Morgen ben ik jarig en komt er dus visite. Ben zo van plan om naar de supermarkt te gaan voor hapjes, drankjes en soep met brood voor 's avonds. Alleenblijf ik maar broeden op wat voor hapjes ik zal nemen Wat nemen jullie zoal als verjaardagshapjes ?
O ja, we hebben een combi-magnetron zonder bakplaat nog, dus hapjes uit de oven zullen iet wat moeilijk worden
Hoi Selena, Je kan gaan voor simpel: kaasblokjes, grillworst, gelderse worst, komkommer, snoeptomaatjes, toastjes met brie/salade/noten-rambol. Of je kan nog even de keuken induiken en dan gaan voor: - zalmwraps (tortillapannekoeken, insmeren met kruidenkaas, daarop zalm, rucolasla en verse bieslook -> oprollen en dan in plakjes snijden -> heerlijk!) - runderrookvleesrolletjes, lapje rookvlees vullen met huttekase (op smaak gebracht met stukjes bosui, peper en zout), oprollen, door de helft snijden en een prikker erdoorheen met een half snoeptomaatje. En uit de oven (voor jou misschien niet zo handig) zijn piccolini's altijd een succes! Hopelijk heb je er wat aan! Fijne verjaardag alvast morgen!
Als ik mensen uitnodig willen ze alleen maar komen als ik Guacamole maak....succes hier dus Tortillachips erbij...heerlijk Verder stukjes kaas, worst, rauwkost, ham met monchou,...tja standaard altijd dus. Wil ook wel es wat nieuws op tafel zetten, dus lees ff mee.
Ik lees ook even mee De wraps met zalm was al bekend bij mij Dus die komen hier maandag ook op tafel!
he die runderrookvleesrolletjes ken ik nog niet, maar klinkt goed! is dat gewoon het beleg rookvlees? ga ik binnenkort ook proberen! verder maak ik ook weleens de wraps, ik doe er roomkaas op met ham, geitenkaas en zongedroogde tomaatjes! heb ook eens van die cherrytomaatjes gevuld met pesto en een stukje feta erop!
Ik maak de wraps altijd anders: Wrap insmeren met kruiden kaas, vervolgends ijsberg sla met tuinkruiden erop, vervolgends goed bedekken met kipfilet (plakjes bij de vleeswaren), goed oprollen en eetsmakelijk!
Lekkere hummus voor op stokbrood, of om gewoon te eten. Kikkererwtenpuree, tahini, een beetje citroensap, wat olijfolie en dan pul biber erovereen (gedroogde gekneusde pepertjes). Errug lekker!
Gevulde eieren. Eieren koken, eigeel eruit, prakken met mayo, een heel fijn gesnipperd uitje, zout, peper, een heel fijn gesnipperd augurkje, een beetje worcestersauce. Alles naar smaak klaarmaken, ik doe er soms ook nog een beetje sambal badjak bij door. Lekker glad en romig kloppen. In een spuitzakje en vullen maar!
van die mini carrero's, gehaktballetjes, satespiesjes, die je in de magnetron kan opwarmen rauwkost om te dippen in de guacamole is ook erg lekker worteltjes en stukjes komkommer (voor de eeuwige lijners hihi)
kleine satespiesjes van de grill gehaktballetjes met sausje bladerdeeghapjes met knakworstje en mosterd erin
Ik maak de wraps nóg weer anders Ook gewoon een tortilla, besmeren met monchou, plakje ham er op en daarna een reepje komkommer/paprika of wortel. Strak oprollen en dan in stukjes snijden, net sushi (en echt een eeuwigdurend succes ook hier op de verjaardagen) Gehaktballetjes maak ik ook vaak, meestal met een mengsel van boter, ketjap, sambal en suiker in de pan. Lekker laten sudderen in het mengsel, mmmm! Twisters is ook leuk als er kinderen bij zijn, kant en klare pannekoek besmeren met mascarpone en wat aardbeienjam (of andere), daarna oprollen en op zo'n manier aan een lange sateprikker doen, dat je echt dat twister idee krijgt (ik weet echt niet hoe ik het anders moet uitleggen ) Laatst gehad op een verjaardag: rauwe ham met een 'reepje' monchou er in, sjee daar heb ik me het ongans in gegeten Simpel maar lekker: half cherrytomaatje en een half mini-mozzarellaatje op een prikkertje, en dan zo er aan rijgen dat je weer een rondje krijgt.
Oh ja, alle zoute vleeswaren zijn lekker met monchou. Je kunt het ook met rookvlees doen, of met parmaham, allemaal erg lekker.
Je kan ook van die bladerdeeg dingen waar ze soms ook ragou in doen, ik kom effe niet op de naam, ze zijn rond en een beetje hoog vullen met banketbakkersroom en stukjes fruit erin doen. Verder gevulde eitjes met zalm of tonijnsalade erin. Loempiaatjes en bitterballen en andere kaas/vleeshapjes op een grote schaal doen en dan in t midden een bakje saus om te dippen.
Mmmm inderdaad deze doen het altijd goed op onze verjaardagen ! Ontopic: gehaktballetjes, boterhamworst met augurk (niet echt origineel maar zoooo lekker 8)) en de ontzettend standaard bitterballen, frikandellen en mini hapjes . Die mogen van mij ECHT NIET ontbreken op een verjaardag .
Ik ga volgende week samen met mijn zusje een high tea geven, iemand daar nog tips voor? Zoete dingen zijn niet zo moeilijk, maar hartige dingen