Ik zag net al een topic voorbij komen met uitnodigingen voor het verjaardagsfeestje, maar hoe hebben jullie de eerste verjaardag ingevuld? Onze kleine meid wordt over 3 maandjes 1 en zit te twijfelen wat te doen. Zelf krijgt ze er natuurlijk nog niet veel van mee, maar 1 vind ik wel echt een mijlpaal wat zeker gevierd moet worden! Ben benieuwd
E. Was op een vrijdag jarig. We hebben dit gevierd met de opa's oma's en tante's. De dag erna hebben we 't gevierd voor onze vrienden en familie die vrijdags niet Kon. Vanaf een uur of 1 was iedereen welkom en Zo om 5 uur was iedereen weg. Een mooie tijd want zo konden Wij alles opruimen en hadden we 's avonds nog tijd voor zijn 2tjes en E. Kon gewoon half 6 op 't gemak eten enz. Dit jaar is ze op zondag jarig en vieren we dan ook. 'S ochtend snijden we de taart aan en Krijg ze haar meppertje en 's middags de visite.
Hier gedaan vanaf 14 uur. Om 14.30 waren alle opa's oma's er en hebben we de knoei-taart gedaan. Daarna kwam de rest ( in totaal 35 man) en heeft hij kado's uitgepakt ( naja, meer wij en neefjes want hij snapte het nog niet zo) . Daarna heeft hij lekker lopen spelen met de andere kindjes. Rond 17.30 hebben we een paar zakken friet gehaald, en sate op de gril gedaan. 19.30 was iedereen weer weg. Voor de drnsakjes etc zelf bediening gedaan. Gewoon allemaal op een tafel in een grote emmer met ijs gezet. Want anders ben jezelf meer bezig met lopen etc dan dat je kan genieten.
Denk eraan (herinnerend hoe hectisch het bij ons meisje was) om het ergens in een speeltuin inclusief drankjes en eten te vieren ofzo.....moet nog ff rond kijken. Tis wel in december dus buiten vieren is geen optie (veel man kleine woonkamer...was staanplaatsen bij ons meisje!) Ik hoop wel dat alle mensen komen, want er zeggen er steeds meer af bij elke verjaardag......wij komen niet op neefjes en nichtjes hun verjaardag. Wij gaan alleen naar directe familie (ooms en tantes van mij) En natuurlijk zijn er wat mensen dood gegaan........opa's en oma's....en mensen die gewoon lichamelijk niet meer kunnen komen. Daar tegenover zijn er wel een hele hoop kinders geboren in de tussentijd...en kenik meer mensen met kinderen.......dus zal het in een speeltuin ofzo wel leuk zijn!
D. was op zondag jarig dus ook op zondag gevierd vanaf 15u. Had mooi bedacht dat hij iets eerder kon gaan slapen enzo maar daar trapte hij niet in, dus om 15u lag hij te slapen! Haha. Kijk vooral goed naar je meisje. D. vond de aandacht met de cadeautjes op een gegeven moment niks meer, dus ik heb hem uit zijn stoel gezet, hij kroop naar de zandbak en we hebben hem niet meer gehoord! Af en toe mee gekeken naar het uitpakken van een cadeautje en verder lekker laten doen!! Om 18u pakte iedereen in en hadden wij mooi de tijd om nog even te knuffelen, badderen en om 19u lag hij in bed!
Toevallig is mijn dochter vorig weekend 1 geworden. We hebben het gedaan van 15.00 tot 19.00. Smorgens lekker relaxt gedaan en gewandeld met de hond. Verder alleen naaste familie en een paar vrienden uitgenodigd. Ging prima zo. In het begin moest ze een beetje huilen omdat het ineens wat druk voor haar werd, maar na haar even bij me gehouden te hebben ging het prima en heeft ze zich goed vermaakt met al het speelgoed en de andere kindjes. Rond 17.00 uur hadden we soep met worstenbroodjes en knakworstjes voor de kleintjes staan. Dus iedereen had gegeten en nog voordat het 19.00 uur was ging iedereen naar huis. Haar nog even lekker snel in bad gedaan, flesje gegeven en om half 8 lag ze op bed heerlijk te slapen. Ik denk echt dat ze een leuke dag heeft gehad. Heb niet gemerkt dat ze het teveel vond op dat ene kleine momentje na..
