hier ook een kennisje wat geld vroeg of eigenlijk kado bonnen voor 1 bepaalde winkel, ze wilde iets groots kopen , haar ouders zouden een deel betalen en zij de rest, wij hebben hier met de 1ste verjaardag ook geld gevraagd aan de grootouders omdat we 1 groot ding voor in de tuin wilde kopen.
Ik heb niet alles gelezen hoor...Maar wij geven altijd 50 euro per neefje of nichtje en als ze geld willen verpak ik dit gewoon op een leuke manier. In balonnen die ze kapot moeten stampen of in een veel te grote doos met strik enz enz. Dat maakt het iets leuker om te geven.
De kinderen krijgen van de fam ongeveer 250 euro als ze jarig zijn. Ik moet er niet aan denken dat dat allemaal aan cadeaus in de kamer licht. Meiden vieren hun verjaardag samen dus 500 euro aan speelgoed (kleding wil ik niet hebben) nee echt niet dag erna naar de speelgoed mogen ze kopen wat ze willen en wat er overblijft op de spaarrekening ermee.
Oowja ze krijgen van mijn tantes oom en broertje 20 euro (had ik al verteld) maar ze doen en dan nog een klein kadeautje erbij klein koffertje met schuimpjes kleurboek potloden bellenblaas badeendje ga zo maar door.
heb je weleens in een speelgoed winkel rondgekeken? 150 euro ben je nl zo kwijt. Koop iets groots van playmobile, een fiets, een specomputer, een trampoline en je hebt minimaal 150 euro nodig. Bovendien vind ik, als moeder zijnde, grotere kado's wel fijn. Leuk hoor, al die kadootjes van 5 euro maar het is vaak prul. En met 40 kadootjes van 5 euro betekend het dus dat er 40x extra prul in mijn huis staat. Daar pas ik dus voor!
Hier krijgen de kinderen van de schoon(zusjes) ongeveer 30a35 euro. Maar die zijn allemaal nog onder de 3, dus dan geef ik een cadeautje. Mijn zoontje is bijna jarig, en mijn moeder vroeg al wat voor cadeautje ze kon geven. Mijn moeder wilde 50 euro geven, maar ik kon niet zoveel verzinnen tot dat bedrag. Mijn jochie ook niet. Dus hij krijgt nu een spel (carcassonne jr) van 20 euro. En de andere 30 gaan in de spaarpot. In het najaar gaan we zijn kamertje omgooien, omdat de commode naar de baby kamer terug moet. Dus dan kan hij wel wat nieuwe aankleding gebruiken daar (bureau, stoel, muurversiering). Of als we intussen nog wel wat leuk speelgoed zien, dan kopen we dat. Maar dat is dus meer omdat ik weinig zin heb in onzincadeautjes, en mijn moeder nog minder
tja, dat is dan een verschil van mening. Ik vind een ds een prima kado voor een 6 jarige (eerlijk gezegt ken ik geen kindjes om me heen van 6 jaar die geen DS hebben). Sterker nog, ik zou met 6 jaar een eigen tv en dvd speler op de kamer geven.
En zo krijg je dus TV hangende kinderen. Wat een bedragen zie ik in dit topic voorbij komen zeg! Ik zou geld voor een groter cadeau heel fijn vinden. Maar grote cadeaus geven onze ouders al. Die paar andere mensen die daarnaast op hun verjaardag komen mogen van mij best wat kleine grut geven. Zoveel is dat niet namelijk.
Dat ligt dus aan de ouders want die zijn nog steeds de baas en je kunt je kind nog steeds verbieden de hele dag voor de tv te hangen En dat is dus misschien wel het verschil. OP een gemiddelde verjaardag komen hier 60/80 mensen. Dan krijg je dus heeeeeeeel veel prul als iedereen met een kleine kadootje aankomt
Tsja, succes dan als je kind een TV op de slaapkamer heeft. Daar zit je toch niet altijd bij? Ik vind het echt overdreven, maar goed. En ja 60/80 mensen $) levert wel veel kleine grut aan spul op ja. Niet erg handig. Maar jeetje, wat veel mensen zeg? Waar laat je dat in huis?
