Vakantieveilingen gek geworden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnatman, 19 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Zit even te kijken op vakantieveilingen, maar zie ineens dat je bij de zomervakanties, stedentrips e.d. een minimaal startbod uit moet brengen. Zijn ze gek geworden?
    Dat startbod is namelijk zo verdomde hoog dat het goedkoper is om het zelf te boeken.

Ze tekenen hun doodsvonnis zo.

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Jammer inderdaad.

3. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Serieus.....oh wat jammer zeg

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik had het ook gezien ja. Wij hebben een paar weekjes terug nog voor 27 euro een midweek Weerterbergen gewonnen. Nu moet je daar minimaal 42 op bieden. Tja, als aanbieders hun kosten er niet uit halen, moeten ze zich afvragen of ze dan niet beter kunnen stoppen. Een veiling begint in mijn ogen gewoon op 0 en komt uit op wat men er voor over heeft of wil betalen. In geen 42 jaar dat wij 42 euro voor de Weerterbergen zouden betalen. Die huisjes stammen rechtstreeks uit de 70's, zelfs de vloertegels waren versleten. Maar ik zag idd bij bijv. de vliegreizen dat de startbiedingen nog veel gekker zijn. Gisteren zagen we ook dat op bepaalde veilingen helemaal niet meer geboden word. Dus nee, ik denk dat zo'n startbod geen verstandige keuze is. Maar als het echt niet werkt, komen ze daar vast gauw van terug.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Echt waar, dat was me nog niet opgevallen. Dan ga ik in ieder geval niet bieden voor een zomervakantie. Jammer zeg......

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zag het ook al! Dacht iets leuks te zien vragen ze €900,- pp minimaal :$ Is het veel goedkoper zelf iets te zoeken..

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ze hebben nu ook andere acties met vaste prijzen. Is het dat niet?
    Ik had nl. Wel gezien dat de site anders was.

8. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Nee. Het is echt een startbod wat je minimaal uit moet brengen en vanaf dat punt kan iedereen bieden. Dus geen vaste prijs.

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zag het eergisteren ook al. Meen (correct me if I am wrong) dat er ook op de kaartjes voor Beekse Bergen een start bedrag zat.

Doe mij maar social deal en wow deal. Altijd prijs en stuk minder frustrerend!

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hmmmm, niet leuk.:(

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Nee, op deze niet. Maar deze kun je wel voor een vast bedrag van 23 euro kopen. Ik vraag me dan alleen weer af of die 5 euro voor vakantieveilingen er dan nog bij komt. Anders kun je de kaartjes nl. net zo goed via de website van Beekse Bergen zelf bestellen.

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dit staat erover op de site:
    Ik heb een aantal veilingen bekeken en er wordt nu dus inderdaad gewoon niet meer geboden. Veel te hoge bedragen!

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Houden ze niet ook zelf de prijzen kunstmatig hoog???
    Ik heb nog nooit een veiling gewonnen. Altijd in de laatste seconde overboden. Dacht eergisteren probeer t nog eens (wilde m'n man verrassen). Maar ben er weer klaar mee!

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier net zo... Niemand is online op dinsdagnacht tussen 04:00 en 05:00 behalve 2 seconde voordat mijn bod akkoord gaat, want dan is piet jansen uit Nijmegen mij weer eens voor. Jaaa daaaag :D !!!

15. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Dat is zeker jammer! Vond het de laatste jaren al niet meer zo goedkoop hoor

16. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Wij waren ook op zoek naar iets leuks, maar zagen ook dat je moet beginnen met een 'vanaf bod' ...
    Nou dan boek ik zelf wel ergens, is goedkoper!

17. Mnon

Mnon Niet meer actief

Belachelijk! Vakantie Turkije vaste datum vanaf prijs: ruim €900!
    Wauw wat een aanbieding voor niet eens hoogseizoen!

18. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Mja.. denk het niet dat dit gebeurt hoor.. Want ik (en mijn man ook) hebben al zat veilingen gewonnen en zijn inmiddels bij heel veel concerten geweest voor een fractie van de kosten. Dus het is wel degelijk mogelijk om een veiling te winnen ;)

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb wel vaker leuke vakanties gewonnen met VV, maar het viel mij vorige week ook ineens op. En idd het haalt de lol er wel vanaf hoor :( Natuurlijk is het altijd mogelijk om elders goedkoper te gaan vakantie vieren, maar ik heb het vorige week eens 1 op 1 vergeleken, maar bij een minimale bieding boven het startbedrag, dan nog scheelt het tussen de 100 en 200 euro.

20. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.601
    1.059
    113
    Hier
    Volgens mij is het gewoon een soort van reclame. Ik heb eens gekeken, maar er word inderdaad niet geboden. Maar je hebt wel weer even dat hotel gezien en dat brengt.je misschien op een idee

Deel Deze Pagina