Ik zou bij die leeftijd ook eerder een cadeau geven. Als er om geld wordt gevraagd zou ik dat wel doen. Wij doen in de vriendengroep wel bewust altijd geld bij elkaar bij geboorte en verjaardagen en dan krijgen de kinderen dus een groot cadeau. Opa’s en oma’s nemen vaak wat kleins mee en geven er geld bij voor wat groters/spaarrekening.
Maar vind je het dan niet zonde dat dat kado dan misschien in de vergeethoek belandt? Hoe vaak wij hier wel niet een kado hebben gehad vroeger waarvan ik dacht, wat moeten ze er mee.... Dat is dan toch gewoon zonde?
Klopt maar ik geloof niet dat ik een kind van 1 blij maak met geld. De ouders misschien wel maar die zijn niet jarig.
Nee, voor een eerste verjaardag is het hier ook niet gebruikelijk, maar als het gevraagd wordt, zou ik er geen issues mee hebben. Denk trouwens ook niet dat een kind van één heel gelukkig wordt van een setje kleding, laat staan een pasgeboren baby, en dat zie ik hier ook veel voorbijkomen 'want dat is leuker'
Ik zou geen geld doen voor een spaarrekening, maar voor een groot cadeau een cadeaubon van de desbetreffende winkel. Maar geld bij een cadeau vanuit de ouders doe ik niet. Net als @DastyQueen zegt vind ik dat zij dan met de eer strijken. Doe dan samen met andere ooms en tantes of vrienden. Zelf stel ik altijd een lijstje op via internet met dingen die ik leuk vind voor de kinderen. Straks als ze zelf kunnen uitkiezen komen die e
Ik zou er niet zoveel problemen mee hebben eigenlijk. Alsof een kind van 1 hieperdepiep blij wordt van een tastbaar cadeautje alsnje met alle geweld dan perse toch een cadeautje wilt geven zegt dat meer iets over de gever dan wat het met de ontvanger zou doen. Ik heb ook grootste moeite om die goedbedoelde baggerzooi uit huis te krijgen. Als je ziet wat ik eens in de zoveel tijd weg of geef gooi omdat het of na 1 keer spelen kapot is of na 1 keer spelen in de hoek beland... Super zonde... Hier dus een lijstje met grotere cadeaus met de mededeling dat er eventueel samen met anderen kan worden gekocht.
Ik vind de wensen van de ouders raar. Je komt op een kinderverjaardag en ik wil een kind een kadootje geven voor zijn verjaardag. Omdat hij jarig is. Ik wil niet de ouders geld geven om dat op het kindje zijn spaarrekening te zetten. Als de ouders het geld bij elkaar willen leggen om een berg Duplo of Toet Toet te kopen, dan vind ik dat een goede wens voor het kindje. ouders kunnen soms wel dingen willen, maar de ‘kado-gevers’ moeten dit toch ook willen?
Kleding aan kinderen geven vind ik ook stom! Dat vind ik ook een verkapt kado voor de ouders zodat die dat niet hoeven te kopen. Hoewel nu ik een dochter heb ik geloof dat meisjes vanaf een jaar of 3 heel blij van kleding kunnen worden.
Dit gebeurt hier ook meestal. Vind ik idd ook erg fijn! Zo kreeg mijn dochter voor haar eerste verjaardag een grote berg duplo. Superfijn.
Als je geen prul wilt is dat prima ye voorkomen door een lijstje te maken op bijv lijstje.nl . Zet daar voor verschillende categorieën dingen op die je leuk vind voor je kind of die je kind leuk vindt, en je vangt een hoop op.
Maar als jij een groen jasje leuk vind maar het kind een rood jasje dan koop je toch ook niet gewoon dat groene jasje omdat jij het als kado gever leuker vind?
Precies dit! Op deze leeftijd is het puur spaarrrekening spekken. Daar doe ik ook niet aan mee. Bij een kind vanaf een jaar of 9 vind ik geld of een cadeaubon prima. Maar als ze op deze leeftijd geen cadeau's willen die ouders stort ik het wel naar een goed doel.
Als mensen aangeven geen kado's te willen maar geld koop ik op die leeftijd trouwens een mooi boek (kan een kind er niet genoeg van hebben) of een goedkoper boekje met een kadobon van de boekenwinkel erbij.
Ik heb er eigenlijk geen mening over. Als de ouders dat willen, nou prima. Vaak koop ik er ook nog een kleinigheidje bij zodat het kindje toch wat uit te pakken heeft. En spaarrekening spekken valt ook wel mee. Ik geef ze geen honderden euro's. Een kind van 1 heeft nog geen flauw benul joh. Ik zou het anders vinden als het kind een jaar of 4 zou worden en de ouders dan geld voor op de spaar zouden vragen, daar vind ik wel iets van.
Of vraag gewoon niets. Blijkbaar heb je genoeg, ik ga niet een spaarrekening van iemand anders spekken.
Met 1 jaar vind ik geld suf. Vind het überhaupt suf, maar dan helemaal. Een ouder kind kan in ieder geval nog zelf sparen en er iets leuks van kopen, een kind van 1 is zich daar helemaal niet bewust van. Juist het uitpakken is dan leuk. En ja, ook geld kun je inpakken, maar toch. Kleding vind ik ook suf en inderdaad erg smaakgevoelig, dat zou ik zelf dus ook niet snel doen. Ik zou geloof ik inderdaad een mooi voorleesboek kopen oid.
Ik vind geld geven ook erg ongeintresseerd over komen. Voor een kado doe je moeite, iets uitzoeken speciaal voor de jarige waar je denkt die blij mee te maken. Met geld heb ik altijd het gevoel "lekker makkelijk geld in een enveloppe en klaar is kees".
Ik vind vragen om kado's sowieso not done! Je kunt tips geven als mensen om ideeen vragen maar niet bij voorbaat bij de uitnodiging al vragen om in dit geval geld. Ik vind dat echt asociaal!
Ja ik ook! Je nodigt mensen uit omdat je graag de verjaardag samen wilt vieren, niet om cadeaus of erger, geld, binnen te harken.