Milan wordt 30 oktober 5 jaar Nu mag hij buiten die dag om een extra feestje geven voor een aantal vriendjes. Hartstikke leuk natuurlijk en hij heeft er al helemaal zin in. Alleen.........mama is op het moment gespeent van fantasie en ik kan eigenlijk geen echt leuke spelletjes of activiteiten verzinnen. Iemand tips??? Het is de bedoeling dat het feestje gewoon bij ons thuis wordt gegeven, dus geen ondernemingen buitenshuis. Denk dat het rond 14.30 begint, tot ongeveer 18.30..
In de speelgoedwinkel zijn er vaak ook goedkope knutselsetjes te koop. Vliegtuigje verven of iets dergelijks. Mochten er meiden komen is daar vaak ook wel iets voor te vinden. Koekhappen, ezeltje prik ( als je groot prikbord hebt).
nou ik zag laatst op een site dat als je een kleine luchtkasteel o.i.d huurd dat dat helemaal niet duur is en volgens mij echt een succes met kids
Bedankt alvast voor de tips. Knutselen had ik ook al aangedacht. Sjoelen is inderdaad ook erg leuk, mijn ouders hebben volgens mij nog een sjoelbak Een luchtkasteel waag ik me niet aan, aangezien het dan toch eind oktober is en ik niet van goed weer uit kan gaan...En zo'n ding moet toch maar op je erf passen Iemand nog leuke tips voor verschillende spelletjes?
***arch typ ik een hele tekst is het weg , nog maar een keer dan*** Ik heb een behoorlijke berg aan leuke verjaardags spelletjes, maar weet niet of ze allemaal even geschikt zijn voor 5 jarige. Maar dat weet jij wel . 1. Feestje beginnen met cake versieren met slagroom, hagelslag, nootjes, gekleurde snoepjes etc. 2. cadeautjes verstoppen en de jarige deze laten zoeken dmv warm en koud. (zo begonnen wij altijd onze feestjes ) en dan wat spelletjes. 1. Houd een wedstrijdje ballon stuiteren, degene die het langst een ballon in de lucht kan houden door alleen zijn of haar hoofd te gebruiken, is de winnaar en krijgt een cadeautje. 2. Test het reukvermogen! Vul papieren tasjes met verschillende spullen die sterk ruiken, zoals koffie, pindakaas, salami, tandpasta, chocola enz. Laat ieder kind ruiken zonder in de zak te kijken. De winnaar is degene die alles (of de meeste) goed geraden heeft en krijgt een cadeautje. 3. Zet muziek aan, en laat de spelers rondrennen. Zodra de muziek stopt, moeten de kinderen zo stil als een standbeeld blijven staan. De eerste die beweegt is uit. Herhaal dit tot er een winnaar over is. 4. Zet de kinderen in een kamer. Laat ze een paar minuten rondkijken, en laat ze dan naar een andere kamer gaan. Haal een object weg uit de kamer (of van de tafel) en roep de kinderen terug. Laat ze raden wat er verdwenen is de gene die het bijv. 5 keer goed heeft is de winnaar en krijgt een cadeautje. En natuurlijk de klassieke spelletjes zoals; Koek/spek happen, spijker poepen, cadeautjes happen (in een teil met water zware cadeautje laten zinken welke de kinderen met hun mond moeten pakken, adem in houden en happen dus ). Kan er nog wel meer voor je opschrijven als je wilt . Vooral spelletjes waarbij je wat kan winnen (ook al is het cadeautje nog zo klein)) en wat niet te lang duurt (want dan raken ze de aandacht kwijt )
Wauw B en W, dat zijn heel veel leuke ideeën, dank je Daar kan ik zeker wat mee. Neem daarbij een kwartiertje tot half uurtje knutselen, stukje taart eten en dan wat van die spelletjes en je middag zit alweer vol. Ik denk alleen dat ik de tijd ìetsjes inkort. Bijvoorbeeld van 14.30 tot 17.00. Ik denk dat dat al lang zat is voor die kleintjes. Alle vriendjes die komen zitten in de kleuter leeftijd..Of is het "raar" als ik ze niet laat eten bij ons? Jeetje, nooit gedacht dat ik zoveel twijfel zou hebben bij zo'n feestje. Maar ik heb het dan ook nog nooit meegemaakt. Ook niet dat Milan al eens bij een vriendje op een feestje is geweest, dus daar heb ik ook nog geen voorbeeld aan... Mijn vriendin haar zoontje is 3 dagen ouder dan Milan en die geeft zijn feestje een week ervoor. Zij doet van 14 uur tot 19 uur. Persoonlijk vind ik dat dus veeeeeel te lang..Ben bang dat de kids dan te moe en dus vervelend worden en ik dan dus gillend gek word
Ben blij dat je er want aan hebt En tjha mbt de tijd dat is lastig. Hangt er denk ik ook een beetje vanaf of je het ma/di/do/vrij of woe of za/zo viert. Op ma/di/do/vrij zijn de kids natuurlijk veel vermoeider door de hele dag school en moeten ze de volgende ochtend weer vroeg op voor school. Mocht je ervoor kiezen om het wel met eten te doen dan kan je het zo inplannen dat de kids bijvoorbeeld om 16:45 een half uurtje gaan knutselen dan kan jij in die tussen tijd een beetje opruimen en bijv. patatjes klaar maken. En dan rond 18:00 alle kids de auto in (mits jij ze natuurlijk thuis brengt) en de kindjes naar huis brengen. Dan is iedereen uiterlijk 18:30-18:45 thuis, en jij ook .