Verjaardagsgeld aan kind van 6

Discussie in 'De lounge' gestart door pientje1, 16 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Absoluut niet en trouwens ook zelden aan volwassenen of ze moeten een heel duidelijk doel hebben. Ik geef nog liever Bart Smit kaartjes ofzo. Een 6 jarige spaart maar.

2. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Misschien stom hoor.. maar hoe kan een 6jarige nou sparen als ze geen geld krijgt? :) ze kan er moeilijk voor een krantenwijkje nemen..

ze spaart toch juist haar verjaardagsgeld op dan? ;)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zakgeld?

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Er al vanuitgaande dat ze dat krijgt dan..

Ik vind het juist wel goed als ze dus hun kadootjes "opofferen" om te sparen voor dat ene grote dat ze graag willen..

Maarja das persoonlijk he :)

5. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.

Haha ja precies, en 2 rijksdaalders was ook altijd meer dan 1 muntje van 5. :p

Of dan 10 dubbeltjes had ik liever dan 4 kwartjes haha.

Maar weer ontopic; Ik vind het ook nooit leuk om geld te geven voor een kadootje, doe dat dan meestal ook gewoon niet! En mocht het wel eens voorkomen dan is het een klein bedrag, maar dan nog wel een kleinigheidje erbij! Maar niet 20 euro ofzo, zou dan inderdaad ook failliet worden als ik dat aan al mijn neefjes, nichtjes, broertjes en zusjes moet geven.

6. mroos

mroos Niet meer actief

Ik vind dat je je kind alleen geld kunt laten vragen wanneer je erbij zet waar het voor is. Als ik achter het uiteindelijke kado sta(iets actiefs, niet een spelcomputer ofzo) dan zou ik geld geven.

Toch vind ik het leuker als je als ouder 1 groot kado geeft en dat het bezoek dan lekker met kadootjes komt.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

2 van mijn nichtjes wonen in het buitenland en die zie ik 1 keer per jaar, maar ik maak geen onderscheid tussen die twee en die van mn zus die in Nederland woont. Ze zijn me net zo lief wat dat betreft.
    En dat geld ook voor de kinderen van mijn schoonzus, die ik ook veel minder zie.
    Maar kinderen van een ander (bv buren oid) zou ik nooit tussen de 20 en 30 euro aan uitgeven. Een tientje max. Voor een kleinigheidje. Want die band ligt toch heel anders.

8. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna

Oh tuurlijk, eigenlijk maak ik ook niet bewust een onderscheid hoor..

maar stel ik zou voor allemaal 15 euro in mn hoofd hebben als bedrag. als ik dan in de winkel iets leuks voor mn nichtje zie van 20 euro ben ik al gauw geneigd t gewoon te kopen.. ;)

(Ik moet zeggen, ik heb niet veel neefjes en nichtjes en een goede band met allemaal dus ik heb al snel bij allemaal zoiets.. "ach maakt t uit" als ik iets leuks zie :))

Maar zou ik een neefje of nichtje hebben die ik nooit zie zou ik misschien sneller echt zoeken naar iets voor die 15 euro.

9. Romy1979

Haha ja zo ben ik ook hoor. Zeker toen ik nog maar 1 nichtje en neefje had. Inmiddels dus zeven en de achtste op komst en ik heb zelf ook een zoontje, dus dat gaat niet meer zo makkelijk :D

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ons neefje is vorige maand 6 geworden en hij had met zijn papa en mama afgesproken dat hij zijn verjaardagscenten bij zou leggen aan een WII spelcomputer.. Dus hij heeft van ons geld gekregen en een kadootje uit de eurobak bij de speelgoedwinkel.. Wij geven neefjes en nichtjes tussen de 15 en 20 euro..

11. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik vind het zelf niet zo heel gek... Als die meid iets groots wil hebben kan ze op die manier ervoor sparen! Want zakgeld krijgen ze op die leeftijd ook nog niet echt veel.

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou mijn neefje en nichtje krijgen altijd 25,00
    en of ze geld willen of een kado dat maakt mij niet uit
    mijn neefje wil ook geld om een computer te kopen een DS ofzo

13. Romy1979

nou precies, wat krijgt een 6 jarige gemiddeld? 1 euro of 1,50 per week?

Nou, voor een cadeau van gemiddeld 50 euro ben je dan zowat een jaar aan het sparen. Dat schiet ook niet op.

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik vind geld ook prima kunnen hoor, waarschijnlijk wil ze voor iets leuks sparen. Ik zou er dan wel altijd nog iets kleins bij doen, leuk armbandje of iets lekkers oid.
    Ik zou dan geven wat ik normaal aan het cadeautje zou uitgeven en dat is €50.

15. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hmmm nu ik even terug lees merk ik dat wij wel veel uitgeven aan cadeautjes. Maar veel in die speelgoedwinkels is al snel duurder dan €15 of €20 in mijn optiek..

16. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Ik geef 10 euro aan neefjes en nichtjes. En evt. een klein cadeautje erbij.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijnneefje van 6 vroeg kadobonnen want hij wilde graag een disco kamer. het is mijn peetkindje dus kreeg een kadotje en 25 euro. voor mijn nichtje was ik 12,50 tot 15,00 kwijt en zou dat ook geven doormiddel van kadobon als ze dit zou willen

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier geven wij zo'n 15 euro aan nichtje/neefje.

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En dát noem je nu sparen :D Je kunt ook bijv doen.. Als ie t bijna bij elkaar heeft (zeg 40 euro), dat je zelf nog een tientje bij geeft als 'verrassing' ofzo zodat ie t kan kopen.

20. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Afgelopen januari werd mijn neefje 6. Hij wilde inderdaad iets heel groots kopen en vroeg dus geld. Mijn zus had stiekem het speelgoed wat hij van het geld wilde kopen al gekocht. Zodat hij het op zijn eigen verjaardag al kon "kopen" van zijn mama. Zo had hij dus uiteindelijk alsnog zijn grote cadeau...

Wij geven overigens standaart 15 euro...

Deel Deze Pagina