Verjaardagscadeau kind geld?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Pimpelmeesje, 2 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Het feit dat jij nadenkt over een cadeau voor mijn kind, dat kan ik al enorm waarderen. Geld vragen als je kind 1 wordt is wat mij betreft niks meer dan geld binnen harken.

littlemunchkin, Posh, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat boek was een voorbeeld voor baby's / peuters. Als een kind zelf om geld vraagt geef ik dat. Ik geef alleen absoluut geen geld als de ouders daarom vragen.

En het stukje "Alsof een kind het dan gewoon maar moet doen met wat hij krijgt " ja daar ben ik het 100% mee eens. Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken en dankbaar zijn voor elk kado dat je krijgt. Ook als je liever iets anders had gekregen!

Roanna, Hopsatee, boogiebril en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. DastyQueen

Nogmaals ik vind vragen om kado's ronduit asociaal! Je moet blij zijn dat mensen de moeite nemen naar jouw verjaardag te komen en speciaal iets voor je uit te zoeken en je moet blij zijn met wat je krijgt!

Hopsatee, JisL en suus1983 vinden dit leuk.
  4. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik snap niet zo goed dat als mensen bepaalde wensen hebben, er dan altijd mensen zijn die toch iets anders willen geven. Of je vraagt het niet en geeft wat je wilt geven, of je vraagt aan mensen wat ze graag willen en je maakt ze daar blij mee. Ik snap niet waarom je het zou vragen en je dan perse moet begrijpen waarom ze iets willen hebben en dat je als gever moet beoordelen of het leuk genoeg is. Ik vind het altijd leuk om verrast te worden of ik geef een richting aan als mensen geen idee hebben wat ze voor me moeten kopen, maar soms willen mijn ouders weten wat ik wil hebben en willen ze perse een lijstje en dan maak ik dat en dan krijg ik allemaal andere dingen. Zelfs als ik om een specifiek boek vraag geven ze een andere omdat ze dat leuker vinden. Vraag dan gewoon geen lijstje.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik zou dus wel echt blij zijn met de blokken en zou niet in mijn hoofd opkomen om iedereen toet toet auto's te vragen. Als ze vragen wat ze willen hebben is het een ander verhaal, maar dan nog staat het je absoluut vrij om iets anders te kopen.

6. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik had het niet gevraagd, stond in de uitnodiging.. Nou ja, 'cadeautip' staat erbij dus het staat mij dan vrij om iets anders te doen denk ik?

7. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Oké dan vind ik het een ander verhaal. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand een cadeautip in de uitnodiging zet voor een kinderverjaardag. Dus dan zou ik wel een cadeautje geven. Of misschien geld en iets leuks kleins erbij.

DastyQueen vindt dit leuk.
  8. Posh

Posh Niet meer actief

Ik vind geld vragen voor een spaarrekening voor een kind van 1 eigenlijk gewoon super brutaal.

9. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Het blijft toch een beetje dubbel voor mij.

Brein zegt: we consumeren allemaal veel te veel, kinderen worden enorm overprikkeld door die tsunami van speelgoed en het kind snapt er toch niets van. Aangezien we ons cultureel verplicht voelen om iets mee te nemen, dan iets wat echt bijdraagt aan zijn welzijn (al is dat over 16 jaar..)

Gevoel zegt: fuck dat ik vind cadeautjes kopen leuk en zoiets vragen asociaal

Youtan, boogiebril, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Bij ons het echt standaard.. Gek toch dat dat zo verschilt. Het is ook niet zo dat het allemaal 1 vriendengroep is die dat dan ofzo.
    En als het nou is: onderdelen om samen een complete Thomas de Trein set te vormen, helemaal prima! Als het is: zoon wilt lego, dochter dat andere plastic spul en voor de housewarming die we tegelijk vieren graag een intratuin bon, vind ik het toch minder leuk.

Misschien ben ik gewoon een beetje verjaardag-moe :rolleyes:

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  11. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik ben er wel over uit wat ik ga doen: kind krijgt het Gruffalo boek. Want die is leuk punt.
    En m'n poging een mening te vormen ga ik denk ik maar loslaten. Mss zijn het de hormonen :p

Youtan, In your eyes, boogiebril en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat snap ik dan niet. Want waarom is het raar dat ouders dan om geld vragen om te sparen maar als een kind van een jaar of 8 het vraagt is het ineens niet raar. Apart. Feit blijft toch dat het om te sparen is?

Nataly1972 vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Dan is er meestal wel een tussenweg. Over te veel spullen en speelgoed heb je helemaal gelijk hoor. In het sint topic lees ik lijstjes qua hoeveelheid meer dan mijn kinderen in totaal krijgen en dan staat erbij: verder nog geen idee wat ik allemaal moet geven...uhh dit is toch al een mooi lijstje?

Maar bijvoorbeeld boeken (voorleesboeken en prentenboeken) gaan zolang mee dat dat altijd een leuk en nuttig cadeau is voor een 1 jarige.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Een kind van 8 heeft meestal niet veel geld en wil dus wat opbouwen of heeft al een specifiek spaardoel voor ogen. Het feit dat zo'n kind aan sparen denkt vind ik al te prijzen. Ouders hebben qua sparen met een kind van 1 echt niks aan die 10 of 15 euro. Dan is het gewoon binnen harken.

littlemunchkin, Posh en Ysabella vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

De gruffalo is een topkeuze!

16. Manque

Manque Niet meer actief

Precies dit! Ik heb er echt een hekel aan als mensen geld vragen. Maar spullen kopen waar ze niks aan hebben is ook weer zoiets. Ik ben dan echt een type dat gewoon niet naar zo'n verjaardag gaat om de situatie te omzeilen :roflmao:

tuc vindt dit leuk.
  17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik hou er ook niet van. Net als kado bonnen en andere bonnen.

Een kind wil iets uitpakken, iets voelen en zien en mee spelen.

Ik vind het zielig. En zou dus ook nooit geld vragen. En geld geven.. tja.. als ze dat echt willen, zou ik geld geven en een klein kadootje alsnog.

DastyQueen vindt dit leuk.
  18. Posh

Posh Niet meer actief

Omdat het kind het dan zelf vraagt, en niet de ouders.

littlemunchkin en DastyQueen vinden dit leuk.
  19. DastyQueen

Die is super leuk inderdaad! Hier in de kinderboekenwinkel hebben ze een versie met een klein gruffalo knuffeltje erbij.

20. DastyQueen

Dit, een kind van 8 heeft over het algemeen wel een idee waar hij/zij het aan wil besteden. Een baby nog niet. Maar ook mijn kind van 10 mag niet om kado's vragen. Hij mag tips geven als mensen daar naar vragen maar anders moet hij het doen met wat hij krijgt. En oh wee als hij ondankbaar is!

suus1983 en Posh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina