Hoe kan je daar nou in de vrede verstandig mee om springen. Kijk als ze zich nog een beetje rustig houden dan lukt dat misschien nog, maar als je er één hebt zoals de mijne... Volgens mij mag je dan best van goede huize komen. Het is opzich een best mens en als je weet hoe je daar mee om moet gaan, heb je best veel aan haar. Maar ik heb een probleempje. Ik ben nogal, direct en ik reageer altijd heeeeel snel en ik kan dat eigenlijk niet beheersen.... mensen schrikken daarvan. Nou mijn schoonmoeder, die is ook direct en hééééél aanwezig met hoe ze denkt. Gisteren vond ze dat ik een vriendin van mij, dat de vriendin van een neef van mijn man is, geen smsje mocht sturen omdat ze al genoeg aan haar hoofd had. Ik wilde haar een sms sturen ivm de opening van haar salon en het slechte nieuws wat ze had gehad over haar tante. Ik wilde eigenlijk gewoon laten weten dat ik aan haar denk en dat als ik iets voor haar zou kunnen betekenen dat ze het kon laten horen. Het kwam echt uit de tenen van schoonmama hoor en ik snap werkelijk niet hoe ze daar nou bij komt, dat dat dan beschermen is....muts... Maar goed in ieder geval, we zijn water en vuur inmiddels. Handig is dat niet en ook niet echt rustig. Ze is ook nogal snel, voordat ik het weet heeft ze bij wijze van mijn was helemaal opnieuw opgehangen omdat ik het zonder knijpertjes op de lijn hang (noem maar ff iets). Zo heeft ze ook ongeveer onze complete bruiloft geregeld en de gastenlijst doorgenomen, het bandje geskipt...ach jaaaaaa en mijn man, dat is gewoon een goedzak eerste klas. Is geleerd zich altijd aan te passen enzo. Hoe zit het met jullie schoonmama's. Schroom vooral niet je hart te luchten, misschien kan ik het mijne eraan ophalen. Gedeeld leed is halve smart zullen we maar zeggen. En bovenal, wie heeft er nog een gouden tip hoe je het beste met je nogal kloekerige, bazige schoonmama goed om kan gaan
mijn s-moeder is pas overleden. Maar ik vind wel dat je op je strepen mag staan als jij je mening hebt of als jij iets graag wil! Niet over je heen laten lopen!
He ja, dat is wel naar. Dan wil je waarschijnlijk maar wat graag een schoonmoeder hebben... Die strepen, ik doe mijn best, maar zij negeert ze echt compleet, volgens mij ziet ze ze niet eens... Ik vroeg laatst of ik mijn dochter mocht vast houden (we waren de hele dag weg geweest), maar ze begon een heel verhaal dat we haar nou ineens weer moesten hebben ect en gaf haar dus niet aan mij. Ik ben daar best boos over geworden en mijn man heeft er dus uiteindelijk wat over gezegd. Maar volgens haar dan helemaal niet zo bedoeld en ik had er gewoon om moeten vragen....ja hallo! Dat deed ik Ze zegt altijd dat ik ervan uit moet gaan dat het allemaal goed bedoeld is dat ze niets wil bedisselen.... ik ben dan wel een keer uitgedingest.
hahaha het zoveelste schoonmoeder topic geloof ik, maar ik kan gelukkig je leed niet delen. Ik heb een fijne schoonmoeder met ook wel dr minpunten, maar die heeft iedereen. En ik heb ook een vriend die als het nodig is tegen zn ouders zegt waar het op staat en dat scheelt ook al. Maar mijn zus zegt ook zo'n schoonloeder te hebben, alhoewel ze in mijn ogen een fijne oma probeert te zijn. Maar mijn zus kan vrij snel aangebrand reageren en heeft dr mondje altijd open als iets dr niet zint. Ik zeg wel eens: leven en laten leven en als je iets niet helemaal zint, ene oor in en andere uit. Natuurlijk zijn er grenzen, je hoeft niet alles te pikken. Maar misschien wat minder druk maken om wat je schoonmoeder vind?
Tja, heb dr al een jaar niet gezien dus dat zegt genoeg denk ik. Vind het wel heel jammer, hier is het meer het geval dat zij mij niet mag.
Hier wel lieve s.moeder gelukkig. Soms niet altijd even "slim" maar op haar manier doet ze altijd het beste voor iedereen en zal ze voor iedereen klaar staan. Daarin tegen.. mijn vriend z'n schoonmoeder.. (mijn moeder dus ) pfffffff om gek van te worden. Denk dat iedereen wel een kant heeft waar nekharen van overeind gaan staan.
