Weet me echt even geen raad meer....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door toet, 9 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sophie is altijd een hele goeie slaapster geweest,ging zonder probleem naar bed,vroeg juist vaak of ze naar bed mag...
    Maar sinds dinsdagavond is het 360 graden gedraait...
    We hebben elke avond een vast bedrituul,in bad,boekje lezen,liedje zingen en slapen ( dit gaat ook zonder problemen ) alleen als ik haar een dikke kus en knuffel geeft dat gaat ze helemaal los,en alleen maar mamaaaa gillen en bokken en trappen tegen de muur,heel driftig...toen dit dinsdagavond gebeurde heb ik haar er even uitghaald want ik wist echt niet wat er was...en mevrouw was in 1 keer heel gezellig en knuffelen maar zodra ik haar weer in bed legde begon het weer...we hebben echt vanalles geprobeerd,heel boos worden,troosten even bij haar blijven,nachtlampje aan/uit deur open,boven nog even rommelen....het helpt allemaal niet....
    Als je vraagt wat er is zeg ze Sophie niet slapen,Sophie wakker...( terwijl ze echt wel moei is ) normaal sliep ze nog zo 2,5 uur s'middags....woensdag was het ook brullen,dus toen heeft ze niet geslapen....en woesdag en donderdag was het weer feest....

Uiteindelijk laten we haar maar roepen/huilen en ze valt dan na zo 1,5 uur in slaap ( tussen door nog wel bij haar geweest om haar goed teleggen en zeggen dat het bedtijd is,en kus en truste )

Maar ik weet gewoon niet wat ik hier mee aan moet?

Iemand een idee?

Groetjes

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Lees eens het topic " help een peuterbed" :)

klinkt vast herkenbaar... En gisteravond kon ik boot het eerst de slaapkamer uit zonder veel problemen :)

lijkt hier soort van bang in het donker en beetje verlatingsangst
    maar hier ook.. Niets aan de hand tot je zegt dat je weggaat :)

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Kan ook een nieuwe uitproberingsfase zijn! Joris heeft dat ook wel eens. Normaal gaat hij zonder problemen naar bed en ineens gaat alles zo moeizaam! En vaak van de ene op de andere dag is ook weer alles goed...

Ik zou gewoon door proberen te gaan met het ritueel en wie weet is ze gauw weer de oude qua slapen

4. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Het gekke is dat ze op KDV en bij opa en oma wel gewoon gaat slapen...
    Ik dacht net dat het goed ging,had afgesproken als ze niet zou gaan huilen,morgen een klein cadeautje uit mag zoeken....
    Maar net op het laatste moment gaat ze weer gillen/stappen/bonken en om mama roepen....pffff wat moet ik hier nu mee....wat doe ik niet goed???

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Is weer zo'n fase.. misschien is haar sprongetje net geweest? merk je niet dat ze weer méér kan? Hier toevallig nl wel en ook Justin maakt er nu een potje van, maar hier alleen vaak wakker worden en huilen. Ze beginnen nu ook hun fantasie te onwikkelen en kunnen bang worden in het donker etc etc..

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dat ligt niet aan jou Toet, dat is een fase;) Het beste is te doen wat je al doet. Een rustig bedritueel, kusje, trusten zeggen en weggaan. En daarna gewoon de 10 minuten regel toepassen. Dus 10 minuten laten gillen, heengaan, zeg tegen haar "het is bedtijd, nu slapen gaan" leg haar neer en ga weer weg..Na 10 minuten weer, nu alleen "bedtijd" zeggen, neerleggen en weer weggaan. Na 10 minuten weer, niets zeggen, geen oogcontact maken, neerleggen en weer weggaan. Net zolang volhouden tot ze stopt...En echt hoor, jij hebt uiteindelijk de langste adem, alleen moet jou dame dat nog even doorkrijgen....

Hier ook een madame die het allemaal wel even beter weet ineens. Pffffff, wat een ramp. Ben tegenwoordig blij als ze inderdaad slaapt, jeetje, 't is wat hoor een meid:$ Toch heel anders dan een jongen...

7. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    hahaha...en laat ik ook nog eens 2 meiden hebben...kan mijn lol nog op;)

8. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Het lijkt erop dat ze jullie aan het uitproberen is. Mijn dochter heeft ook wel eens van die periodes. Het enige wat hier uiteindelijk helpt, is haar in bed laten liggen, en laten huilen. Pffff, dat is echt moeilijk, maar als je alles hebt geprobeerd, wat moet je dan? Nadat ik haar laten huilen wat ze er na 1 avond vanaf ;).

9. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Dat idee hebben wij ook,want er is echt niks met haar aan de hand...maar we laten haar al sinds woensdagavond huilen maar ze blijft het doen...donderdag 1,5 uur en vrijdag een 1 uur....pfffff valt me echt zwaar...maar ik zoek maar afleiding,ga maar een rondje vriendinnen bellen....ben benieuwd hoe lang ze het vanavond volhoud.....

10. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hopelijk gaat het vanavond beter. Succes meid. Ik weet hoe lastig het is...

11. Moosje

Moosje Actief lid

26 nov 2006
    114
    0
    0
    Zeeland
    Heel herkenbaar! Onze zoon sliep (ja, je leest t goed ;)) 9 weken heel erg slecht! We hadden soms maar nachten van 2 of 3 uur slapen...Toen heb ik via internet het boekje besteld va Dr. Estivell en die methode toegepast en ja hoor...binnen 3 dagen sliep meneer weer als een os! Hadden we dat maar eerder gedaan....Iig weten we nu wel dat we heel consequent moeten zijn....

Succes!

12. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Wat voor methode was dat dan?

Het is nog steeds ieder avond feest,zaterdag een half uur en zondag 10 min,maar gister weer 1,5 uur en gelukkig niet meer echt overstuur maar gewoon heel drammend naar mama roepen.

Maar voor we gaan slapen zegt ze heel de tijd Sophie grote meid,Sophie niet huilen...dus ze weet waar ze het over heeft...
    Gister op kdv gewoon weer 1,5 uur geslapen....
    Mijn broek zakt er wel een beetje vanaf....

13. Saskia78

Zo ging het hier ook!
    En op een zeker moment hoorde ik de spelen met dr beer
    "is niet eng bibi, ga maar slapen, sssst is niet eng bibi"

dus die middag een nachtlampje gekocht voor bibi
    samen het lampje in het stopcontact gestopt
    voor bibi natuurlijk :)

en natuurlijk was het niet meteen over... Maar inmiddels gaat ze alweer bijna "normaal" naar bed :)
    alleen nog een echt groot drama als ze snachts wakker word :)
    en soms doet ze zelf het kamerlicht aan.. Dat laten we dan branden tot ze slaapt.. Maar in principe gaat het gewoon uit :)

en we lezen voor uit "kleine huppel wil niet naar bed"
    boekje over bang in het donker...
    Al ben ik bang dat het licht zelf aandoen afgekeken is van kleine huppel :)

14. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik heb alleen niet het idee dat ze bang is,want ze kan al goed praten en ze heeft het helemaal niet over bang zijn of lichtje aan (sowieso staan haar 3 sterren van de babyfoon aan ) ze zegt alleen dat ze wakker is en niet wil slapen...terwijl ze echt wel moe is....

15. Saskia78

Maar ze praat zichzelf wel een soort van moed in...

Overigens kreeg ik een zeer ferm Nee op de vraag of ze bang was of het eng vond..
    Was dat ik dr toevallig hoorde spelen vanuit de kamer...

16. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ja dat is wel waar...maar ik heb al een nachtlampje...wat kan ik er dan nog meer aan doen...???

17. Saskia78

Misschien is ze bang voor iets anders? Ik weet het ook niet
    maar je verhaal kwam zegmaar volledig overeen met hoe het bij ons ging
    alleen speelt Anne alles wat haar dwars zit na met bibi, de babypop of met little people dus vissen wij uiteindelijk vaak wel op wat eraan de hand is.

Deel Deze Pagina