In dubio over PSZ

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MaaikeS, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Zucht hier komt een lang verhaal over een moeder die overweegt haar dochter van de psz af te halen....

Toen Angela 2 is geworden is zij naar de psz gegaan 2 ochtendjes per week.

De leidsters zeggen nooit een woord tegen mij (tenzij ik altijd alles zelf vraag)

Angela komt 9 van de 10 x doorgelekt thuis (niet verschoond)

Of ze komt thuis met rode striemen op haar benen en buik omdat ze een te kleine pamper aan heeft gekregen op de psz.

Ze willen geen wc training doen want Angela zou helemaal verstijfen als ze haar op de wc willen zetten(hier thuis gaat ze uit dr eigen, bij oma en opa en anderen mensen gaat ze ook gewoon)

Ze zeggen op de psz dat ons meisje niet praat en niet kan lopen en bij elk duwtje omvalt, naar CB geweest,

ze praat beter als leeftijdsgenoten en ook qua lopen is er niks te vinden, maar voor de zekerheid een brief voor kinder fysio speciaal ivm psz, ook de fysio heeft niks kunnen vinden ze loopt rent springt zoals het hoort.

In het begin ging ons meisje met veel plezier naar de psz, maar de laatste tijd is het thuis al huilen brullen gillen geblazen als ik haar uit bed wil halen om te gaan, en ze gaat gewoon plat op de vloer liggen en wil echt niet meer gaan!

Nu is het op school dat ze ook wel best hardhandig een kindje vastpakken en gewoon mee trekken de klas in als ze even mama uit wil zwaaien.... (ze huilt dus niet ofzo als ik wegga maar wil gewoon even zwaaien, hier thuis zwaait ze altijd iemand uit als die weggaat)

Hier thuis is de vestigingsmanager al geweest, we hebben met haar gepraat maar continue wordt er om de hete brei heen gedraait, er is gewoon niks aan gedaan, we hebben het nu al meerdere keren aangekaart!!

Nu na lang wikken en wegen hebben we eigenlijk min of meer besloten haar van de PSZ af te gaan halen....
    maar aan de andere kant voel ik me dan een slechte moeder, het is goed voor haar ontwikkeling enz, maar hier thuis heeft ze haar zusje, er komen regelmatig ook kindjes hier we gaan zelf ook vaak genoeg weg en leuke dingen doen, binnekort komt er nog een kleintje bij...

En vooral nu ik merk dat Angela ook echt zelf niet meer wil naar de psz ik twijfel gewoon enorm en weet niet wat te doen....

Zou ik nou echt een slechte moeder zijn als ik haar van de psz haal ?
    na alles wat er al voorgevallen is, want is nog veel meer voorgevallen als wat alleen hier staat, maar anders wordt het een heeeeel lang verhaal.

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik zou me er niet prettig bij voelen als ze zo met mijn zoontje om zouden gaan. ik zou me ook afvragen of ze er nu nog wel leermomenten uithaalt, of dat het haar eerder terugzet. Kun je nuet naar een andere PSZ gaan met haar? Of op andere dagdelen, waarbij er andere leidsters zijn? Wie weet ligt hetaan de gene die op de groep staat en kun je het zo omzeilen zodat eht wel een leuke ochtend voor haar is. Want ik krijg niet de indruk dat het leuk is voor haar... Vervelend hoor!
    Misschien anders eens buiten de regio kijken hoe het daar gaat?

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    We hebben al gekeken of het mogenlijk is om haar op andere dagdelen te doen, maar volgens de vestigingmaneger zitten alle dagen dezelfde leidsters,

het is ook zo dat psz,kdv,en buitenschoolseopvang allemaal in 1 gebouw zit, alle kinderen lopen ook gewoon door elkaar enz alle leeftijden dus ook door elkaar.

Zowiezo is het voor mij helaas geen optie om haar naar een andere psz te doen, wij wonen(nog) op een dorp maar willen hier heel graag weg zijn dus druk aan het rond kijken, maar momenteel hebben wij maar 1 auto, en als manlief dus aan het werk is heb ik ook geen vervoer, dus naar een ander dorp gaat helaas niet.

