Verjaardagsgeld aan kind van 6

Discussie in 'De lounge' gestart door pientje1, 16 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Oh wow..ik zie mijn ooms en tantes bij de verjaardagen van m'n ouders. Als ik m'n eigen ooms, tantes, neven, nichten en aanhang uit zou nodigen kom ik zelf ook wel richting 100 ofzo, grote families. Maar ik heb daar geen behoefte aan :) Neven en nichten zie ik alleen op bruiloften en begravenissen ;)

Grappig om die verschillen zo te zien.

Mijn exschoonouders vieren hun verjaardagen helemaal niet, m'n exman zelf ook niet (alleen in de jaren dat we getrouwd waren, want dan vierde ik het). Zij hebben ook helemaal geen sociale contacten etc. Nu is onlangs de moeder van m'n ex-schoonvader overleden en op de uitvaart waren welgeteld 15mensen. Over contrast gesproken :( (maar das wel heel erg offtopic..sorry ;))

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou ja, ik heb 3 families aan ooms, tantes, nichtjes en neefjes (biologische vader en andere vader) en dat zijn er ook niet weinig hoor. ;) Maar die nodig ik absoluut niet uit!

Ben je Nederlands van oorsprong sidmick? Niet vervelend bedoeld, maar ik vind dit niet zo Nederlands. :) Wellicht dat het in andere culturen gebruikelijker is? Of zeg ik nu iets stoms. :p

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Beide pure "blonde haren blauwe ogen" kaaskoppen dus daar ligt het niet aan.:p
    Tja, aan beide zijde gewoon erg leuke mensen en dus altijd heel gezellig. Denk dat het daardoor komt.
    En even voor het idee, het is niet zo dat onze ooms en tantes stokoud zijn, dat zou misschien wat minder gezellig zijn.
    Het is in onze familie ook meer dan normaal om her en der eens aan te waaien voor een bakkie, de hele familie woont ook redelijk in de buurt allemaal.
    En we gaan jaarlijks met de hele familie een weekend weg en met een deel van de familie zelfs op vakantie :D
    Maar goed, dit gaat steeds meer offtopic

4. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Sem is aankomende zondag jarig, hij wordt dan 2 en ik heb in de uitnodiging tips gegeven voor cadeaus anders krijg je allemaal "rommel" war je niks aan hebt...hij is nu van de duplo, kleien en cars vindt ie helemaal geweldig.

Aan de opa's en oma's hebben we geld gevraagd omdat we een minidrumstel willen kopen voor hem, we hadden zo'n goedkope van bart smit die hij helemaal geweldig vindt maar stuk is omdat het niet echt sterk spul is.
    Het kinderdrumstel kost 120 euro, te duur om als cadeau te vragen maar nu de opa's en oma's het geld bij elkaar doen kunnen we gericht een mooi groot cadeau kopen waar hij lang plezier aan zal beleven dus nee, ik vind geld vragen niet zo gek!

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    aan vriendinnen e.d. zou ik 10 euro geven en iets kleins, een nichtje / neefje geef ik makkelijk iets van 40 euro (ik heb maar 1 zusje dus als die een kindje krijgt verwen ik die tot op het bot haha) als ze geld willen geef ik toch ook iets erbij, ik vind geld niet zo leuk!

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Ik doe dat eigenlijk ook altijd als ik kleding koop voor een verjaardag. Altijd iets kleins puur voor het kind erbij. (al is het maar een kleurboek oid)

Deel Deze Pagina