klopt dit ? autoverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door 0Zebra0, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wij hebben 1 auto en zowel mijn man als ik maken hier dus gebruik van, de auto staat op mijn naam en zo dus ook de verzekering.

Nu heb ik van het weekend iets gewijzigd online, en werd ik hierover net terug gebeld.
    Uiteindelijk kwam te sprake wie er in het voortuig rijd.
    beide dus

Dat kon volgens haar niet. want je hebt de bestuurder - verzekernemer en eigenaar.

Bestuurder staat op mijn man - en de overige 2 op mijn naam
    maar volgens haar zou ik dan niet verzekerd zijn omdat ik niet als bestuurder sta? :(

Het lijkt mij erg vreemd en ik kan zo 1-2-3 niet vinden hoe dit bij andere verzekeringen is

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hu? Je verzekert de auto met de bestuurder en evt een inzittendenverzekering, ongeacht wie er in rijdt dacht ik, maar nu ben ik wel ff in de war ;) Zal het eens nakijken.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

je verzekerd een auto niet de bestuurder dus dat is kolder

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    "De bezitter van een auto en een WA (Wettelijk Aansprakelijkheid, is verplicht) verzekering die zijn wagen heeft uitgeleend aan iemand anders kan bij een ongeval gewoon een beroep doen op de eigen WA autoverzekering"

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    De premie wordt overigens wel bepaald aan de hand van diegene die het meest in de auto rijdt, maar dat kunnen zij niet controleren. Bovendien, als de verzekering op de naam van je man gezet wordt, kunnen jullie weer opnieuw beginnen...

Daarbij, er zijn genoeg echtparen met meerdere auto's en die staan ook allemaal op naam van 1, ivm de bonus-malus ladder

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    zie je, dat dacht ik dus ook
    de auto word verzekerd, wie er ook inrijd
    Wij hebben mijn man dus als bestuurder omdat hij het meeste rijd
    maar volgens haar had ik mezelf als bestuurder moeten zetten als ik er ook in rijd, omdat de auto op mijn naam staat

Ik dacht eerst even uitzoeken voordat ik een hele discussie ga beginnen maar ik had dus toch gelijk en hoeft er helemaal niks aangepast te worden

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Bij interpolis is het dat je 1 hoofdbestuurder neerzet (en dat is dan degene die werkelijk het meeste rijdt), maar partners mogen er uiteraard ook mee rijden. De schadevrije jaren worden opgebouwd door de polishouder en niet door de hoofdbestuurder.

Toevoeging: de polishouder hoeft niet eens de eigenaar van de auto te zijn, dat mag ook de partner of inwonend kind zijn. Hetzelfde geldt voor de hoofdbestuurder. Op mijn polis staat mijn man met zijn motor als kentekenhouder en hoofdbestuurder op.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier is het zo, auto op mijn naam, verzekering op die van manlief want dat was goedkoper aangezien ik, toen ik hem afsloot nog onder de 21 was. Ik ben gewoon verzekerden ook als ik in de auto van mijn man rijdt ben ik verzekerd onder de autoverzekering van die auto.

9. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hmm heel vreemd, ik weet dat het in Ierland wel zo is dat je per persoon verzekerd moet zijn maar in NL echt niet dacht ik...

10. Nee hoor dat is niet waar, gaat juist op indicatie van de hoofdbestuurder.

Als je getrouwd bent maakt het al helemaal niet uit op wie de hoofdbestuurder staat, als je beiden een rijbewijs hebt. :)
    Ik weet niet wie je hebt gesproken, maar die mag z'n wft wel eens opnieuw doen :);)

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Diverse medewerkers van Interpolis zelf en hier bij de Rabobank weten we dit ook ;). De polishouder krijgt de schadevrije jaren bijgeschreven in Roy Data bij verkoop van de auto.

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wij hebben allsecur, maar neem toch aan dat dat hetzelfde werkt dan als bij Interpolis
    had ik dus toch gelijk en hoef ik helemaal niks te veranderen

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben ohra, mn vriend is verzekerde, ik hoofdbestuurder en daarnaast moesten we aangeven dat mijn vriend mede bestuurder is, dat adviseerde ze zodat er later zeker geen evt problemen zouden komem.. Kostte volgens mij ook niks extra s!

14. koala28

koala28 Niet meer actief

Klopt inderdaad wat je schrijft. Het staat zelfs op de site van Interpolis en op de site van Roy-data.

15. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Het schijnt zo te zijn dat de hoofdbestuurder ook de eigenaar en verzekeringsnemer zou moeten zijn. In de praktijk is dat vaak de oudste partner met hoogste bonuskorting.
    Zo rij ik het meeste in mijn man zijn auto.

16. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Dit dus. De schadevrije jaren worden opgebouwd op naam van de verzekeringnemer, niet op naam van de regelmatig bestuurder. Bij partners wonend op hetzelfde adres maakt het niet uit wie er het meest in rijdt. Hou er wel rekening mee, dat bij eventuele scheiding je ook geen recht hebt op de schadevrije jaren als je partner verzekeringnemer is en hij geen akkoord geeft voor overname..

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb bij Interpolis gewerkt en het klopt wat er gezegd wordt: Je verzekert het voertuig, niet de persoon. Het is wel van belang dat je aangeeft wie er het meest in de auto rijdt, vanwege de premie. Maar zelfs dat maakt alleen uit als je onder de 24 bent. Daarboven boeit het niet. Ik denk dat je nog maar eens contact op moet nemen met je verzekeraar, want er klopt geen drol van.

18. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha nou dan hoop ik niet dat je mij gesproken hebt!!
    Ik weet niet welke collega je aan de telefoon gehad hebt. Maar waarschijnlijk zat die te slapen.
    Zolang jullie partners zijn en op hetzelfde adres wonen maakt het niet uit wie verzekeringnemer is.
    Wel is het zo dat de verzekeringnemer de schadevrije jaren opbouwt. En niet de bestuurder.
    En natuurlijk ben jij gewoon verzekerd.
    Wat een onzin zeg!!

Deel Deze Pagina