ondanks dat je denk dat je kindje niet snap dat die jarig is is normaal maar de aandacht die hij krijg op die dag is echt heel leuk.... Wij hadden uitnodigings kaartje gekocht en die opgestuurd na de mensen die we uit wouden nodigen... en hele mooie ballonentoog voor de deur gemaak met allemaal verschillende kleuren ballonen met 1 jaar erop... Wij hebben dit groots geviert omdat je al zei dat dit echt geviert moet worden hebben wij dit zeker ook gedaan.... Wij hebben het feestje van 1 tot 4 gegeven en voor me schoonouders wat langer want die komen van ver en die namen bosche bollen mee mmmh heerlijk.... Onze zoon heeft genoten van die dag van alle aandaht en speelgoed en het meeste schrik had die nog met ze bosche bol...
Leuk om alle berichtjes zo te lezen. Ik zat zelf ook al te denken om het van 15.00 uur tot 18.00 uur te vieren. Afgelopen weekend toevallig 2 kinderverjaardagen gehad en na 2,5 uur van lachen en spelen, vond ze het toch wel lastig om haar oogjes open te houden. Daarbij vind ik 3 uur stiekem zelf ook wel lang zat @Antares: Ik heb net 2 offertes opgevraagd om eens te kijken hoeveel het kost om haar verjaardag in een 'binnen speeltuin' te vieren, bij Binkie's en Ballorig. Hier hetzelfde luxe-probleem, veel familie en vrienden + veel kleine kinderen + kleine woonkamer = graag buiten de deur vieren! @Sunlover: Goeie tip! Ons dochtertje vind het sowieso al niets om vastgehouden te worden, lekker haar gang laten gaan dus. @Samantha1985: Inderdaad, 1 is een echte mijlpaal! We hebben helaas ook een andere ervaring en gezien de 2 'rotjaren' vind ik dat Hope wel extra in het zonnetje gezet mag worden.
Wij hebben het met de oudste gewoon thuis gedaan, van 12 tot 16 uur geloof ik. (zoiets, we hebben het wel echt aan haar ritme aangepast) Was leuk maar wel erg druk achteraf, met onze jongste gaan we minder mensen uitnodigen.
Hier hebben wij het op zaterdagmiddag gevierd. Om 2 uur was iedereen welkom, om 3 uur werd de taart aangesneden (zijn altijd laatkomers bij). Kadootjes werden bij binnenkomst al uitgepakt. Rond half 5 had ik soep met stokbrood, saté en huzarensalade en rond 6 uur was iedereen zo ongeveer weg. Had ook zakjes snoep voor de kinderen die er waren (ook een grote familie met veel kinderen. Om 5 uur heeft hij nog liggen slapen, hij was kapot van alle indrukken. Maar om 6 uur werd hij weer even wakker en heeft hij eten gehad en is lekker in bad geweest en om half 8 lag hij weer lekker te slapen. Om 9 uur was alles lekker opgeruimd, waren wij ook lekker in pyjama geschoten en hingen we languit op de bank.
Hier was het twee weken terug feest! We hebben het toen gevierd van 12 tot 18, omdat hij rond 12u meestal wakker is. De opa's en oma's en de peetoom en tante hebben we gevraagd om ook echt om 12u aanwezig te zijn zodat we de taart aan konden snijden en kaarsje uitblazen etc. Dit kwam goed uit want de meeste visite kwam pas rond 13.30. en om 18u was ook iedereen weg. Om 16u hebben we nog wat hartige hapjes rondgebracht, toen was ook bijna iedereen er nog. Tussendoor heeft de kleine nog wel geslapen, dit hadden we ook op de uitnodiging gezet. Er waren 25 mensen was best druk omdat de meeste mensen van 13.30 tot 17.30 zijn gebleven. Maar onze kleine reageerde hier prima op, heeft goed geslapen en heeft veel lol gehad. Hij is best prikkel gevoelig (hoewel dat al een stuk minder is dan eerst), maar vindt andere mensen en kinderen en veel aandacht super! Dus was zeer geslaagd. Succes en veel plezier met de voorbereidingen!