7mnd oud & met vlagen alles eruit spugen? herkenbaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door petra2278, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Hoi hoi,
    onze dochter is 7mnd maar kan behoorlijk spugen, waarom weten we echt niet. :(

komt het door de tandjes?
    komt het doordat ze teveel gegeten heeft?
    komt het doordat ze in een sprong zit?

voor wie herkenbaar?
    Het is een paar weken geleden ook vaak gebeurd; de fles hoefde maar verkeerd te vallen en ze spuugt echt alles uit (incl de boterham/warme hap; hele maag gaat leeg).
    het kan trouwens ook gebeuren als ze een stukje broodkorst net niet weg gekauwd krijgt, ze gaat dan kokhalzen en huppakee; haar hele maag wordt geledigd.

Elk kind is anders; want dit kennen wij niet van onze 2 jongens.

Daarna is ze trouwens super vrolijk.

2. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Nee dit herkennen wij helemaal niet maar onze dochter eet eigenlijk alleen nog fijn gepureerd. We hebben nog geen brood geprobeerd of vlees. We proberen het bij haar heel rustig op te bouwen omdat ze kma en gevoelige darmen heeft. Zou het kunnen dat ze iets niet verdraagd?

3. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Misschien een open deur, maar er heerst op dit moment een lelijke buikgriep. Mijn meisje heeft er een week last van gehad. Dus ik zou het even goed in de gaten houden.

4. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik weet niet precies wat je met behoorlijk spugen bedoelt maar mijn dochtertje spuugt heel makkelijk. Als ze niet fit is, is spugen iets wat ze snel doet. Ook overstuur zijn is een mooie trigger en nu met flink hoesten. Inmiddels heeft ze al zo ontzettend vaak gespuugd dat ik mn hand er niet meer voor omdraai ;). Soms ben ik dan ook verbaasd als andere kindjes pas met 1,5 jaar voor het eerst overgeven haha
    Ik denk dat ze 'gewoon' een erg sterke kokhalsreflex heeft.
    Ze is overigens wel een verborgen reflux kindje geweest, weet ook niet of dat ermee te maken kan hebben.

5. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Onze zoon had ook reflux en sinds hij zo'n 4 maanden is puugt hij ook bij het minste of geringste.
    Momenteel is hij verkouden dus komt het met enige regelmaat er allemaal weer uit. Tegenwoordig weet ik hem en de omgeving aardig schoon te houden tijdens het spugen.

Deel Deze Pagina