de papa van sam en ik zijn sinds kort uit elkaar, zonder ruzie en gezeur en hebben dan ook normaal contact. sam is binnenkort jarig en ik dacht we geven hem samen een cadeau we hadden namelijk al besloten om hem samen een fietsje te geven. maarja nu is sam dus het meest bij mij. zouden jullie samen een cadeau geven of apart?
Samen. Zie niet in als er geen ruzie is waarom dat niet goed zou gaan. Zo krijgt je kind ook nog iets goeds mee dat papa en mama niet meer van elkaar houden maar wel samen door een deur kunnen.
Ik zou apart een kado geven. Puur om duidelijkheid voor het kindje te scheppen dat papa en mama niet meer een zijn
Ik zou het samen geven maar er wel iets kleins bijkopen dat hij mee naar papa's huis kan nemen. Dus van zijn 2 cadeautjes (die van jullie beide zijn) blijft de fiets bij mama thuis en je .... zetten we bij papa voor als je daar bent.
Normaal geven mijn ex en ik iedere apart een cadeau, maar we hebben ook wel eens samen een fiets gekocht voor onze zoon. Het kan dus best, zeker wanneer je nog goed door 1 deur met elkaar kan.
onze zoon is het meest bij mij dus dan vind ik het logisch dat die fiets dan ook bij mij zou zijn, maarja ik dacht dan kan die fiets ook wel mee naar papa gewoon achter in de auto zetten...
Ik zou de fiets gewoon samen geven. Dat de fiets bij jou blijft lijkt me logisch aangezien Sam het meeste van de tijd bij jou is. Als hij naar zijn papa gaat kan hij de fiets altijd nog meenemen als hij dat wil. Zo gebeurt het hier ook. Als de kleine naar zijn papa gaat en hij wil een bepaald speelgoed mee oid mag en kan hij dat gewoon meenemen.
ja ik heb idd ook gewoon geen zin om moeilijk te doen over spullen die van sam zijn... dat moet gewoon over en weer kunnen lijkt me...
Ik zou juist samen een cadeau geven, het fietsje kan immers mee heen en weer, zo geef je hem iets wat altijd bij hem is en hem eigen is. Zo blijft zijn fietsje vertrouwd en hoort het 'echt' bij hem. En buiten dat zal het tijdens het geven van zijn cadeau voor Sam vast fijn zijn om de zeldzame momenten als 'gezin' nog te ervaren.
Mijn mening; het hangt er vanaf of papa erbij is tijdens het uitpakken. Als de fiets door mama gegeven wordt en bij mama wordt uitgepakt dan is het voor een kind niet te begrijpen als papa met lege handen aankomt.
Al vier jaar gescheiden en dus ook al 4 verjaardagen van m'n dochter gevierd, altijd samen en ook het kado gezamenlijk. Niks verwarrends voor haar hoor, we zijn en blijven altijd samen haar ouders.
daarom! en wij hebben ook geen ruzie gaan normaal met elkaar om denk dat dat ook wel belangrijk is voor sam.
Dan lijkt het me geen probleem En als de fiets dan ook nog gewoon mee kan naar papa is papa er vast ook heel blij mee. (Kan me voorstellen dat hij het een vreemd gevoel zou vinden als jij vervolgens weigert om de fiets nog mee te geven... Maar dat lijkt me niet van toepassing als jullie ook gewoon samen de verjaardag kunnen vieren )