Tuin afzetten - poes

Discussion in 'De lounge' started by Nora86, May 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Hoihoi,
    Ik heb een maine coon die niet naar buiten mag.. naja mag wel, maar dan word ze waarschijnlijk gepikt :p
    Nu is ze vandaag alleen al 2x ontsnapt waarschijnlijk door de kleine raampjes die staan nu dus dicht.
    Ik denk erover om mijn complete tuin af te zetten maar ik heb geen groot budget en ik weet niet zo goed hoe ik dit op een simpele , goedkope manier kan aanpakken.
    Aan de linkerkant hebben buurvrouw en ik een heg staan. Aan de rechterkant gewoon een schutting. De tuin is nogal groot, en op dit soort momenten is dat niet-zo-leuk...
    Zal even een foto bijvoegen voor t beeld..
    Mijn ouders hebben gewoon de tuin afgezet met een groot net over de gehele tuin (beide kanten stenen muur) maar dit vind ik er eigenlijk niet zo mooi uit zien..
    Heeft iemand hier een beter/ander idee? :)

2. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig ... Wij hebben het geprobeerd met schrikdraad voor katten . We hebben ook lang haar katten...die gaven er niets om.

Ik denk dat een net ook het beste werkt. Maar mooi us anders idd. Ik lees graag mee voor tips van andere .

3. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Op facebook heb je een groep die heet KATTEN. Daar kun je wel advies vragen en ideeën op doen.

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    ze kunnen ook op je schuurtje springen..

bij je heg kan je kippengaas spannen.. Maar ik denk dat je het niet tegenhoudt hoor...

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Sorry geen ervaring. Misschien aan de lijn doen en die ergens aan vastbinden zodat ze toch buiten kan lopen?

Waarom zou iemand haar trouwens stelen?

6. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    :( Dat kan hier toch ook prima?

Misschien een lijntje, of een mooie kattenren plaatsen? Ik had zelf een grote ren voor mijn drie katten, ging prima.

7. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ik geef alleen maar een tip, omdat ik weet dat daar mensen zijn die op verschillende manieren de tuin hebben afgezet.

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Kun je geen ren neerzetten aan de schuttingkant? Ik zag dat ooit eens bij een Cattery. Die vrouw had ook buiten zo'n uitloopren waar de katten inkonden. Komen ze toch buiten, maar kunnen ze niet weg.

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Ik heb zelf ook een beginnend cattery, heb getwijfeld over een ren/hok of vrije inloop en t laatste heeft wel mn voorkeur. Als t niet anders kan laat ik een hok maken maar wie weet heeft iemand hier wel een heel goed idee? :) Zon hok/ren is ook niet erg goedkoop.
    En naja het is een heel mooie poes om te zien, denk als zij losloopt ze zo bij een ander in huis zit.

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Houdini.... Ze ligt heel zielig voor t raam naar de zon te staren op t moment.

11. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

Mar 31, 2012
    1,207
    0
    36
    Je heb kattenriempjes ergens aan vast maken en de kat kan gewoon naar buiten

12. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Er bestaan ook houten balken die je op de schutting enzo kunt plaatsen. Die draaien.. Ziet er ook nog een prachtig uit. Weet alleen waar je ze kunt krijgen.. Misschien even googlen

13. Mnon

Mnon Niet meer actief

Wij hebben schrikdraad om de tuin. Om te voorkomen dat er katten inkomen. Kan je bij welkoop kopen. Wij waren +-€70 kwijt.

14. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,792
    493
    83
    Wat een droppie!! :D Hier ook twee maine coons, die niet naar buiten mogen. Wij wonen in een maisonnette zonder tuin maar met een grote zolder, dus ze hebben daar hun speelplek :) Wij gaan wel eens met de kater naar buiten (poes vindt het helemaal niks) en dan inderdaad in een tuigje met een lange lijn. Zou dat ook eerst eens proberen en kijken hoe ze reageert in de tuin, misschien gaat ze wel alleen op een plekje liggen en een klein beetje rondsnuffelen, en wilt ze voor de rest de tuin niet eens uit (niet dat je haar dan zonder tuigje de tuin in moet laten natuurlijk als ze gewend is hihi). Dat kost je niet gelijk een hoop geld en een hele tuinverbouwing ;)

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Een ren hoeft in eerste instantie. Niet duur te zijn. Wij zijnde eerste jaar hier. Door gekomen met een konijnen ren. Zo een met losse hekjes en een net erover

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Het is uiteindelijk de bedoeling dat er meer coontjes hier komen wonen. Een lijntje ben ik niet zo voor eigenlijk. Schrikdraad zou aan de schuttingkant een ideale oplossing zijn, maar voor aan de hegkant is dat weer lastiger.
    Aan de schuur had ik zelf nog niet eens gedacht, de poort is ook vrij open.. ben bang als ik zo alles overdenk dat een ren toch de simpelste oplossing is..
    Bedankt voor het meedenken.

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    En anders een hondenbench maat huge?

18. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Ik had hier voor mijn vorige coon een enorm kippen/konijnenhok staan als tijdelijke oplossing, maar zij overleed na het krijgen van een nest kittens. Wil nu t liefst wel een permanente oplossing want dit keer gaat alles goed! (wishfull thinking). Tis een flinke dame van 6.5 kilo dus een hondenbench vind ik een beetje zielig.. hehe

19. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hmm, ik weet niet of je veel opties hebt. Wij hebben palen in de tuin staan waar we kippengaas overheen hebben gespannen. Het is net een grote volière. Misschien niet heel erg mooi, maar het doet wat het moet doen.

Je kunt dit ook met een kleiner gedeelte van de tuin doen eventueel.

20. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    Mijn buurvrouw heeft een waslijn van voor naar achter in de tuin gespannen de kat zit hieraanvast met een haak zoals ze die met klimmen gebruiken en dan met een tuigje aan.

Share This Page