Was droogt niet goed op(geen lekkere geur)

Discussie in 'De lounge' gestart door Fashion88, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Ik heb al een tijdje dat de was niet zo lekker ruikt als het droogt. Ik heb in een klein kamertje 2 wasrekjes(een aan de deur en een op de grond) en een wasrek boven het trapgat. Vooral bepaalde kledingstukken drogen niet goed op, zo'n muffige geur is het dan(helemaal bij mouwen en de kragen).
    Ik maak de wasmachine regelmatig schoon; op 90 graden met soda of azijn, rubbers schoonmaken, filter schoonmaken. Als ik de was uit de machine haal, ruikt het wel gewoon lekker. Maar zo gauw het opgedroogt is, is de lekkere geur meestal weg. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

2. Islah

Islah Niet meer actief

Jammer genoeg blijft alleen de geur van echt goede wasverzachters vaak hangen. Mijn ervaring met goedkopere wasverzachters zoals die van de Action en Lidl is dat je ze, wanneer je ze enkel voor de geur gebruikt, beter niet kan gebruiken. Je moet dan echt voor duurdere merken als Robijn/Lenor gaan (en als je dat te prijzig vindt of niet kopen (en dan heb je dus ook geurloze was) of wachten tot er een aanbieding komt; bij de AH is het regelmatig in de aanbieding).
    Je kan ook je was in de droger laten drogen om de geur te behouden of wanneer je geen droger hebt, de wasmachine extra laten centrifugeren (op een apart centrifugeerprogramma, meestal duurt dat zo'n kwartiertje). Als je normaal gesproken 1400 toeren hebt en je doet er daarna nog eens 1400 toeren achterna zal het dus veel sneller drogen. Het heeft ook te maken met het vochtgehalte in huis. Nu heb ik er niet zoveel last van maar voorheen woonde ik in een ontzettend vochtig huis, wat echt een RAMP was. Al mijn kleding die gewoon in de kledingkast hing was gewoon beschimmeld! Zo vochtig was het er dus.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Buiten op laten drogen! En als je daar echt geen mogelijkheid toe hebt, bijv. omdat het echt heel de dag regent, ergens ophangen waar het tocht. Dus alle ramen bijv. openzetten. Dat is hier het enige dat helpt. Ik was dus ook bij voorkeur als het droog wordt die dag :).

4. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Dankje voor je reactie. Ik gebruik meestal wasverzachter van Robijn, maar ook Silan en Perfekt en Ah huismerk. Lenor vind ik te sterk en niet zo lekker ruiken.
    Een droger heb ik niet en als ik de wasmachine op 1400 laat centrifugeren komen er denk ik meer gaten in de kleding, ik heb hem nu op 1200 staan en hij kan tot 1400..
    Ja, misschien ligt het ook aan het vochtgehalte, maarja wat doe je daaraan..

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ik doe hem vaak op 1400 en dan nogmaals op 1000 (dus 2400 in totaal) en er komen geen gaten in hoor...? Mijn schoonmoeder heeft een wasmachine die minimaal op 2800 toeren centrifugeert, komen ook geen gaten in hoor. Ik denk dat als dat het geval was de fabrikanten niet zulke wasmachines zouden produceren.
    Buiten ophangen geeft trouwens ook zo'n lekkere geur vind ik. Jammer dat het weer vaak zo onvoorspelbaar is en het vaak begint te regenen. Ik heb wel een zonnescherm, dus zou eventueel het zonnescherm omlaag kunnen doen en het daaronder kunnen zetten op een wasrek...

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik vond juist dat van de wasverzachter mijn was ging stinken. Beetje zurig.
    Ik gebruik nu alleen Ariel met een vleugje wasverzachter erbij in of Dash.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb nog een voorraad wasverzachter van toen ik in mijn vorige woning woonde (om de schimmelgeur te verdoezelen, ja, zooo vochtig was het daar!). Als ik daar doorheen ben hoeft wasverzachter ook niet echt van mij. Het hoeft niet lekker te ruiken, zolang het maar niet stinkt.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    i.i.g ramen open als de was hangt te drogen. liefst tegen elkaar open zodat het lekker doorwaait. of de was buiten hangen.

en gewoon op 1400 centrufugeren. gaten in de was door het op 1400 te doen:(
    hier 1600 en echt geen gaten erin hoor.

9. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Je kan van die geur zakjes kopen(Robijn)
    Deze hang je bij je was als het droogt op het rek en in de kast waar het hangt of ligt.
    Ik gebruik zelf een soort spray toevallig ook van Robijn waardoor je kleding wat frisser weer ruikt.
    Uh zeepjes in je kast leggen werkt trouwens ook top mmm de geur van Zwitsal :D
    Hier zwaar hooikoorts dus ff me kleding in de tuin laten drogen is geen optie.
    Ik was met Neutral ivm psoriasis vriend en extreem droge huid zoon dus ook geen lekkere frisse geur hier :(

10. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Een vochtvreter in die kamer zetten wil ook wel helpen om het vochtgehalte naar beneden te krijgen en geurbuiltjes van Robijn in je kast hangen. Zo deed ik dat toen ik in een vochtig huis woonde. Ik had zelf mini vochtvreters van Bison in mn kledingkast staan omdat het zo vochtig was. Scheelde enorm in de stank.

11. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Bedankt allemaal:) De ramen openzetten doe ik ook wel, alleen als ik de was 's avonds ophang(rond een uur of 7)doe ik de ramen niet meer open.
    Ik zal ook eens naar een vochtvreter kijken.
    Het gekke is dat het minder erg is met witte was en gekleurde was die ik op 60 graden was. Maar daar zitten voornamelijk handdoeken, theedoeken en beddengoed in. Met kleding ruikt de was zo vies.
    @Esmeralda: Het ruikt inderdaad ook wat zurig, zou dat echt door de wasverzachter komen?

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Is het warm genoeg in het kamertje waar je de was laat drogen?

Ik heb het hier ook, en als natte was te lang hangt gaat het stinken, wat logisch is, want dat doet stilstaand water ook.

Was droogt niet met kou, alleen met warmte, dus of buiten (al is dat momenteel meer koud dan warm :p) of binnen waar het warm is (boven trapgat ofzo)

13. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik merk duidelijk verschil als ik was met wasverzachter of niet.
    Ik vind mijn was zonder wasverzachter lekkerder ruiken. Het is ook niet dat de was als kroepoek aanvoelt. Gewoon lekker zacht. Ik droog dingen die in de droger kunnen in de droger en dingen die niet erin kunnen op een wasrekje.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn schoonzus woont in een warm land waar de airconditioning altijd aan staat. Als ze de was droogt terwijl die op volle toeren draait, dan is het binnen een half uurtje droog. Dus denk dat dat niet klopt hoor.

15. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    vooral dikkere kleding stukken kun je beter apart ergens over hangen ofzo, soms is het ook dat de kleren te dicht op elkaar hangen en als het dan bivj vochtig is buiten dan droogt het niet goed..

ik gebruik altijd lenor, maar bij sommige kledingstukken zit het er niet goed in ozo, vooral ook zwarte kleding draagt een eigen geur met zich mee, die was ik dan ook apart en vooral in een klein wasje zit meer geur.

16. Pinkiepink

Pinkiepink Actief lid

13 jun 2011
    318
    0
    0
    -
    Hier hetzelfde. Inderdaad ook laten luchten in de ruimte waar het hangt. En ik hou ook altijd een ophangrekje tussen 'zware' kleding. Dan hangen de kledingstukken niet tegen elkaar.

Succes

Deel Deze Pagina