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Oh ja jammer... Hmm. Lastig. Misschien anders maar een pauze in lassen en na de zomer anders weer een keer proberen? Wij hebben hier in het dorp en vestiging en in het aan sluitende dorp weer een adnere met andere leidsters. Dus dat is wel makkelijker. Ik zou het niet leuk vinden als ze zo met mijn kind om zouden gaan en ik kan me niet voorstellen dat als ze al die dingen bij anderen wel doet en dar niet dat het goed voor haar is. Dan vindt ze het daar neit prettig lijkt me. Er zijn meer kinderen die niet naar de PSZ gaan en ook gewoon naar school gaan later, dus ja anders maar niet.
    Misschien na de verhuizing bij een andere weer proberen, Hopelijk gaat dat snel.

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik schrik hier gewoon een beetje van. Ik zou Fenne ook niet fijn achterlaten als ze me niet eens mag uitzwaaien en het echt niet leuk vindt om te gaan. Ook het in vieze luier blijven lopen en het feit dat ze daar dus ander gedrag vertoond als thuis (niet op wc plassen, slecht praten, slecht lopen) duidt naar mijn idee op het daar niet naar de zin hebben.

Heb je al eens andere ouders gesproken? Hoe ervaren zij dit? Is er een ouderraad waar je eventueel terecht kunt?

Ik zou op zoek gaan naar een ander plekje. Eventueel peutergym tot ze naar school gaat? Dan heeft ze ook contact met andere kids.

6. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Contact met andere ouders is er ook eigenlijk niet echt, de meeste zijn hier streng gelovig dan wel gerefomeerd (maar de woning die we hier hebben was toen der tijd echt even de enigste oplossing)
    ivm met ons werk wat hier aan deze kant zit/zat.
    Maar wij komen alle 2 van buiten het dorp, ik uit de stad, en manlief van een ander dorp.
    Dus de mensen praten toch al niet tegen je, je hoort er niet bij zeg maar hier op het dorp...dus contact is ook echt nihiel, toen we hier kwamen wonen hadden we 1 buurvrouw haar dochtertje ging ook hier naar de psz en toen waren dat soort problemen dus ook al aan de gang. Maar zij is ondertussen naar de stad verhuist(niet zo gek haha)

Maar heb ook al van vrienden gehoord waarvan hun kindjes naar de psz gaan(op andere locaties) die wel ook onder dezelfde vlag vallen dat het wel goed gaat. Dus hoop eigenlijk ook dat we snel kunnen verhuizen zodat ons meisje naar een andere psz kan, en anders inderdaad een alternatief zoeken peutergym oid

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik zou je meisje daar weghalen hoor! klinkt alsof ze daar alleen maar minder functioneert dus dan haalt ze er ook geen 'leermomenten' uit! Hopelijk kun je snel een fijner plekje voor jullie gezinnetje vinden en kan ze dan een nieuwe start maken op een school. Je loopt ook het risico dat door haar er nu te laten je haar zo'n hekel laat krijgen aan school dat het straks als ze echt gaat naar de basisschool er al geen zin meer in heeft.

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zou me er ook totaal niet prettig bij voelen zoals jij het beschrijft! Daar zou ik mijn zoontje ook vanaf halen, eerlijk gezegd.
    Idd, andere activiteiten zoeken om sociale contacten te leggen. Je hebt best veel voor peuters tegenwoordig (*ligt er wel een beetje aan waar je woont*). Peutergym, peuterdans, muziek op schoot, speel-inloopochtenden voor peuters, etc.

Mochten jullie dan kunnen verhuizen, schrijf je haar gewoon lekker ergens anders in.
    Zo heeft het voor jullie beide alleen maar meer negatieve kanten dan positieve, toch?
    En een kindje wordt er echt niet minder van als het niet naar de PSZ is geweest.... en jij wordt daar geen slechte moeder van ;)

9. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Thnx voor de lieve reacties,
    ik heb het er vanavond nog is met mijn man over gehad, en die heeft eigenlijk zo iets van haal dr maar per direct van de psz af
    Maar heb op de site gekeken en je kan alleen per de 1e of 16e van de maand opzeggen met 1 maand opzeg termijn :$:(
    dus ja ze zou dus nog minimaal tot 16 maart moeten gaan....
    Maar manlief heeft zoiets van wat is belangrijker, of Angela of het geld...hij zegt bel morgen maar en houd er maar vanaf dan thuis dat geld is voor mij niet belangrijk....tja daar zit wel wat in natuurlijk!
    Maar het blijft lastig.

