Wij hebben een dochter van 13. Zij heeft sinds haar babytijd ernstige gedrags- en ontwikkelingsproblematiek. Is gediagnosticeerd met oa een ernstige vorm ODD/CD en ze zit ook sinds jaar en dag op Cluster IV onderwijs, inmiddels in de brugklas. Zij heeft weleens eerder een mobieltje gehad. Er is ook een duidelijke reden waarom ze die nu níét meer heeft haha. Telefoonmisbruik, cyberpesten (twee kanten op) en mensen plat appen op een niveau dat het bijna stalking mocht heten. En dat alles ondanks toezicht. Je kunt immers niet alles in de gaten houden, appjes kun je wissen, etc. Maar ze is nu 13 en haar wereldje wordt groter. Smartphones zijn de norm van nu en het is naïef te denken dat ze straks op haar 18e niet ook een exemplaar heeft. Dan liever nu de boel in goede banen leiden en haar er alsnog zo goed en kwaad als het gaat mee leren omgaan. Maar goed, hoe dan. Want een puber met ODD/CD is wel even iets anders dan gewoon een puber. En een gewone puber is al geen kattenpis. Bestaan er ook mobieltjes die op afstand door ouders ingezien kunnen worden? Zijn er apps waarmee ik haar mobiel gebruik écht gedetailleerd kan monitoren? Family Link ken ik, maar weet niet of het genoeg zal zijn. En ten slotte: kun je (desnoods via de provider) telefoonnummers (laten) blokkeren voor zowel inkomend als uitgaand? Alvast bedankt!
Qustudio is een fijne app, kan je zien wat ze allemaal doen op telefoon, bepaalde apps blokkeren, zoekwoorden blokkeren ect. Je kan instellen dat ze niet in instellingen kunnen komen om zelf dingen te veranderen, schermtijd, En als je betaalde versie hebt kan je nog veel meer
Ja! Dat soort dingen bedoel ik. Dank je wel, hier kan ik wat mee. *edit* is dit Android of iOS afhankelijk?