Babyzwemmen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Zonnebloempje10, Jan 18, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnebloempje10

Jun 30, 2017
    44
    8
    8
    Female
    Hallo allemaal,

Ik zit met een luxe dilemma. Met ons dochtertje, nu 20 maanden, gaan wij al babyzwemmen sinds zij 4 maanden oud is. Ze geniet er ontzettend van.

In juni verwachten wij ons tweede kindje. Bij voorkeur zouden wij de baby ook willen laten babyzwemmen.

De lessen zijn bij ons op woensdagavond. Onze dochter heeft haar les tegen die tijd om 18.30 uur en de babyles begint om 19.30 uur. Ik vind het erg veel om beide kindjes van 18.00 tot 20.30 met het zwemmen bezig te houden. We betalen per 10 lessen die we binnen 12 weken kunnen opmaken. Daarna vervallen de lessen en moeten we nieuw 'tegoed' kopen.

Ergens denken we dat we maar moeten stoppen en dan maar vaker naar het vrije babyzwemmen moeten gaan om beide kindjes gelijk te behandelen. Ergens vind ik het dan weer niet leuk voor de baby als hij/zij niet naar babyzwemmen kan gaan. Alleen de baby laten babyzwemmen gaat onze dochter natuurlijk niet leuk vinden.
    Anders misschien om en om gaan, de ene week onze dochter en de andere week de baby. Maar dat is ook weer zo zonde geld...

Een luxe probleem, maar wel even een dilemma voor ons..

Zijn jullie met twee kindjes gaan babyzwemmen en hoe hebben jullie dat gedaan? Ik ben erg benieuwd. Misschien zie ik wel beren op de weg waar er geen zijn :)..

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Bij ons is babyzwemmen op woensdagochtend, dus dat is een stuk makkelijker.
    En er is een oppas aanwezig. Maar ik denk dat ik oma vraag om mee te gaan om op te passen.
    Maar m’n dochter is net 6 weken, dus we wachten nog een aantal weekjes. En zoon gaat momenteel met m’n man.
    (Al is het zwembad momenteel gesloten vanwege ingestort plafond)

3. Zonnebloempje10

Jun 30, 2017
    44
    8
    8
    Female
    Allereerst gefeliciteerd met je dochtertje! Hopelijk gaat alles goed!

Een oppas bij zwembad zelf? Wat een service!

Gaan zij dan straks allebei op woensdagochtend zwemmen? Of ga je op 2 verschillende momenten?

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Ja vanuit het zwembad, volgens mij voor een kleine bijdrage.

Ik denk dat ik dan met allebei ga.
    De eerste groep is van 9:15-9:45
    En zoon zit in de derde groep van 10:15-10:45, dus precies een half uur om de een aan te kleden en de ander uit te kleden.

5. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    ik Zou om de beurt met de kindjes gaan zwemmen. De ene week de een, daarna de ander. Of afwisselen met je partner, hij het ene kind, jij het andere. Maar dan zit je weer met koken/eten/bedtijd etc.

Ik ben nu tijdelijk gestopt met peuterlessen van onze oudste ivm de geboorte van de tweede. Met hem ben ik ook rond 4 maanden gestart. Ik hoop over een paar weken weer te beginnen totdat hij 4 word. Onze tweede zal pas na de zomer (bij 9 maanden) gaan zwemmen. Onder schooltijd van de oudste.
    Je kunt het niet allemaal gelijk houden voor je kinderen.

Zonnebloempje10 likes this.
  6. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Misschien is het te bespreken met het zwembad dat je het tegoed voor beide kinderen kan gebruiken? Dan kan je om en om gaan.

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit. Hier is opvang. Zoontje twee is 6 maanden en begint binnenkort. Oudste heeft dan even opvang en andersom. Het is tijdelijk want na de zomer gaat de oudste naar school.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    's avonds babyzwemmen? Daar heb ik echt nooit van gehoord. Hier is het gelukkig 's ochtends. Voor de kinderen is er opvang tegen een kleine vergoeding, zo kunnen ouders met een baby en peuter na elkaar zwemmen. Kinderen worden er ook omgekleed door de opvang als de lessen direct na elkaar zijn.

9. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Wat een idiote tijd! S avonds ligt onze Dame echt al in bed om 19.00.
    Gelukkig is het hier s ochtends, en twee ochtenden. Ik neem beeb nu mee en zet hem langs de kant. Als hij straks ook mag zwemmen ga ik met dl op dinsdag en met zl op donderdag. Dl gaat dan op donderdag naar de psz dus dat komt mooi uit ;).

Zonnebloempje10 and Hopsatee like this.
  10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wat raar dat het babyzwemmen savonds is, hier slapen ze dan gewoon.

Zou vragen of je de kaart kan combineren voor beide kinderen.

Zonnebloempje10 and Hopsatee like this.
  11. Zonnebloempje10

Jun 30, 2017
    44
    8
    8
    Female
    Bedankt voor jullie reacties dames! En excuus voor mijn late reactie .

Om en om lijkt inderdaad de beste optie en eventueel met één van de kindjes op een ander tijdstip naar het babyzwemmen.

Share This Page