Dochter geeft in januari haar kinderfeestje. In eerste instantie dacht ik met haar erbij 5 kindjes. (Ze word 5 dus 5 kindjes) Op ome alie van alles besteld, van alles 6 voor de zekerheid gedaan. Dochter speelt vaak met 2 meisjes uit haar klas en 1 meisje is net nieuw en ze heeft aan haar heel lief te vinden. In totaal zitten er met dochter erbij 7 meisjes in haar klas. Dochter zag spullen voor 6 dus ze zei: ik wil iedereen wel maar anders 1 meisje niet. Dat meisje is een buitenlandse en kan een klein beetje Nederlands. Nu vind ik dat weer sneu voor dat meisje als zij niet mee mag. Maar ik heb maar spullen voor in totaal 6 meisjes. Ik ben er nog niet zo uit. Zou ik me bij 5 meisjes in totaal houden dus 2 meisjes niet. Of dan toch 6 maar wil dat ene meisje ook niet apart zetten. Maar als ik ze allemaal doe is het wel veel en heb ik niet genoeg spulletjes (en kan ze ook niet meer bij bestellen ivm levertijd) Wat zouden jullie doen?
Kun je de spulletjes verdelen? Of voor de jarige job misschien een ander setje kopen hier,maar in hetzelfde thema?
Ik ben niet zo moeilijk, dus bij mij zouden ze alle 6 mogen komen... dan zou ik wel wat anders verzinnen, of spulletjes erbij kopen zodat er een keuze is.
allemaal natuurlijk , spulletjes kan je altijd verdelen toch? Juist een kindje dat nog weinig nederlands kan zal blij zijn dat ze uitgenodigd wordt. Kan me zo voorstellen dat ze nog wat moeilijk aansluiting vindt in de klas
Als jij 7 kinderen niet trekt en/of de boel niet kan herverdelen of wat anders kan regelen zou ik bij het oorspronkelijke plan blijven en tegen dochter zeggen dat ze maar 5 mag uitnodigen en dat de 6e dingen reservedingen zijn. Ik zou niet 1 meisje niet uitnodigen en alle andere wel.
Ik zou ze dan allemaal doen. Die ene meer of minder maakt dan ook niet meer uit. Aan je dochter kun je uitleggen dat je voor haar evt een ander setje spulletjes koopt in hetzelfde thema zodat ze alle meisjes van de klas uit kan nodigen.
Die meisjes komen echt niet voor een matchend setje spulletjes van Alli, het gaat toch om het feestje? Als er maar 7 meisjes in de klas zitten zou ik ze zonder pardon allemaal uitnodigen, dan heb je 6 kindjes als gast. Bedenk gewoon leuke activiteiten en veel plezier, dan boeien die spullen niemand verder
Bedankt allemaal! Dan is mijn gevoel toch niet zo gek Vind het toch spannend zo'n eerste feestje geven. Ik denk dat ik voor de 7 kindjes ga idd. Maar dacht als ik nu daaraan toe geef dan blijf ik bezig haha Maar jullie hebben me weer even op de grond gezet
Mijn dochter mocht 6 kindjes uitnodigen voor haar 6e verjaardag (en haar broertje was er dan ook bij dus 8 kinderen totaal) Was ook ons eerste kinderfeestje en ik vond het zoooo meevallen. We hadden ook superrelaxt meerdere kleine activiteiten. Eerst cupcakes versieren en eten met wat limonade. Daarna de meiden even spelen terwijl wij alles klaarzetten voor het volgende. Daarna kadootjes uitpakken met een klein spelletje erbij, vervolgens allemaal een eigen prinsessenjurk kleuren/versieren en in de tussentijd heb ik weer het volgende klaar gezet: ezeltje prik maar dan met de hoorn van de eenhoorn. Sommige meisjes deden daar aan mee en anderen wilden blijven kleuren, gewoon relaxt blijven, allebei prima! Als laatste nog een kleine fotoshoot gedaan met alle eigen versierde prinsessenjurken en ook daar wilden ze niet allemaal aan mee doen en dat is dan ook prima. Viel ons echt 100% mee!
Bedankt dit is ook een beetje het feestje wat ik in mn hoofd heb! Eenhoorn prikje heb ik ook al, het is namelijk een eenhoornfeestje haha super leuk! Deze reactie stelt me gerust..
Wat is belangrijker: spulletjes of vriendschap? Liever uit witte plastic bekertjes drinken en iedereen kunnen uitnodigen dan een kindje moeten afwijzen vanwege 'spulletjes'.
Het belangrijkste is zeker niet de spulletjes. Het belangrijkste is dat ik niet over mijn eigen grensen en afspraken heen ga.. Maar ik ben er al uit zoals je hierboven kon lezen En iets met hormonen enz bedenk ik me nu vanwege een positieve test dit weekend