Hi dames, Ik zit met de handen in het haar. Sinds 3 dagen wil mijn zoontje van 2 niet slapen. Zodra hij in bed ligt begint hij zijn longen uit zijn lichaam te gillen. Dit is ons dagelijkse routine: beneden op de bank papfles. Daarna naar boven douchen en tandenpoetsen. Samen een boekje lezen, nog een liedje zingen. Daarna leg ik hem in zijn ledikant. Binnen 5 seconden begint het gegil al. Ik heb geprobeerd weg te blijven maar zag op de babyfoon dat hij met zn hoofd tegen de rand van het ledikantje slaat. Daarom heb ik geprobeerd hem op zijn ‘grote’ bed te leggen. Hier schreeuwt hij gewoon verder en vandaag heeft hij daar overgegeven. Gisteren sliep hij uit eindelijk 01:30 bij ons in bed. En vandaag zit hij nu naast mij omdat ik gewoon te moe ben om de strijd aan te gaan.(I know heel zwak). Iemand ervaring of tips?
Kun je bij hem liggen tot hij in slaap valt? Zou het zo kunnen zijn dat dit nog een reactie is op de geboorte van je jongste? Ik persoonlijk zou bij hem blijven tot het het er gaat. En dit weer afbouwen. Ook niet te lang blijven doen ivm gewenning.
Bij hem gaan liggen heb ik gisteren geprobeerd. Ik viel zelf bijna in slaap maar hij bleef maar aan mijn wimpers plukken en vingers in mijn neus stoppen. Ik heb geen idee of het iets met zijn zusje te maken heeft. Hij is verder een heel lief ventje. Maar qua slaap altijd al moeilijk geweest.
Nee niet meer. Gisteren toevallig wel omdat hij zo moe was van de nacht ervoor. Vandaag was hij overdag weer heel moe. Maar mocht hij niet van mij slapen om de drama van de dag ervoor te voorkomen. Maar dat heeft ook niet geholpen. En ik schaam mij dood voor de buren. Morgen maar even bij hun aan de deur excuses aan bieden.
Waarom krijgt hij eigenlijk nog een pap fles? Slapen helpt slapen. Ik merk met mijn 2,5 jarige dat ze echt nog een dutje nodig heeft. Als ze niet slaapt dan is ze later onrustig. Voor de rest geen tips. Denk je dat er iets is? Of is het typisch peuter gedrag. Huilen tot hij overgeeft lijkt me heftig zeg. Dochter is echter wel makkelijker dan jouw zoontje want als ik haar in haar bedje stopte dan begon ze ook te huilen maar hield na 5-10 minuten op. Als het langer doorging dan was er/ is er iets aan de hand. We nemen haar dan naar beneden en zeggen tegen haar 1 Nijntje aflevering en dan slapen. En dat accepteerde ze. Ze maakt daar gelukkig geen misbruik van en vaak is het zo dat ze een paar dagen later ziek is. Dus daarom vraag ik of alles voor de rest okay is, medisch gezien.
Heeft hij zijn laatste kiezen al? Verder kan ik me niet bedenken wat het zal zijn. Ik zou in ieder geval bij hem op de kamer gaan zitten zodat hij zich niet alleen voelt maar wel op zo'n afstand dat hij niet bij je kan komen.
Dat doet mijn zoon ook. Als ik met mijn gezicht naar hem toe ga liggen blijft hij vervelen. Als ik omdraai en zeg te gaan slapen niet. Dan lig ik met mijn rug naar hem toe. En bij elke toenadering die hij zoekt zeg ik dat hij moet gaan slapen. (Tegen me aan liggen is natuurlijk wel goed) Overdag slapen werkt hier ook beter. Van niet slapen wordt hij onrustig. Ik leg hem overdag in bed. Laat hem een half uurtje rustig slapen en ga dan in de slaapkamer rommelen. Dan wordt hij rustig wakker. Is het een idee om de papfles er af te halen? Die heeft hij niet meer nodig en geeft wel weer energie vóór het slapen gaan.
Mijn kleine van 15 maanden is een hoofdschudder.. valt op zich gemakkelijk in slaap maar wordt sinds een weekje of 2 zo rond 03:00 uur wakker. Gaat een dik uur met haar hoofd schudden,rond kruipen, lachen, tegen haar knietjes aan slaan noem het maar op. Iemand enig idee wat dit te betekenen kan hebben?
Dit deed mijn zoontje toen hij baby was ook, schijnt een manier te zijn om de dag te verwerken ofzo. Inmiddels doet hij het niet meer.
Ja maak me niet zo druk om het hoofdschudden maar meer om dat ze snachts zo lang wakker blijft. Het hoofdschudden wordt hier trouwens steeds erger. Waar ze eerst alleen met haar hoofdje begon neemt ze nu soms haar hele bovenlichaam mee. Wanneer stopte het bij jouw kindje?
Ooh, maar zolang ze niet huilt maakt het niet uit toch wij zijn ook in de nacht wakker maar weten dat vaak niet meer haha. Geen idee eigenlijk. Hij deed het echt toen hij nog baby was. Denk met een jaar dat het wel over was.
Heel wisselend wanneer zoiets stopt. Mijn dochter doet aan hoofdbonken, inclusief zoemen en haar hele lichaam schudden. Ziet er eng uit, maar ze heeft er zelf geen last van. Mijn dochter is inmiddels 5 en doet het nog steeds Haat vanzelf weer over.
Mijn dochter heeft er ook geen last van. Ik heb er meer last van dan zij hahah. Het is meer dat icm andere zorgen ik dit dan 'eng' vind snachts. En het spoken wat ze er ineens bij doet is ook apart...
Gisteren inderdaad bij hem gaan liggen met de rug naar hem toe. En hij sliep binnen 5 minuten. Ik ben zo blij. Nou hopen dat dit zo blijft. Ik ben al wel een uur eerder begonnen met hem voor te bereiden dat hij naar bed ging. Bedankt! Voor de dames die vroegen om de papfles. Die vindt hij gewoon nog erg lekker. Hij wordt ook oprecht gelukkig als hij zijn fles ziet . Het kan geen kwaad toch?
Het zal geen kwaad kunnen, maar ik vind het hele idee van een papfles voor het slapen gaan altijd zo vreemd. Zelf eet je toch ook niet nog een hele maaltijd voor je gaat slapen? Ik neem aan dat hij gewoon met jullie aan tafel eet? Als ik zelf na mijn avondeten nog een heel bord pap op zou eten voor ik ging slapen denk ik niet dat ik daar beter of lekkerder van zou slapen.