Dwarse dochter van 2,5 wil niet meer zindelijk zijn... frustratie.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by DeeLighT, Nov 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Onze dochter is zindelijk geweest. Zowel thuis als op andere plaatsen zoals psz en winkels, ging daar ook gewoon op de wc enzo. Alleen het poepen vond ze erg spannend en deed ze meestal tijdens het slaapje in de luier, prima dus. Ze is nog jong, komt vanzelf dacht ik.

Maar nu komt het: mevrouwtje dwars zegt geen zin meer te hebben en gaat weer alles ophouden tot slaapje of plast gewoon in haar broek!
    Op advies via cb tijdje niks van gezegd om de aandacht eraf te halen. Maar het helpt niet. Ergens anders gaat ze soms om de haverklap naar potje/wc en krijgt dan ook een sticker en is blij, maar als ze geen zin heeft hebben we pech!!

Het staat me tegen om boos te worden omdat dit meestal niet werkt maar ik moet me nu wel in gaan houden omdat we nu al 3 wkn tobben.
    Toch maar straf geven?
    Op vaste momenten sturen werkt niet want dat levert alleen maar strijd op en ze doet het gewoon niet dan.

2. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Anders gewoon weer de luier om? Als ze niet wi, dan maar niet? Misschien voelt het voor haar dan wel alsof ze weer een 'baby' is....

Vervelende fase in elk geval, en wel een beetje herkenbaar.... Succes!

3. boxertjes

boxertjes Bekend lid

Aug 7, 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    hier precies hetzelfde. zindelijk maar op het moment houd ze de plas de hele dag op tot de luier aan is.

of ze vraagt een luier omdat ze moet poepen en dan plast ze hem helemaal vol en geen poep.

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Lili, dankje. Vanmiddag en vanavond ging het wel weer goed maar kan zomaar weer over zijn.
    Als ik haar weer een luier geef heb ik het gevoel toe te geven, haar zin te geven. En alle moeite die voor niks is geweest ook dan.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    boxertjes, fijn dat ik niet de enige ben. op een gegeven moment weet je t niet meer he?

6. boxertjes

boxertjes Bekend lid

Aug 7, 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik denk elke dag ik doe gewoon geen luier meer aan dan moet ze wel. maar ben bang dat ze dan haar poep op gaat houden ofzo.

7. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier nu ook bij onze middelste. Is echt even niets zomaar een paar dagen, dan weer een dag goed etc. Hier lijkt het vermoeidheid in combi met dwarsigheid. Gelukkig ook nog genoeg momenten dat het wel echt goed gaat dus dat is onze houvast voor nu ;)

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Heb precies hetzelfde gehad. Hij was al 5 maanden goed zindelijk zonder ongelukjes... En toen ineens... Weer in zijn broek plassen poepen ;) verschrikkelijk gewoon. Niets werkte boos worden niet, negeren niet, belonings kalender , belonen met stickers en cadeaus.niets werkte :( heeft ruim 3 maanden geduurd.. En toen deed hij het weer . Kort daarna ook nacht zindelijk... Wat het nu geweest is:( Maar herken het heeeel goed.
    Ik hoop dat het bij jou korter duurt. En niet boos woeden is idd lastig vooral omdat ze dondersgoed weten wat ze doen... :cool:

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Pff, weer even.goed en.vandaag weer natte broek.
    Net schone aangedaan en meteen weer plassen!!
    Ben nu wel boos geworden, ze moest nu zelf dr broek uit doen en ze heeft nu saai wit ondergoed. Als ze weer dr best doet krijgt ze weer mooi ondergoed... Pfff weet t ook niet meer.
    Luier wil ze ook niet meer.

10. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik snap je gevoel zooooo goed....

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik vind het klinken alsof ze het inzet als machtsmiddel. Ik zou daarom wel degelijk weer een luier omdoen. Dan neem je haar machtsmiddel af. Juist omdat ze die luier niet om wil. Je geeft haar dan dus helemaal niet haar zin! De luier is dan een negatieve consequentie ("straf") voor ongewenst gedrag. Als ze haar luier weer af wil, moet ze dat "verdienen" door gewenst gedrag, namelijk weer netjes op het potje en niet in de luier.

Dit zou ik overigens alleen doen als je echt zeker weet dat ze het expres doet, dat ze weet waar ze mee bezig is.

Ik kan me voorstellen dat je het zonde vindt van de moeite, maar ik denk dat dat onterecht is. Ze is namelijk zindelijk. Ze heeft er controle over. Dat zal vast niet weg gaan als ze weer een luier om heeft.

12. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,702
    2,513
    113
    Dan maar weer een luier. Ze is ook nog best jong. Komt vanzelf weer. Pushen werkt alleen averechts, ze kan het dan als machtstrijd gaan zien.

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    janna, dankje voor de goede tip!

Vandaag ging het goed. En zelfs gepoept op het potje. Dus begin nu wel goede hoop te krijgen.

14. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,833
    19,170
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik vind 2,5 helemaal niet zo jong hoor. Ze kan het wel, dus mag je ook best verwachten dat ze het ook doet. Ik zou dus wel laten merken dat ik het miet leuk vindt.

15. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

Nov 13, 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een tijdje gehad. Ze was al een maand of 3 zindelijk overdag, toen had ze er ineens geen zin meer in. Wij hebben haar gewoon weer een luier aan gedaan, wie zuch als een baby gedraagd, wordt als een baby gekleed. Volgens mij was ze gewoon te druk met andere dingen. Na een maandje wou ze zelf weer haar luier uit en sindsdien gaat het erg goed, al heeft ze soms nog wel een ongelukje.

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Hoe is het vandaag gegaan?

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Dankje voor het vragen :)

Het ging goed, op pad geweest naar hele dag droog. Op een poepje na aan t einde van de dag.

18. doppey

doppey Nieuw lid

Nov 22, 2013
    1
    0
    0
    Docent Biolgie
    Huizen
    Ten eerste zou ik geen luier meer aan doen. Stickers en beloningen kunnen ze eigenlijk op die leeftijd nog niet helemaal begrijpen. Boos worden heeft geen zin. Mijn zoontje is vanaf 21 maanden uit de luiers. Hij is nu 2,5 jaar, maar er zijn nog steeds dagen dat het heel goed gaat en dagen dat het heel slecht gaat!

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    dopey, de stickers snapt ze maar al te goed. Als we ergens anders hebben geplast vraagt ze gerust bij thuiskomst nog om haar sticker hoor!

Het gaat nog steeds goed, gek genoeg gaat t beter als ze dr luierbroekje aan heeft.

Share This Page