Hoi allemaal. Een vraagje want zelfs de assistentes van de huisarts konden mij niet helpen..apart maar oke.. Mag je kind met waterpokken die open zijn in een zemelenbadje? De ene zegt het mag en de andere zegt het mag absuluut niet! Ik heb zo'n fles van heltiq in huis. Hij zit er dus tussenin. Gedeelte beetje droog, gedeelte open en nog blaasjes maar hij heeft nog zoveel jeuk..zo sneu. Alvast bedankt!
Ik heb het niet gedaan door de wisselde meningen, ik heb bij beide kinderen een washandje gevuld met zemelen en vastgemaakt met een elastiekje. Dat heb ik nat gemaakt en zo heb ik hun lichamen ingedept. Werkte bij hen erg goed.
Gewoon havermout uit de supermarkt (rolled oats), even laten weken in een dichtgeknoopt washandje, erin knijpen en je kindje met de gel die er dan uit komt insmeren. Niet schoonspoelen daarna, maar droogdeppen. Het droogt flink uit, maar werkt heel goed. En daarna kun je met de overgebleven havermout lekker pap of pannenkoekjes maken
Hier zijn ze elke dag in bad gegaan. Ze vonden lauw water met zemelen spul heerlijk. Ze keken uit naar het extra baden. Ik zou zeggen, doen waar jij je goed bij voelt
Hier ook gedaan, zemelen maar met haver vlokken werkt het ook super. In een wegwerp washand en met een elastiek dicht knopen.ideaal! Hij vond de extra keren in bad ook heerlijk.