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ben het met je man eens, jammer van het geld, maar de gemoedstoestand van je meisje is belangrijker!

11. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Luister naar je gevoel. Je kind is idd belangrijker dan het geld wat helaas nog een maand betaald moet worden. Maar na wat jij beschrijft vind ik je groot gelijk hebben om haar eraf te halen.
    Gewoon doen!

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb de andere reacties niet gelezen, maar ik zou mijn dochter acuut van die psz af halen. Jij voelt je er niet goed bij, je dochter ook niet, en ze is nog niet leerplichtig of zo. Ik zou haar lekker thuis houden, zeker als ze thuis ook nog vaak andere kinderen heeft om mee te spelen.

13. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    vervelend...Misschien kun je vragen of iemand haar wil observeren van de leidsters... Dan kun je precies lezen wat ze werkelijk doet...
    Van het praten hoor je wel vaker dat kinderen op de psz dicht klappen...Ik weet niet hoe vaak ze er al is geweest?

Het afscheid nemen is toch een van de belangrijkste dingen van de psz... zielig hoor van hun..

Is jou dochtertje verlegen in grote groepen? Misschien is het voor haar te onduidelijk allemaal en voeld ze een bepaalde druk zoals naar de wc moeten enz (ze kan er toch zelf opklimmen?)

Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je stoppen maar ben je niet bang dat het op school dadelijk weer terug gaat komen? Misschien kun je de filmcamera geven en ze een stukje van haar gedrag laten filmen?? Dan weet je zeker dat het niet aan haar ligt..
    Sterkte..

14. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    ik weet niet waarom dit een vraagstuk is. je kind is doodongelukkig, dus niet meer brengen. je hebt je best gedaan om de situatie te verbeteren, maar als dat niet lukt heb je wat mij betreft geen keus meer.

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik ben het met je man eens..
    Ik zou oer direct mijn kind van die psz halen..
    Dit klinkt vreselijk.. Bovendien zou ik een officiele klacht indienen bij de een of andere organistatie.. Dit klinkt als wanbeleid!

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    kan me na je verhaal te lezen heel goed voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt! ik zou haar lekker thuishouden en over een poosje een andere speelzaal proberen?

doen wat je gevoel je ingeeft hoor!

17. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Wat zijn jullie toch allemaal lieve meiden! @lynn1986 observeren is al gedaan zowel thuis als op de psz maar thuis is er niks aan de hand, het is puur op de psz ze gaat nu een jaar,de problemen van doorlekken zijn al van het begin het niet praten en niet kunnen lopen zou sinds de herfst zijn,en daar blijven ze mee pushen maar als cb en fysio aangeven dat er niks aan de hand is....meer kan ik niet doen, helemaal omdat er thuis juist niks aan de hand is. ze loopt rent doet gek zonder te vallen,ze praat de oren van je hoofd! ben door de psz ook heel lang onzeker geweest wat betreft onze dochter. maar na een goed gesprek met mijn man en alle reacties hier op het forum en een halve nacht piekeren ben ik er van overtuigd dat ik toch mijn best heb gedaan, dat de psz meer als genoeg kansen heeft gehad om verbetering te laten zien, maar er helaas niks mee hebben gedaan. dus ga ik straks naar het hoofd kantoor bellen om te vertellen dat met ingang van per direct ons meisje thuis blijft! nogmaals bedankt lieve meiden dat jullie me geholpen hebben deze keus te maken!

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Je hebt een hele goede beslissing genomen! Je meisje zal je dankbaar zijn denk ik :)

Wel vreemd hoor zo'n PSZ. ik hoop ( voor de andere kindjes ) dat er daar snel verbeteringen komen. Tijd voor een re-organisatie

19. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Dan heb je de juiste beslissing gemaakt... Proberen alleen nog een paar handvaten te geven maar die heb je allemaal al geprobeert en dan houd het op...

20. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    @Lynn1986,
    alle opties zijn inderdaad al geprobeert.

Ben al een half uur aan het bellen en maar door verbinden en door verbinden pffffff het schiet niet op daar! :x

Deel Deze Pagina