Doorlekken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Sinds een paar weken lekt mijn dochter opeens regelmatig door.
    ('s nacht, overdag is ze zindelijk)
    Ik gebruik al jaren luiers van de Aldi en nooit problemen gehad.
    Ik ben gisteren overgestapt van 4+ naar maat 5.
    En weer kwam ze vanmorgen huilerig mn slaapkamer binnen, dat ze weer een natte broek had. Aan de zijkant notabene. :(
    Voor het slapen gaan laat ik haar altijd plassen.
    Word hier een beetje moedeloos van, ik blijf wassen..
    Zijn de Aldiluiers opeens veranderd? Iemand nog tips wat ik kan proberen?
    Heb haar pas 's avonds laat nog op de wc gezet, maar toen plaste ze geen druppel..

2. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Slaapt ze op haar buik? Hier hielp het een tijdje om 2 luiers om te doen waarbij de bovenste andersom zat.
    Irritant hè.

Hoeveel drinkt ze savonds!? Krijgt ze nog een beker/fles melk voor het slapen?

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ze heeft niet echt een vaste slaaphouding, geloof dat ik haar meestal op haar zijde zie liggen.
    Dat van die 2 luiers over elkaar ga ik maar eens proberen denk ik, heb nu 2 pakken luiers liggen waar er maar 1 uit is, zo zonde om die weg te gooien..
    Wellicht luierbroekjes? Heb er geen ervaring mee.
    Drinken voor hetvslapen valt ook mee, meestal een paar slokjes water.
    Echt frustrerend dit, ze weegt nu 14 kilo, dan zou maat 5 toch gewoon goed moeten zijn??

4. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Ik had ook aldi luiers 4+ en toen hij over ging op nr 5 ben ik overgestapt op kruidvat luiers omdat ze die ook op het kdv hebben.
    En laatst toch weer nr 5 van de aldi meegenomen ( ik werk er zelf dus eigenlijk vond ik dat gesleep naar het kruidvat wel irritant) en wat denk je? Ook de hele tijd doorlekken :x
    Nu weer gewoon kruidvat,heb het idee dat daar een beter plastic laagje aan de buitenkant omheen zit.
    Maar als mijn zoontje vlak voordat hij naar bed gaat nog wat drinkt dan lekt hij soms alsnog door.

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik heb ze altijd van de kv gehad. Indd naar maatje groter gegaan als ze ging doorlekken. Erna geen last meer. Luierbroekjes heb ik ook Gehad tijdens het zindelijk worden. Maar vond die nog sneller doorlekken dan gewone luiers

6. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Baby Dry van pampers. Enige die niet doorlekken hier.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier hetzelfde. Alle merken geprobeerd. Blijkbaar is het een gewoonte geworden, nav zindelijkheidstraining, dat ze toch meer vasthoudt dan gewenst en dit s nachts laat gaan.
    Ik verschoon haar nu nog een keer voor wij zelf naar bed gaan. Dit doet ze slaapdronken, liggend in bed. Ze wordt niet eens wakker, maar tilt wel netjes haar billen op, hahaha.
    Hierdoor geen lekkage meer en toch gewoon goedkope luiers (Lidl). Voor ons prima oplossing
    Luierbroekjes... Ze zijn leuk voor overdag, voor de ongelukjes en de 'we moeten even weg' momenten, maar absorberen doen ze maar matig. Mi niet geschikt voor de nacht

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Haha. Ik zie nu dat mijn dochter in kwestie slechts 1 dag in leeftijd scheelt met die van jou! 😊

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ja grappig he!
    Dat kan ik natuurlijk ook gewoon doen, extra verschonen voordat ik,zelf naar bed ga. Ze werkt dan stukken beter mee, is mijn ervaring. Anders maakt ze er een sport van om de clown uit te hangen waardoor het superlang duurt voordat die luier eens fatsoenlijk zit. :p En inderdaad, als ze slaapt werkt ze keurig mee. Ik heb haar zelfs afgelopen week slapend helemaal omgekleed en het bed verschoond na weer een ongelukje, mevrouw sliep gewoon door haha.

10. AngeliquevD

2 okt 2013
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon van ruim 2 jaar lekte 's nachts ook altijd door. Ik heb van alles geprobeerd, maar gebruik nu de Baby Dry van Pampers, maat 6(!). Dat is de enige die het goed blijft doen. Wel duur, maar vond het zo zielig. Helemaal nat en koud lag hij dan in zijn bedje.

Ook krijgt hij over het algemeen geen beker drinken meer na 16u. Dat hangt ook een beetje af van hoeveel hij gedurende de dag heeft gedronken.

Voor overdag hebben wij gewoon de Kruidvat luiers. Maat 5 geloof ik.

Deel Deze Pagina