Das heel simpel, stekker eruit Zo ging dat bij ons vroeger ook Tja, beide een grote familie (en met beide families intensief contact) en veel vrienden. Hebben een vrij ruime woonkamer en een grote tuin. We hebben een tent die we aan de gevel kunnen bevestigen en die dan de hele tuin overdekt. Past prima
Dan zit 'm daar het grote verschil in. Ik denk er niet over om verjaardagsfeestjes met 60-80 man te vieren. Waar laat je ze? Ik heb een grote familie, maar al mijn broers en zussen, ooms en tantes komen echt niet op mijn verjaardag, laat staan die van mijn kinderen. Ik vier het liever wat kleiner. Persoonlijk wil ik de eigen tv met dvd op de kamer nog hééééél lang uitstellen, ik wil zicht hebben op waar ze naar kijken en hoe lang. Er is te veel op tv wat ik totaal ongeschikt vind voor jonge kinderen om zonder begeleiding/toezicht naar te kijken. Een DS met 6 jaar vind ik dan weer niet zo gek, ik vermoed dat ze die al wat eerder krijgen ook.
Sterker nog, ik moet er niet aan denken om 60-80 op visite te hebben, vreselijk haha. Maarja, that's me. Op haar verjaardagen komen de oma's en opa's, mn zus/zwager en wat vrienden. Zit je op 15 man, hooguit, meer dan zat En op m'n eigen verjaardag ook dat zelfde clubje. Vrienden geven we onderling hooguit iets van 10 euro aan de kids, m'n zus zo rond de 20-25 en de opa's/oma's rond de 50. M'n kind is nog lang geen zes dus geen idee hoe tegen die tijd gaat, maar nu krijgt ze nog genoeg echt leuke kadootjes voor een leuk bedrag.
Tis maar wat je gewend bent, hiet zijn we gewend aan hoe meer zielen hoe meer vreugde Alleen met het gezin van mijn man en mijn eigen gezin zijn wel al met z'n 23en. Dan komen de overgrootouders er nog bij (die hebben we beide allemaal nog op 1 na) en dan idd ooms/tantes, nichtjes/neefje en kinderen daarvan en vrienden
Maar als je zelf al die verjaardagen ook af loopt, heb je gemiddeld per week 1 of 2 verjaardagsfeestjes... Heb je daar zin in? Of worden er ook veel verjaardagen gecombineerd? Ik bedoel het niet aanvallend hoor, leuk dat jullie elkaar zo vaak zien allemaal, maar ik kan het me gewoon niet indenken (terwijl wij met naaste familie makkelijk aan een zelfde aantal zouden kunnen komen, maar hier kiest er dus echt niemand voor om het met z'n allen te vieren).
@Sidmick: Tuurlijk, als je veel broers/zussen hebt is t al snel een drukke boel Ik heb 1 zus, zonder kids. Dus klein clubje. M'n exman heeft geen broers/zussen, dus dan gaat t niet zo hard he. Bedoel je met ooms/tantes, jouw ooms/tantes of de ooms/tantes van je kind?
een tv en een dvdspeler op de kamer als je 6 jaar bent, nee daar kan ik mij eigenlijk niks bij voorstellen. Wat moet je dan eigenlijk nog geven wanneer een kind 10 wordt bv. Niet lullig bedoeld, maar ik kan dat dan niet meer verzinnen hoor.
tja, hier is het dus normaal om alles met elkaar te vieren. Overigens is het geen verplichting hoor, kan je dan ga je, komt het niet uit dan niet. En idd, erggggggg vaak feestjes
onze ooms en tantes, onze nichtjes en neefjes en hun kinderen. En dan komen ze niet eens allemaal want dan zijn het er meer dan 125. Tja, t zijn net konijnen in onze families