Hoi allemaal, Mijn zoontje is deze week 5 maanden. En ik kan je vertellen; hij maakt me gek, hahaha... Niets is goed, alles is fout, het wippertje is leuk, het wippertje is weer fout, in de box is leuk en 10 minuten later....FOUT! Kortom; ik kan niets goed doen met hem. Ik hoeft me maar om te draaien en tis misse boel Slapen gaat goed gelukkig, tandjes zie ik ook nog niet komen en is niet ziek. Is dit de 5 maanden sprong waar ik wel eens vaag wat over heb gelezen hier? Of komt iemand dit bekend voor? Groetjes Marieke
Klinkt als daan. hij is 4,5 maand maar die doet net zo. nu krijgt hij wel veel last van zijn tandjes, dus op de dag slapen gaat slecht. Maar ik kan ook moeilijk me kont keren om me huishouden te doen. soms laat ik hem maar even gaan en dan wordt het vanzelf stil en ligt ie ineens lief te spelen in de box. MAar dat is vaak pas naar 15 minuten dus best lastig gevoelsmatig om hem dan zo aan te laten modderen. en daarna meestal als ik klaar ben met iets doen pak ik hem op en gaan we lekker spelen op de bank of knuffelen maar ik lees verder even mee in dit topic gezien mij zoontje dit al deed vanaf 4 maand.
ik denk ook een sprongetje. maddox had dat ook. maar van de een op de andere dag is het weer voorbij. nu kan hij heel goed en lang alleen spelen. gewoon geduld hebben en a;s het een sprongetje is dan heeft je baby je nu nodig dus negeer hem/haar niet al teveel
Tip die ik kreeg op het CB, speelt op vaste tijden verdeeld over de dag met je baby. Esmee kan zich soms ook moeilijk even alleen vermaken. Dan leg ik haar even weg, wil dan even wat doen en gelijk brullen. Ik speel nu na haar fruit even, na het broodje even en s'middags na het koekje even. Dit doe ik nu 2 dagen en bevalt ons prima. Als ik haar na het spelen nu in de box leg kan ze een uur zelfs spelen. Heerlijk!!!
Heerlijk.. we zijn niet de enigen die wel tot wanhoop worden gedreven.. man man.. t was hier vorige week ook feest.. amper willen slapen, dit niet goed, dat niet goed, zus en zo ook niet..Echt hopeloos.. Heb uit pure frustratie heel wat keer de trap opgelopen en boven in de slaapkamer staan schreeuwen terwijl Gijs beneden in de box lag te krijsen.. en kussens boksen... ik voelde me zo machteloos... dacht echt dat ik iets helemaal verkeerd deed.. terwijl humptie gewoon weet-ik-veel niet goed gemutst was...
Is een sprongetje, mijn zoontje heeft er ook al een paar weken "last" van. De ene dag gaat het perfect, de andere dag is er niks goed of maar heel even. 's Nachts slapen gaat gelukkig wel prima, overdag is het wisselend. Nog even vol houden .. gaat vanzelf weer over en dan hebben ze ineens weer een heleboel nieuwe dingen geleerd.
Ja, dat is herkenbaar. Niks was goed. Tenminste, voor even. Was de hele dag bezig met haar 'entertainen'. Maar................nu kan ze zich weer veel langer vermaken met iets. Dus ik vermoed idd een sprongetje. Succes, maar het wordt beter.
Hier hetzelfde, het liefst wil hij de hele dag vermaakt worden. Hij lijkt wel wat moodswings te hebben...haha. Overdag slapen is op het moment echt een drama trouwens, zelfs wandelen helpt niet genoeg. Gister maar een uurtje overdag geslapen in totaal.
hahaha, een heeeel bekend fenomeen. Ik heb hier 3 moodswingers van ruim 5 maanden. Toen ze net 5 maanden waren wisten wij ook niet waar we het moesten zoeken. Waar ik vooral gek van werd is dat ze de fles ineens een hele saaie bedoeling vinden. Ze vinden het helemaal geweldig om van een lepeltje te eten, maar als de fles in de mond zit dat is al het andere veel interessanter. Ze proberen dan van de schoot weg te kruipen, brabbelen, lachen, willen de fles afpakken, doen alles behalve het drinken zelf. Ik word dan helemaal hopeloos van. Want als ik eentje aan het voeden ben zitten de twee andere op hun beurt te wachten, dus we kunnen ook niet eindeloos bezig blijven ... Het vermaak-probleem probeer ik op te lossen door ze regelmatig ergens anders neer te zetten. Bijvoorbeeld een kwartier in de box, kwartier onder de babygym, kwartier in het wipstoeltje, kwartier op schoot enz. Wat is de volgende geweldige fase dat ons te wachten staat???
daan is sinds gister weer liever op zich zelf en wat gebeurde er gister hij begon met draaien van rug naar buik en terug vanmorgen en ook proberen zijn benen onder hem te trekken tot kruipen.... rofl en hij is ineens een stuk minder koppig zolang hij op zijn buik en rug op de bank of op de grond op ze kleed mag liggen hahaha
hier ook! weinig slapen(overdag) erg chagerijnig en huierig, ze wilt werkelijk de hele dag vermaakt worden........het drinken is ook een grote ramp!
waaw zeg... wat een opluchting! Ik vroeg me al enkele dagen af of mijn zoontje 'iets' mankeerde of het gewon lag aan het feit dat hij mij niet leuk vond als mama of zo... maar nu ben ik er dus achter dat mijn klein ventje gewoon last heeft van een 5 maanden sprong! oef Dan moet je dus weten dat ik hier het boek van "oei ik groei" heb liggen, maar vaak het gedacht heb... och ik heb toch al een zoon, ik weet wel hoe het werkt?! Nou, mooi niet dus!!! haha Yoran heeft nl al een paar dagen dat hij niet lekker zit in zijn vel, meer huilen en idd meer entertainment nodig! Hij kan zich ni vermaken alleen... Na 5 keer terug naar boven gaan tijdens zijn namiddagdutje omdat hij steeds weer begint te huilen, is het dan ook vaak moeilijk om je geduld NIET te verliezen... En ik ben (al zeg ik het zelf) een kanjer in het verliezen van geduld! grrr... Mss moet ik mijn boek nog maar eens raadplegen zodat ik het allemaal wat beter kan plaatsten.