Even een vraagje: Is het normaal dat kinderen van 4 elke nacht nog een keer komen om te plassen? Mijn dochter is goed zindelijk en wordt dan ook wakker, maar ze komt wel elke nacht. Is er iets met haar blaasje? Moet ik me zorgen maken?
Het ene kind moet nu eenmaal vaker plassen dan de andere... Als ze niet extreem veel plast zou ik me er geen zorgen over maken.
zoontje heeft dat op stressvolle tijden. wanneer hij moeite heeft met slapen. ja, ze hebben ook zorgen. laatste keer duurde het weken lang. toen hij met school moest beginnen.
Ze heeft het nog nooit niet gedaan. Eerst dacht ik nog ach ja...ze is nog klein, maar nu zou ze het toch wel aan moeten kunnen intussen lijkt me.
Oh haha! Als ik later nog gedronken heb, moet ik weer wel haha Maar denk niet dat er iets mis is hoor met het blaasje van je kleintje!
Wat bedoel je precies met dat 'ze komt om te plassen'? Komt ze jou halen om naar de wc te gaan omdat ze niet zelf kan ofzo? Mijn dochter van 6 gaat ook elke nacht naar de wc hoor, is volgens mij redelijk normaal. Soms laat ik haar even naar de wc gaan als ik zelf naar bed ga, maar meestal ligt ze dan zo lekker in dromenland dat ik haar gewoon laat liggen. En dan hoor ik halverwege de nacht de wc alsnog. Maar ze komt mij niet wakker maken. Ze kijkt wel altijd even om t hoekje in mijn kamer om te kijken of ik wakker ben en zoja, komt ze even knuffelen. Zonee, gaat ze gewoon terug naar bed.
Lisa wordt bijna elke nacht wel wakker om te plassen, ze gaat de laatste tijd soms zelf (potje op haar kamer), maar vaak roept ze ons, ze is dan te slaperig om zelf te gaan. Bij Eva ging het ook zo. Rond de 5 jaar zijn we gaan oefenen om zelf op het potje te gaan en meteen daarna op de wc (beneden) en dat ging meteen prima. Ik vind het niet erg om 's nachts even eruit te moeten, vind het eigenlijk wel gezellig, nog even knuffelen
Onze dame slaapt op zolder en door het traphekje kan ze niet zelf bij de wc komen. Ik ben zo bang dat ze met haar slaapdronken hoofdje van de trap af valt ofzo! Dus roept ze ons inderdaad. Goede tip dames om haar nog even te laten plassen voordat we zelf echt gaan slapen. Als ik het zo lees, is het dus eigenlijk niet zo heel gek dat ze nog komt. Fijn om te weten. Dank jullie wel!
Ik ga 's nachts soms ook nog wel eens naar het toilet, vooral als ik 's avonds veel gedronken heb. Mijn dochtertje is nu 3,6 en sinds een maand zindelijk en moet ook nog elke nacht plassen, maar bij mij is het probleem dat ze voor het naar bed gaan niet wil/kan plassen.
onze zl van ruim 4 gaat tegenwoordig ook midden in de nacht zelf naar de wc beneden. ik hoor alles, dus als hij hulp nodig heeft ben ik er, en ik laat ook altijd even weten dat ik wakker ben. hij hoeft niet elke nacht, maar zn 2x per week, en heel soms nog een ongelukje in bed.
Hier bij dochter ook een potje. Misschien is dat een optie? Dan hoef je zelf er niet uit. Maar hier gaat dochter ook snachts wel plassen. Niet elke nacht, maar wel vaak. Dus volgens mij normaal
Volgens mij inderdaad compleet normaal! Ze slapen vaak ook 11-12 uur per nacht, dus dat is een lange tijd om niet te plassen. Hun blaasje is nog klein. Een potje op de kamer of voor je zelf naar bed gaat laten plassen en het is opgelost.
Mijn zoontje van 3 slaapt de gehele nacht door maar mijn dochter van 9 moest altijd naar de wc door de nacht. Zij is altijd zo geweest, en ik ook... Nu dat ik zwanger ben, moet ik eigenlijk 2-3 keer naar de wc... best vervelend