Mijn man was stickers aan het verwijderen met wasbenzine en daarna kwam hij naar binnen om handen te wassen. Maar ja toen had hij al alle deurklinken aangeraakt, die van de gang heeft ook mijn dochter aangeraakt. Ik kwam daarna binnen en toen was ze alweer aan het eten in de woonkamer. Ik rook meteen wasbenzine in de schuur. Ik ben bang dat mijn dochter via de deurklinken wasbenzine aan handen heeft gekregen. En daarna ging ze ook nog eten. Mijn man vindt het overdreven, en denkt dat hele kleine hoeveelheid wel meevalt. Ik heb daarna alles schoongemaakt en haar handen gewassen maar ja ...
Ik zou me er niet druk om maken. Mocht het zo zijn dan is de hoeveelheid zo klein dat het naar mijn idee echt geen kwaad kan.
Wat denk je dat er kan gebeuren? Of wat zou je er aan willen doen? Inmiddels ben je al heel veel uren later, als er al een minimale hoeveelheid binnen zou zijn gekomen zit die al in haar systeem. Daarbij is het belangrijkste bij een 'vergiftiging' met wasbenzine dat er NIET gebraakt wordt, dat kan de meeste schade aanrichten (met name aan de longen bij verslikking), verder doet het vrij weinig. Het is een carcinogene stof, maar in zo'n kleine hoeveelheid dat het haast verwaarloosbaar is. Op het moment zelf had je haar haar mond kunnen laten spoelen en het water uit laten spugen, al had ik daar zelf echt niet bij nagedacht. Ik zou me er nu geen zorgen meer om maken, het is van zijn hand op de deurklink gekomen, daar vandaan zou het mogelijk op haar hand terecht gekomen kunnen zijn (sporen, geen direct grote hoeveelheden), en van daaruit weer in haar mond dmv het eten van een broodje. Als je reeël kijkt van zijn hand tot het moment dat het broodje in haar mond terecht komt is de overdracht minimaal, geen reden tot paniek.
Ach, kan gebeuren toch... Als ze nu een slok had genomen omdat hij de fles open had laten staan, of dat ze er met haar handen lekker mee had zitten kledderen, maar dit is echt miniminimaal, geen reden tot paniek Laat het los, hij heeft het vast niet expres gedaan
Zou ook een actie van mijn man kunnen zijn. Ik zou me echt geen zorgen maken. Wasbenzine vervliegt heel snel en ze heeft er niets van binnen gekregen.