Ja, in sommige situaties raak je denk niet uitgesproken daarover... Dat is waar, als ik me nou zo kon opstellen dat het me niet zo zou raken, zou de helft al schelen...
jep, ik krijg haar echt niet hoor, ze draait zo van me af. De vorige keer hoorde ik zelfs 'nee' en ging schoonpapa in dit geval gewoon de andere kant op. Jaaaa, daar wordt ik dan ook werkelijk woest om hoor. Dus dan stapelt het ene op het andere totdat ik het een keer zo zat ben, zoals gisteren met het 'je moet haar niet smsen', dan pleur ik alles eruit wat ik nog bedenken kan, redelijk duidelijk. Ze ging me dan ook bedanken en bij mn meisjesnaam noemen en gaf mij er de schuld van dat mijn man nogal uit het veld geslagen reageerde omdat hij dat gekijf tussen ons zat is.
das echt erg... Nee? ik zou op staan, mn kind pakken (hoe dan ook) me omdraaien en voorlopig niet terug komen!!!!!!:x
Dan ben je toch niet direct genoeg.. Mijn schoonmoeder wil ook wel is dominant en eigenwijs zijn! Maar die loopt echt niet over mij heen... Als ik iets wil of juist niet, echt niet dat zei dat veranderd. En als ik mn kind weer wil, hoef je al helemaal niet nee te zeggen. Dat pik je toch niet?? Maar ik kan het heel goed vinden met mn s-moeder hoor. Maar het is ook gewoon hoe je zelf bent en er in staat denk ik.
Nee, dat directe dat ben ik wel. Alleen het punt is dat ik dan altijd de 'klappen' terug krijg en dus uiteindelijk aftaai of iets niet door durf te zetten omdat het me dan onzeker heeft gemaakt. Uiteindelijk ben ik eigenlijk gewoon een watje met een grote bek en dat komt niet over...
Ja, maar het klinkt miss makkelijk.. Maar waar jij aftaai moet je gewoon doorgaan! Bedoel die reactie als jij om je dochter vraagt, kom op dat kan gewoon niet. En dat moet je niet pikken hoor! En waarom word je gelijk onzeker dan?
ja, ik ga dan gewoon twijfelen aan mijn eigen vraag/idee/mening/gevoel of het wel redelijk is enz. Heb ik met meer dingen.
Hoi Ik ben al bijna een jaar niet daar geweest en sinds een paar maanden is ze niet meer welkom hier,de maat was vol na 1o jaar. De echte ruzie begon omdat zij geen kinderzitje in de auto zette ,omdat er toch niks kon gebeuren volgens haar. Heb haar duidelijk gemaakt dat ik dit niet pikte,maar na paar weken later weer geen kinderzitje en met schoonvader alcohol op achter het stuur. Ze maakte afspraken met mijn kindje maar kwam ze nooit na en wij zaten dan dagen lang met een overstuur kind. Volgens haar was er niks met ons kindje aan de hand,zelfs toen de psycoloog een diagnose had. En toen een paar maanden geleden had ze weer afgesproken met mijn kindje en kwam weer niet opdagen,toen was voor mij de maat vol,ik schreef een nette brief dat ik geen contact meer wilde met haar,ze mocht natuurlijk wel ons kindje zien als ons kindje het wilde,hij wilde het bijna nooit,kwam altijd kwaad thuis en kuurde het op ons af. 2dagen later kwam ze aan de deur ze riep mijn kind om alweer afspraken te maken terwijl dat niet meer mocht ,ik moest me mond houden en ze begon te schelden dat ik een gestoord wijf ben begon me te duwen terwijl ik zwanger was ,waar ze ook niet blij mee was. Ik ben daarna na de politie geweest,ze hebben haar duidelijk gemaakt dat ze hier bij mij deur weg moet blijven. Want as ze weer hier problemen komt maken wordt ze gearresteerd. Het ergste is mijn kindje is nu doodsbang voor haar zelfs als er post in de brievenbus valt. Ze krijgt ons kindje niet meer te zien hij wilt ook niet meer. Ze heeft me al zolang gekwetst ik laat het nooit meer toe. Sorry voor mijn lange verhaal maar het lucht erg op. groetjes amarilys
Ik kan me geen lievere schoonmoeder wensen, kan me er dus allemaal helemaal niks bij voorstellen. Over haar zou ik ook echt niet 1 minpunt kunnen bedenken.
Hoi Mijn man gaat ookal en tijd niet meer misschien 1 keer in de paar maanden ,hij mag van mij gerust gaan,maar hij is ook kwaad op haar,vooral omdat ons kindje zo bang is nu . Ze liet zelfs ons kindje met hete koffie lopen ik kon er 5 keer wat van zeggen ze deed het toch. Voor haar bestond ik niet.
hier een schoonmoeder die aan mij en ik aan haar moest wennen Maar ze is mega lief en sinds onze dochter er is is alles goed gekomen en ze is een mega lieve oma soms vraagt ze wel te veel of ik dingen goed vind als het om onze dochter gaat. Maar ik weet zeker dat ze dingen nooit zal doen die wij niet willen Dus een andere zou ik niet wensen