Nintendo switch, voor 5 jarige geschikt?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Majo1983, Aug 11, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,688
    2,387
    113
    Female
    Broek
    Sinds mijn zoontje bij een vriendin Mario op de Wii heeft gedaan is hij groot fan. Hij heeft het over niks anders meer :). Hij is binnenkort jarig en dacht misschien is een spelcomputer dan een leuk cadeau (zelf lijkt t me ook leuk om af en toe een spelletje te doen en mijn man ook). Ik neig naar een Nintendo Switch omdat daar nu nog spellen voor ontwikkeld worden voor de Wii en de Wii u niet meer.

Maar is dat wat voor een 5 jarige? Zou hij dat al kunnen? Mario en Mariokart? Of kan ik beter op zoek naar een ander cadeau?

2. Sascha87

Sascha87 Actief lid

Dec 3, 2014
    419
    114
    43
    Mijn zoon heeft hem gekregen voor zijn 6e verjaardag. Zeker Mario Kart is heel goed te doen voor zijn leeftijd.

Moet ik wel zeggen dat hij heel erg van racen houdt, en ook met fietsjes/skelters//stepjes/manouvreren heel behendig is. Als er klasgenootjes komen spelen merk ik wel dat die er iets minder handig mee zijn.

3. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,958
    3,836
    113
    Female
    Volgens mij wel.
    Hier de Nintendo 2ds XL en zoontje van 5 kan er heel goed mee omgaan. En heeft al heel veel spellen van mario :).
    De switch is iets groter maar denk wel nog goed hanteerbaar.

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Voordeel van de switch is dat je er op verschillende manieren mee kunt spelen, dus ook aan de tv koppelen. De losse controllers zijn juist wel handig voor kleine handjes :)

Denk dat de nintendo switch erg geschikt is voor kleine kinderen. Veel van de nintendo games zijn voor alle leeftijden (kirby, mario, mario kart, captain toad, yoshi).
    Mario Kart voor de switch heeft ook een soort lane-assist waardoor het makkelijker is om op je baan te blijven.

En voor volwassenen zit er ook genoeg op wat leuk is :) Ik vind zelf splatoon erg leuk en zelda, breath of the wild is geweldig.

Majo1983 likes this.
  5. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,958
    3,836
    113
    Female
    Denk ook dat je gelijk hebt. Ben ook aan het denken om een switch te geven voor Sinterklaas, kerst of verjaardag. :)

Zelf vind ik de nintendo DS ook heel leuk heb ik ontdekt :roflmao:

Majo1983 likes this.
  6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn jongste kon vorig jaar toen hij 3,5 was al leuk meespelen met zijn broer op de switch.
    Als je het geld er aan uit wilt geven, zou ik het doen.
    Toen mijn oudste 4 was hebben we destijds eerst een tweedehands wii gekocht met een stapel spellen. Ik wilde eerst zeker weten of het aan sloeg, en als er vriendjes zouden komen die misschien wild gingen spelen ermee ofzo of er nog niet mee om konden gaan, dan was het niet zo erg als er iets stuk ging.
    Die oude wii gebruiken ze nu nog steeds, voor de lego-batman spellen. De kinderen vinden het niet erg om oude spellen te spelen. Dus dat is ook een optie.

Majo1983 likes this.
  7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Mijn bijna 4 jarige is erg behendig met de wii-u, maar de switch is zijn favoriet. We hebben lego city en hij vind dat echt geweldig. Er zijn veel spellen op voor kleine kinderen. Lego city, lego world, mario kart, kirby. De hoeveelheid spellen van de wii u voor kinderen is ook enorm en ze zijn goedkoper en oom tweedehands te krijgen. Dus dat is wel een afweging.......

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    persoonlijk zou ik voor een 2e hands wii gaan. hier zijn superveel kinderspellen voor te krijgen. hier willen ze ook een switch maar ze hebben pech:roflmao:
    ik vind 4 spelcomputers genoeg en zo'n 180 spellen genoeg keuze. we hebben een wii, een wiiu, een xbox 360 en een ds xl.
    ze spelen het meeste op de wii.

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,688
    2,387
    113
    Female
    Broek
    Ik heb een Switch gekocht (op marktplaats, nog steeds heel duur maar goed). Zoonlief is helemaal in de wolken. Hij wist er meteen mee om te gaan, de eerste keer dat hij Mariokart opstartte racete hij zo weg. Zelf vind ik t ook.erg intiutief! Fijn spelen, ik denk dat we hier allemaal veel plezier van gaan hebben!

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Heee, mario kart is voor "kinderen" van alle leeftijden! ;) :D

11. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,958
    3,836
    113
    Female
    Spelen jullie (kinderen) handheld of vooral op de tv met die switch?
    En hoe doet de batterij het met handheld?

12. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Voornamelijk op de tv, maar ook wel eens handheld. Batterij heb ik tot nu toe geen klachten over. Kan best behoorlijke tijd mee. Paar uur ofzo. En je kunt hem opladen met een usb c oplader.

Fantykoekie likes this.
  13. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hoer eigenlijk altijd op de tv. Ze spelen voornamelijk samen of met vriendjes. Just dance 2018 is ook erg leuk trouwens. Zit ook een deel op voor peuters/kleuters.
    Ik vind het zelf ook erg leuk, mijn man ook. Dus wij vinden op de tv geen probleem. Ik vind het zelf ook fijner spelen dan als handheld.

Share This Page