Verjaardagscadeau eerder geven raar?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Amarens, 17 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Is het raar om het verjaardagscadeau een paar maanden eerder te geven? Mijn zoon wil heel graag iets hebben (een uitzondering voor hem, meestal kan hij niks bedenken). Zijn verjaardag duurt nog wel even. Wij vinden het een mooi cadeau voor hem alleen willen wij het nu alvast gaan geven zodat hij het nu kan gebruiken (anders duurt het nog zo lang). Met zijn verjaardag krijgt hij dan nog iets kleins.
     
  2. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.504
    1.448
    113
    Nee hoor, vind ik helemaal niet raar. Zeker als hij het zelf ook graag wil.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.922
    3.342
    113
    Als hij het zelf ook wilt en begrijpt dat hij dan met z’n verjaardag niks (of niet zoveel) meer krijgt zou ik het zeker doen.
    Zeker als hij het dan nu al kan en gaat gebruiken.
    Niks geks aan toch.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.542
    26.116
    113
    Vrouw
    Prima toch? Deden en doen mijn ouders ook: als het nu nodig is, waarom dan niet bv 1,5 maand vervroegd geven? Ik heb ook bv laptop vervroegd gekregen toen ik er 1 nodig had.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.543
    7.048
    113
    Ik doe het niet, omdat ik het goed vind dat ze leren uitstellen. Enige uitzondering is een mobiele telefoon voor zoon. De zijne is kapot. Hij is pas jarig geweest, hij heeft net al zijn geld uitgegeven aan een laptop. Dus schiet ik voor, want zonder is niet handig op de middelbare.
    Maar vanaf een bepaalde leeftijd vind ik zelf dat ze moeten wachten tot ze jarig zijn of genoeg gespaard hebben. En onder die leeftijd denk ik dat ze nog niet in kunnen schatten wat het betekent om met een verjaardag (bijna) niks meer te krijgen.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.630
    1.981
    113
    Vrouw
    Niet raar hoor. Als je het goed uit kan leggen aan hem en hij begrijpt het, waarom niet?
     
    Amarens vindt dit leuk.
  7. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Dank jullie wel, wij doen het gewoon! Normaal gesproken niet maar dit vinden wij leuk om te geven, als hij het zelf betaalt dan moeten wij iets anders gaan verzinnen voor zijn verjaardag en dan weet hij meestal niks. Hij wil het het liefst voor de voorjaarsvakantie krijgen want dan heeft hij tijd om te oefenen. Ik ben benieuwd ;)
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.024
    8.823
    113
    Nu ben ik wel heel benieuwd wat het is haha.

    Afhankelijk van het is zou ik prima wat eerder kunnen geven.
     
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.496
    12.128
    113
    Vrouw
    Nee, dat zou ik niet doen. Maar goed dat ben ik.
    Ik zou het hooguit overwegen als het iets wat ook echt nodig is. Bijv fiets oud.
    Als jullie het wel willen en je kind snapt dat er met de verjaardag dan alleen een klein cadeautje is, prima toch?

    Ben nu wel heel benieuwd naar wat het dan is:D
     
  10. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.619
    3.870
    113
    Ja hoor maar ligt er wel een beetje aan wat het is. Zoon heeft een keer een fiets eerder gekregen omdat dat zo uit kwam. Met de verjaardag nog een kleine verrassing gegeven. Geen enkel probleem als het in overleg gaat en ze begrijpen het.
    Maar voor sommige andere dingen zouden ze gewoon moeten wachten dan tot de verjaardag, bijv een spel/game oid.
     
  11. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Het gaat om een keyboard. Omdat wij zijn interesse willen stimuleren, willen wij hem vast 1 geven. Hij heeft tot nu toe met zn app geoefend maar dat gaat wel moeilijk of eigenlijk niet. Hij wil ook graag drum beter leren spelen dus mocht hij van ons kiezen tussen elektrische drum en keyboard en het is dus keyboard geworden. Ik hoop alleen dat het hem wel gaat lukken zonder les te nemen.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.024
    8.823
    113
    Super leuk dat hij dat wil gaan doen. Misschien via filmpjes (youtube) nog een optie?
     
    Amarens vindt dit leuk.
  13. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Dat vinden wij dus ook! ;) Zeker ook omdat het helemaal uit hemzelf komt. Ja zeker via youtube inderdaad, dat is het plan!
     
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.024
    8.823
    113
    Echt super leuk. Hopelijk heeft hij een beetje doorzettingsvermogen. Het zal zeker tijd kosten maar zal leuk zijn als hij daar het geduld voor heeft.
     
    Amarens vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina