Hoihoi, Onze dochter 2.5 jr is nu al 5 weken ziek. Veel hoesten snachts, tot kokhalzen toe. Zweten, rillen, ze is afgevallen, eet slecht, drinkt minder.. ( nog wel genoeg ). Overdag is er weinig aan haar te merken, ze speelt gewoon, en is vrolijk. Vorige week ben ik met haar naar de huisarts geweest, hij zei een luchtweginfectie. De amandelen en klieren zijn opgezet. Ik heb een pufje mee gekregen. Deze heb ik 2x gebruikt. Het hoesten is zo goed als over, af en toe hoest ze een keer. De huisarts zei, als het over 3 weken nog niet over is dan moeten we nog eens om de tafel gaan zitten en anders bloed prikken. Ik vind 3 weken zelf erg lang.. aangezien ze al 4 weken ziek is. Wat denken jullie? Terug gaan naar de huisarts of nog even afwachten?
ja ik zou gewoon weer terug gaan vooral als je zo weinig verbetering ziet 3 weken vind ik ook wel erg lang beter een keer te veel als te weinig ze worden er immers goed voor betaald de artsen heel veel sterkte voor jullie en je kleine meid beterschap
Als het hoesten zo goed als over is, zie je dan geen verbetering? Als ze echt nog steeds ziek is zou ik ook teruggaan.
Wou ik ook net zeggen. Eerst schrijf je dat ze veel hoest 's nachts.Vervolgens schrijf je dat het hoesten zo goed als over is. Is dat geen verbetering dan ten opzichte van hoe ze eerst was Of is ze nog steeds zo erg ziek als een paar weken geleden? (maar dan klopt je OP dus niet). Verder schrijf je dat ze overdag gewoon vrolijk is en speelt. Wel goed drinkt, alleen nog slecht eet. Zou het deze week nog even aan zien. Wellicht zet de verbetering door waardoor ze ook weer wat beter gaat eten. Geen 3 weken wachten, dat is ook wel weer erg lang.
Vorige week heb je een pufje meegekregen Eg je. Waarom heb je die maar twee keer gebruikt? Welke heb je meegekregen en hoe lang moest je die gebruiken? Als er verbetering is (se hoest minder dus dat is verbetering neem ik aan?) zou ik afwachten. Hoesten kan tot wel 6 weken duren tot het helemaal weg is. Zolang ze goed genoeg drinkt zou ik het afwachten.
Ik heb Ventolin meegekregen, arts zei, alleen gebruiken als het nodig is. Maar soms wilde wat drinken of neusspray ook wel helpen, dus dan gebruik ik liever dat als de puf. Maar er is wel verbetering ja, alleen werd ze vannacht weer wakker, helemaal bezweet, bed was nat. Heel erg roepen in haar slaap.. en dan word ze wakker smorgens en dan is het net alsof er niks aan de hand is.
Bedankt voor jullie reacties iig. Ik ga is proberen weer wat regelmaat terug te krijgen.. misschien dat dat helpt. Ze is vorige week smiddags ook niet meer naar bed geweest, omdat ze tot laat uitslaapt smorgens. Ik wilde proberen de middagslaapjes over te slaan en dan savonds wat eerder naar bed. Maar misschien heeft ze het gewoon nog nodig. Ik ben nu 4 dagen vrij, dus dat is wel fijn Is kijken of het dan snachts wat beter gaat.
Pff afgelopen maandag toch terug geweest naar de huisarts. Ze heeft afgelopen weekend koorts gehad van 40.5. En weer enorm veel hoesten snachts. Had dit keer een andere huisarts. Zij vond het heel normaal en kindjes zijn nou eenmaal veel ziek zodra ze naar de psz gaan. Alleen als dochter verder af ging vallen wilde ze haar opnieuw zien. Nu heeft ze sinds dinsdag allemaal rode pukkeltjes over haar lichaam.. ik dacht als eerst aan waterpokken, maar ik weet het niet zeker. Zodra ze uit bed komt zijn ze het beste te zien.. Er zitten geen blaasjes op.. kan ook nergens vinden hoelang het duurt voordat er blaasjes op komen bij waterpokken? Ze heeft er geen jeuk aan.. Ze ligt nu op bed weer vreselijk te hoesten.. tot kokhalzen aan toe.. ik voel me zo machteloos.. snachts leg ik ze bij mij en dan is het na een aantal keer hoesten goed..
Bij waterpokken komen er al snel blaasjes. Hier was het eerst een paar plekjes, wat de dag erna al flink verergerde en al snel blaasjes. Het zou ook de 5e of 6e ziekte kunnen zijn? Veel kinderen zijn wel vaak ziek als ze voor het eerst naar psz of kdv gaan en anders als ze naar school gaan. Het hoort er, helaas, toch wel een beetje bij.
Kinkhoest?? Bij ons zitten er 3 in de familie( die dagelijks bij elkaar komen) met kinkhoest. Allemaal bloed laten prikken en hieruit is gekomen dat het ook echt kinkhoest is. Huisarts dacht hier absoluut niet aan en toch is het zo.
ik denk de 6e ziekte er overheen? Bij de 6e ziekte hebben ze 3 dagen hoge koorts en dan bultjes.. vlekjes. Heel typisch beeld. Wij hadden de eerste dag koorts zo'n beetje gemist. De 2e merkte we het later op (dachten dat ze zo warm was van het spelen in een binnenspeeltuin.. oeps) . Maar verder had ze het netjes volgens het boekje . Je kindje heeft sowieso een lage weerstand nu, dus pikt alles op helaas... sterkte! Het wordt beter....
Ja ze had eergisteren en gisteren niet zoveel plekjes maar vandaag al een stuk meer, vooral in haar gezicht en op haar billen. Dacht vanmorgen wel een blaasje te zien.. misschien nog maar even afwachten.
Ik heb net de psz gebeld, het is de 5e ziekte of de waterpokken. Ze zei dat het heerst op de groep. Bedankt voor jullie reacties