Mijn neefje viert dit weekend zijn 7e verjaardag en hij wil graag geld voor zijn verjaardag, zodat hij dit op kan sparen voor een groot kado. Aangezien ik geen andere neefjes van die leeftijd heb vraag ik me af wat nou "normaal" is om aan een 7 jarige te geven? Ik heb bewust "normaal" tussen de haakjes geschreven want logisch is dat normaal voor iedereen anders is. Hoeveel zouden jullie geven aan een jongen die 7 jaar word?
Wat geef je normaal? Dan dat bedrag in geld, denk ik? Hier altijd rond een tientje, dus zouden ze geld vragen, zou ik tien euro geven, en misschien iets kleins erbij.
Ik knutsel t/m 10 jaar altijd iets met t bedrag van de leeftijd.. Bijv zelf n grote kaart knutselen en dan van 7 euro iets erop maken.. Dus muntjes plakken.. Vanaf 10 jr krijgen ze 10 euro en aan volw. verjaardagen besteden we 20..
Ik denk het ook maar net aan ligt hoeveel je kan/wil besteden. In mijn vriendenkring hebben wij de afspraak 2,50 voor een kind en 5,00 voor een volwassene. We doen vaak wel dat 1 iemand de kado's kopen/het kado koopt. Verjaardagen in familie kring 10-15 euro. Maar ik heb weinig te besteden. Ik zou max 10 euro doen. Maar vind het idee om een 7 te maken van muntjes ook erg leuk! En ken ook iemand die had een aquarium in elkaar geknutseld met een schatkistje op de bodem met muntjes erin
Het is afhankelijk van het geld dat jullie gebruikelijk aan een verjaardag geven/ besteden. Bij ons zijn de ooms en tantes een soort heilige titel in de familie, die zijn belast met de verwentaak van neefjes en nichtjes, en kopen kado's vanaf circa 25 (afhankelijk van het bestedingsruimte per persoon) Voor kinderen van vrienden houden we 20 aan, en voor schoolvriendjes 10.
Aangezien we aan beide kanten een grote familie hebben en zelf ook 4 kids hebben, is het hier gebruikelijk om 10 euro te geven. Dan hebben ze toch altijd een flink bedrag aan het einde van de dag
wij doen voor neefjes/nichtjes vaak tussen de 15 en 20. In zo'n geval doe ik 15 met een klein uitpakkertje.
Wij hebben helaas nog geen neefjes en nichtjes in de familie. Wel veel jongere zusjes en die gaven wij altijd rond de 25 euro.
wij doen met onze naaste familie (ouders, zus/zwager en nichtjes) altijd 50,- pp, ik moet er wel bijzeggen dat mijn man enigskind is en ik maar 1 zus heb! maar kan me goed voorstellen dat als je veel broers/zussen & neefjes/nichtjes hebt je dat niet doet..
5 euro. En dat leggen we met de ooms en tantes bij elkaar zodat we samen iets kunnen geven rond de 30 euro...