik het mocht ruilen/andere kleur oid. Het komt uit een goed hart En over een tijdje ruim je het gewoon op, als de zomer over is Laat je kinderen er eerst van genieten
nou en ik snap dus eigenlijk niet waarom je dan niet naar zo'n lijstje kijkt. Ik geef nl zelf altijd graag iets waar de jarige blij mee is. Bij de eerste verjaardag van onze dochter werd meteen gevraagd of we speciale wensen hadden. Vanaf toen ben ik een lijstje gaan maken op lijstje.nl wordt door iedereen erg gewaardeerd hier en veel vriendinnen en 1 schoonzus zijn het ook gaan doen. Ik heb er cadeautjes op staan van 1 en van 50 euro, voor ieder wat wils. Dat kan dus geen reden zijn om ervan af te wijken. Maar ik heb dus ook 1 schoonzus die zooo eigenwijs is en altijd zelf iets wil verzinnen, altijd crap...echt waar het ligt na een week uit elkaar en ik heb een heel voorzichtig meisje. Ik snap niet waarom ze niet gewoon iets uit het lijstje kiest. Gelukkig probeert mijn schoonmoeder (haar moeder) het nu enigszins te sturen want die zag dat ook al. Die wilde mijn dochter voor haar 4e verjaardag een mooie degelijke pop geven (hartstikke leuk!) en heeft schoonzus gevraagd om een setje kleding te halen
Die fout heb ik ook ooit een keer gemaakt , gezegd wat ik ervan vond toen ze daar nadrukkelijk om vroegen. In mijn geval een acryl pakje voor mijn zoontje, heb ik mee terug gegeven . Ik draag het niet en mijn zoon dus ook niet. Had ik achteraf ook beter ergens achter in de kast kunnen laten verdwijnen. Ik wil die foto ook graag zien . En verder, bekijk het positief, zo vaak is het niet mooi weer in Nederland, de rest van de tijd staat het dus in de schuur (waar het dan volgend jaar zo onder andere spullen bedolven is, dat je het voor die korte tijd echt niet gaat uitgraven .)
Er zijn 41 actieve gebruikers die momenteel dit onderwerp bekijken (38 leden en 3 gasten) ‎brabbel1988, ‎andrea83, ‎Aylen, ‎dreamcatcher, ‎elpira, ‎Faye80, ‎Googelplex, ‎ientje, ‎Jacquelien, ‎jippie84, ‎Joycey, ‎Kaas, ‎koala28, ‎Kolibrie, ‎LieffLeven, ‎Lili81, ‎Lon enTijn, ‎lydian, ‎Lynn85, ‎Mamalin83, ‎MandyBakker, ‎mona23, ‎monica73, ‎Nichelle, ‎nijntje1983, ‎Noukje, ‎Petraah, ‎Pommepom, ‎Sanne1985, ‎Sjalou, ‎Smirre, ‎Sterre82, ‎SummerSunshine, ‎sunnyday, ‎Theres We zitten met zn allen te wachten op die foto! Misschien kunnen we een "lelijke-cadeautjes-ruil-topic" maken. Whaaaaaaaa, serieus goed idee van mezelf!!
Ja precies!! IK bepaal toch wat ik iemand geef?? Hier bepaalt de ontvanger wat hij krijgt. Dikke doeiiiiiiii.
ik vind dat heel raar, dus jij geeft liever iets wat iemand misschien helemaal niet leuke vindt dan dat je naar iemands wensen kijkt....waarom geef je dan wat?? Ik wil graag dat iemand blij met mijn cadeautje is.
Ik heb dit al eerder gezegd maar ben het helemaal met je eens. Als je zoiets opvallends koopt loop je risico dat de ander het niet mooi vindt. En hoezo prinsessengedrag? Ik vind iets wegmoffelen of spontaan laten verdwijnen veel erger. Die mensen geven geld voor je uit en dan ga je er zo mee om?