Verjaardags dillema; familie feestje of weekendje Disney?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Elena22, 4 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Wij wonen in een klein appartement. Alles op een dag past simpelweg niet.

2. Posh

Posh Niet meer actief

Ik zou alleen opa’s en oma’s van de kinderen + de ooms en tantes uitnodigen.
    Ik ben sowieso helemaal niet van verjaardagen uitgebreid vieren, hier komt alleen directe familie.
    Van huis uit ook niet gewend trouwens, enorme familie verspreid over het hele land. Wij vierden onze verjaardagen alleen met ons gezin.

Chocolat vindt dit leuk.
  3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    Dan schrappen in gasten. Alleen opa’s/oma’s van je kinderen en directe ooms/tantes en dat op 1 dag. En eventueel verschillende tijden opgeven: bv ooms/tantes van 14-17, opa/oma van 10-13 uur. Het moet wel haalbaar blijven en geroddel zou mij extra motiveren om het op mijn eigen manier aan te pakken.

Edit: en misschien toch dit jaar naar Eurodisney, om het patroon te doorbreken ;)

Chocolat vindt dit leuk.
  4. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Nee joh, nog eisen stellen aan het eten ook? Bijzonder asociaal :eek:
    Ik serveer op verjaardagen ook vaak soep en broodjes met verschillend beleg. Wil je dat niet, pech. Ga je lekker thuis eten.
    Ik zou flink schrappen in de gastenlijst en dan van 13:00 tot 17:00 doen. Heb je tijd genoeg om op te ruimen die avond en dan is het ook klaar.
    Dit wordt wel idioot hoor! Maling hebben aan die meningen.

Marchella vindt dit leuk.
  5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.251
    113
    TO ga dit jaar lekker naar Disney en geef daar een geweldig feest samen met je man en eventueel opa en oma! Laat de kinderen voor dat bedrag zelf een leuk cadeau uitzoeken in de Disney winkel. En je kunt daar ook je verjaardag vieren. Incl. taart en een ontmoeting met een zingend Disney figuur! Super leuk juist om te doen. En iets wat de kinderen zich nog jaren zullen herinneren!! Versier de hotelkamer met wat leuke vlaggen en klaar ben je.

Wat betreft volgend jaar is het tijd om het anders aan te pakken. Heb jij misschien buitenlandse familie dat ze warm eten verwachten?

Voor volgend jaar zou ik de verjaardag 1x vieren voor beide kinderen en dan op 1 dag. Nodig mensen uit vanaf 13.00 uur tot 16.00 uur. Je kunt gewoon beginnen met taart en dan hapjes serveren (die kan je ook prima bestellen scheelt een hoop werk) als warm hapje kan je ook iets in de oven of frituur opwaremen en je zet snacks op tafel. Voor de kinderen zorg je voor genoeg zakjes chips, waterijs en ander lekkers. Dat is echt meer dan genoeg voor een verjaardag. Mensen die een warme maaltijd verwachten kunnen zelf terecht bij de Mac of Chinees. Dat hoef jij natuurlijk niet te gaan betalen voor zo'n enorm gezelschap. Geef dit duidelijk vooraf aan (dat er een eindtijd is en dat je geen warme hap meer zult serveren). Dan kunnen mensen daar rekening mee houden.

Gezeur en geroddel kap je direct af. "Wij doen het zo, ik vind het erg vervelend dat je mijn gastvrijheid niet kunt waarderen" of zeg "de verjaardagen gingen de laatste tijd veel te gek. Ik had geen tijd om rustig te genieten waar het echt om ging (je kind dat jarig is en gezellig samenzijn met familie). Daarom doen we het vanaf dit jaar anders namelijk van 1 tot 4 zonder warm eten. Dan weten jullie dat! Gaan mensen dan nog door dan moet je meer voor jezelf opkomen "ik vind het erg vervelend dat jij niet tevreden bent met het aanbod. Je hoeft niet te komen als dit niet genoeg voor je is".

Liekje81 vindt dit leuk.
  6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.918
    9.434
    113
    Gelderland
    Ik zou op de echte verjaardag de opa’s en oma’s uitnodigen voor een kopje koffie en taart. En dan het weekend lekker naar Disney gaan!

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Verjaardag op 1 dag gaan vieren en dan de hele dag zodat mensen verspreid kunnen komen. Van 9.30 tot 16.30 uur bijvoorbeeld. Daarna is het afgelopen.
    Om het patroon te doorbreken dit jaar lekker wegwezen. Opa's en oma's kunnen misschien op de verjaardag zelf een kopje koffie en gebakje komen halen?

Is het gebruikelijk voor jullie dat er Chinees gehaald wordt of doen alle familieleden dat ook wanneer zij jarig zijn?

Deel Deze Pagina